Stalosan F

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

louw01

Stalosan F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:57

Een roze kleurig poeder, dat ik ruim 1 jaar gebruik in mijn stallen. Stalosan F is een fantastisch middel om amoniak te binden en de bodem bedekking langer fris te houden.
De combinatie, die ik gebruik bij de paarden is 1/2 baal vlas met een 1/2 baal koolzaadstro tesamen; de een voor vochtopname, de ander voor volume.
Op zo'n manier kan ik een potstal maken, die vooral in de koude tijden z'n warmte kan behouden. Een van mijn paarden is een vreselijke viezerik, een compleet witte schimmel, waar ik na 4 à 5 dagen zijn stal wat schoonmaak. Bij de andere paarden, die veel schoner zijn, kan ik toe met 1X per anderhalve week.
Begrijp me goed, iedere dag haal ik de mest er uit.
Ik "schaaf" een laagje af van de vieze urine plekken, strooi daar een fikse handvol Stalosan F overheen en bedek het met de rest van de stal. daarover heen gaan de 2 halve schone balen. Het werkt nauwelijks wanneer het poeder direct op de vloer wordt gestrooid; het is dus heel belangrijk om een fikse laag bodembedekking te laten liggen. Hoe viezer, hoe warmer.
De fabrikant wil graag dat het poeder in de hele stal wordt gebruikt, maar dat is dure nonsens...alleen de vieze plekken zijn nodig. En het is zeer zuinig in gebruik.
Stalosan F is haast niet in Nederland te koop, maar bij onze Duitse buren wèl...de verzendkosten zijn minder dan in Nederland.
http://www.pferdefuttershop.de

louw01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 15:15

UPDATE op het Stalosan F poeder....zoals ik al schreef in Nederland niet gemakkelijk te verkrijgen.
Er is nog een ander middel, Staldren. Ook een mineralen poeder, dat op dezelfde manier gebruikt wordt en daarbij goedkoper is. En wel in Nederland te koop.
Per zak van 25 Kilo is de prijs rond de 27 Euro en je doet er een hele lange tijd mee.
Het is een fantastisch middel om een stal frisser te laten zijn en de kosten van de stalbedding fors naar beneden te halen.
De zak goed afsluiten, zodat er geen vocht bij kan.