Nu ja mijn vraag is dus of jullie tips hebben om dit te verhelpen?
Veranderen van vloerbedekking is niet echt mogelijk (het is niet mn eigen paardje, heb haar in breukleen of zoiets in die aard, lang verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Ik heb een ruin bij ons om die reden op rubber matten gezet.
Ideaal!!!!
Ik zou echt neit mega veel hooi gaan voeren, wordt ie nog dik ook
FIrisje schreef:Yamcha schreef:Ik heb een ruin bij ons om die reden op rubber matten gezet.
Ideaal!!!!
Ik zou echt neit mega veel hooi gaan voeren, wordt ie nog dik ook
In de winter is dat toch veel te koud? Mijn peerd staat op vlas, maar onders haar hele stal zit een gierput, heb dus ook matten liggen. Maar alleen matten is veels te koud voor de winter!
TS, een vrouw bij mij op stal heeft een ton van 10kg gekocht er 'grote' gaten in gemaakt en daar heel veel hooi/kuil in gepropt steeds (omdat hij toch niet alles er uit krijgt) en nu eet hij echt al een heel stuk minder. Dat valt te proberen..
Idd kan je ook een hooinet o.i.d ophangen.
XxLiEsJuHhxX schreef:wat erop bespoten kan worden is alles als het maar vies is.. ik heb azijn geprobeerd een antivlieg mengsel (zelf gemaakt dus niet slecht voor gezondheid) maar ook antibijt maar niks hielp.. ook hebben we geporbeerd om ''viezer'' stro bovenop te doen maar maakt niet uit mijn merrie eet overigens het middelmatig vieze stro ook nog op dus ze stopt pas als haar stal echt zwart is.. en dan kreeg ze absurt veel hooi maar hielp niet.. ook in hooinetten hangen hielp maar een paar dagen.. de muilkorf is nu het enigste dat enigzinds werkt maar daar heeft ze een gruwelijke hekel aan en valt ze me nu met de vorst goed af. daarom dat ik de keuze heb gemaakt haar te verhuizen naar een stal waar ik haar op zaagsel kan zetten daar heeft ze ook eerder op gestaan en dat at ze glukkig niet.![]()
Heel veel suc6.. !
FIrisje schreef:Yamcha schreef:In de winter is dat toch veel te koud? Mijn peerd staat op vlas, maar onders haar hele stal zit een gierput, heb dus ook matten liggen. Maar alleen matten is veels te koud voor de winter!
TS, een vrouw bij mij op stal heeft een ton van 10kg gekocht er 'grote' gaten in gemaakt en daar heel veel hooi/kuil in gepropt steeds (omdat hij toch niet alles er uit krijgt) en nu eet hij echt al een heel stuk minder. Dat valt te proberen..
Idd kan je ook een hooinet o.i.d ophangen.
valt wel mee, hij heeft een goeie vacht en nu een deken erbij op. Hij heeft het niet koud