[ENQ]Afstudeeronderzoek NL paardenhouders en grasland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pvdb23

[ENQ]Afstudeeronderzoek NL paardenhouders en grasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 11:32

Hallo allemaal!

Mijn naam is Pascale van den Berg en ik ben een student aan de Hogeschool Van Hall-Larenstein in Wageningen. Voor mijn afstudeeronderzoek ben ik op zoek naar paardeneigenaren ouder dan 18 jaar die grasland voor hun paarden bezitten. Dit mag in eigendom zijn of gehuurd. Het onderzoek moet een beeld van de hippische sector geven. Het gaat hier dan over de dagelijkse bezigheden, de zoektocht naar informatie en het verzorgen van grasland.

De vragenlijst bestaat uit ongeveer 40 vragen en ik zou het op prijs stellen als ik een kleine 15 minuten van jullie tijd in beslag zou mogen nemen. Alle bijdragen van kennis en informatie worden zeer gewaardeerd! Deze vragenlijst is geheel anoniem en kan via onderstaande link kan de enquête ingevuld worden.

http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=14198&lang=nl

Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking!

Groetjes, Pascale

Caira

Re: Afstudeeronderzoek Nederlandse paardenhouders en grasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:53

Ik ben na 30 vragen gestopt, het zijn irrelevante vage vragen en ik vraag mij af of dit geen verkapte advertentievorm is ofzo. Wat heeft graslandbeheer te maken met of ik aan social media doe?

pvdb23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 12:04

Hi Caira,

Het onderzoek gaat om de zoektocht naar informatie en de soorten paardenhouders. Daarom de vragen naar internet en Social Media. Er is tegenwoordig zoveel informatie beschikbaar, maar niet alles is correct. Daarom is het belangrijk om te weten waar de informatie vandaan komt. Het is voor mijn onderzoek van belang dat ik dat weet om zo met een plan te komen om wetenschappelijk onderbouwde informatie over grasland en het management te verspreiden.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:16

Ik heb hem voor je ingevuld (als ex-student bij van hall-larenstein)

Maar het leek soms wel een overhoring. Ik snapte het doel achter de vragen, maar je krijgt de neiging om informatie op te gaan zoeken om een goed antwoord te geven. Dit vertekend dan het beeld dat je krijgt.

Daarnaast zou het prettiger werken als ik niet na elke vraag op 'volgende' hoef te drukken en bij de stellingen ook zichtbaar bij de vraag is waar de 1 en de 5 voor staat. Het is hinderlijk om terug te moeten bladeren.

Desondanks Succes!

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:45

hmmm, ik heb 'm voor je ingevuld maar vraag me af of je daadwerkelijk iets hebt aan de eindresultaten.....

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:11

madamX schreef:
hmmm, ik heb 'm voor je ingevuld maar vraag me af of je daadwerkelijk iets hebt aan de eindresultaten.....

Voor mij geld precies hetzelfde... :)

Rchell

Re: [ENQ]Afstudeeronderzoek NL paardenhouders en grasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:13

wat is de achterliggen gedachte bij deze enquete? Ik krijg nu het idee dat er gevraagd wordt welke bokker, welk paardenblad leest en daaruit haalt of hij wel of geen graszaad aanschaft en hoe dan? :o?
Vind de vraagstelling onlogisch en niet in correcte volgorde staan, maar snap ook de achterliggende gedachte niet... wat wil je precies te weten komen?
Wellicht dat het aan mij ligt hoor.. maar ik volg em niet... :+

pvdb23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:58

pvdb23 schreef:
Hi Caira,

Het onderzoek gaat om de zoektocht naar informatie en de soorten paardenhouders. Daarom de vragen naar internet en Social Media. Er is tegenwoordig zoveel informatie beschikbaar, maar niet alles is correct. Daarom is het belangrijk om te weten waar de informatie vandaan komt. Het is voor mijn onderzoek van belang dat ik dat weet om zo met een plan te komen om wetenschappelijk onderbouwde informatie over grasland en het management te verspreiden.

Hallo RGBrink,

Zie bovenstaande uitleg :)!

pvdb23

Re: [ENQ]Afstudeeronderzoek NL paardenhouders en grasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 13:18

Hallo allemaal!

Ik wil iedereen die de enquête al heeft ingevuld hartelijk bedanken! Om de deelname te bevorderen maken alle mensen die de enquête hebben ingevuld kans op een van de twee ruwvoeranalyses t.w.v 100 euro!! Het enige wat je hoeft te doen is je e-mailadres invullen bij de laatste vraag: 'Heeft u verder nog opmerkingen aangaande deze vragenlijst'.

Voor de mensen die de lijst al hebben ingevuld kunnen mij een PB sturen en dan word je op de deelname lijst gezet!

Nogmaals de link voor het invullen van de enquête:
http://www.studentenenquete.nl/vragen/i ... 98&lang=nl

Dankjewel voor de medewerking!!