hoe duur kost een paard met spullen en verzekering?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:57

kent iemand ook een stal omgeving Nieuwegein?
Voor ongeveer 100 a 200 euro per maand.

groetjes karina

Annabel

Re: hoe duur kost een paard met spullen en verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:00

Gebruik de zoekfunctie..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:01

Een paard kan je zo duur maken als je zelf wilt, maar ga toch van een 1500 tot 2500 euro uit, natuurlijk afhankelijk wat voor paard je wilt.

Qua zadel en andere tuigage denk ik dat je met geluk voor een 1500 klaar bent, met pech ook tot een 2300. Dekens zijn ook duur, van een 60 tot 200 euro per stuk. En je bent verschillende dekens nodig..

En dan ga ik bij alles uit van het geluk dat je paard een gemakkelijke maat heeft, tot de pech dat het een moeilijke maat is, en natuurlijk kosten voor een zadelpasser enzo erbij. Ik reken ruim, maar ik denk dat ik redelijk in de buurt kom.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:10

Hoe duur is een paard..
of wat kost een paard..

Maar een boel geld iniedergeval.. het meeste nog aan stalling

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:20

Genoeg stallen in de omgeving van Nieuwgein. Tull en 't Waal, IJsselstein e.d. genoeg stallen te vinden. Ik denk dat je alleen toch wel uit moet gaan van minimaal 200 euro per maand voor stalling, en dan denk ik dat je nog goedkoop zit hier in de omgeving. :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:27

als je voor een paard al 4000 telt. Ligt er aan wat je wilt maar je zit rond dat bedrag.
Dan de stalling per maand ongeveer 250 euro met voer en alles compleet dat x 12 = 3000
Dan moet je nog zadel, hoofdstel etc. Tel voor je zadel 1000 neer, met geluk. voor je hoofdstel 70, dekje ook nog 30 en je zit al op 1100 euro. dan heb je alles gewoon standaard niets speciaals.
een verzekering voor je paard weet ik niet precies, heb toen 70 per maand gehoord?
En dan de hoefsmid erbij, als je je paard rondom beslagen wilt is dat 80 euro.
dierenarts kosten heb je ook ieder jaar minimaal 20,-
dit is dan eigenlijk alles zo goedkoop mogelijk.!
en dit komt in totaal uit op 8270,- per jaar.
In het jaar hierna gaat hier dan nog 5000,- vanaf door de aanschaf van zadel en paard.
En dan moet je hier nog wel alle andere spullen bij rekenen, zoals poetsspullen,
meer dekjes, been bescherming, evt trailer en ga zo maar door.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:33

Hmm, ik zou zeggen, google eens of zoek rond op bokt, dan vind je antwoord op je vraag ;) (en zoek dan op de term hoe duur is een paard, niet hoe duur kost een paard, dat is geen Nederlands namelijk..)

En zoek je echt een paard of een pony? Dat verschilt namelijk enorm qua aanschafwaarde. Talent, niveau, karakter enz tellen ook mee natuurlijk.
Verzekering kost mij zo'n 30 euro pm, stalgeld is heeel verschillend. Wil je alles zelf doen en neem je genoegen met alleen een buitenbak, dan ben je natuurlijk minder kwijt dan een volpension stal met binnenbak.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:34

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:45

Tussen de 1000 en 10000 euro en alles eromheen..... Echt geen enkele indicatie voor te geven. Sommige paarden staan te koop incl al hun spullen en dan hoef je daar soms vrijwel niets meer bij te kopen, en die paarden variëren weer enorm in prijs. Maar als je als een blok valt voor een paard dat zónder spullen te koop staat moet je er nog een hoop geld bij optellen. Als een paard met spullen en al verkocht wordt betaal je daar erg weinig extra voor, dus de spullen heb je dan relatief goedkoop (of het paard iets duurder, net hoe je het bekijkt :+ ).

Ik zou zeggen... Begin eens met kijken op marktplaats :+

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:11