Hooi net of kist van staal...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veronieky

Hooi net of kist van staal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:20

Ik zoek voor mijn paard iets in de trant van een hooi ruif/ net maar dan van staal.
Ik heb van een stal genootje begrepen dat ze zo iets hier ooit op bokt voorbij heb zien komen.
Een soort ruif maar dan van staal met hele kleine gaatjes is en dat je gewoon zo aan je boks kan hangen en je dus geen gaten hoeft te boren..
Hopelijk is het zo begrijpelijk, maar ik ben echt met hoge nood naar zo iets op zoek!

Wie o wie kan mij helpen!!

Een gewoon net eet ze op, dus moet echt heel sterk zijn want het is een sloper :)

Alvast bedankt.
Groetjes,
Iris

tamary

Re: Hooi net of kist van staal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:23

Een metalen hooinet? Die ben ik nog niet tegen gekomen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:25

zelf iets maken mbv een chape/beton-net

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:30

kijk eens bij het topic over slowfeeders

metaal wordt meestal afgeraden, ivm kans op slijtage aan tanden en scherpe randjes en kou , zeker met dit weer

Mary_Louise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:32

van hertog is dat geloof ik daar heb je bakken met een rooster erop dan trekken ze ook niet alles eruit

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:37

Ik verplaats dit topic van VS naar VSW.

Veronieky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:39

Ik snap dat het meestal af geraden word maar ik ben beetje eind van me latijn. Ze heeft de laatste 1,5 maand 7 gas koliek aanvallen gehad. Het gaat nu redelijk maar verveeld zich snel. Ze komt er genoeg uit en doe werkelijk alles in mijn macht om haar bezig te houden. Als veulen was ze altijd al enorm druk en aanwezig en ze word niet rustiger wanneer ze ouder word.
Ben nu van alles aan het verzinnen om de tijd dat ze op stal staat haar wat aan te bieden waar ze langere tijd mee bezig is. Aangezien ze echt een sloper is word het wel wat beperkt. Speel ballen, voer ballen etc zijn binnen een paar tot 5 dagen stuk. Een normaal hooi net gaat ook niet, ze kauwt er net zolang op tot ie stuk is. Dus gebruik ongeveer 4 hooinetten per week, daar word ook wel lichtelijk gestoord van :) Met op strooien word het al verdeeld, voer word verdeeld..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:42

Is naar buiten met wat andere paarden geen optie?

Veronieky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:47

Nee helaas, als het zou kunnen gaat ze meteen! Maar hier in de omgeving is dat nauwelijks tot geen optie. Van de zomer wel (tijdelijk) maar zoek naar een lang durige optie

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:18

Ik heb zelf een ijzeren hooiruif en daar een Ijzer rekje op gemaakt (mazen 4 x 4). Zo eet ze niet zo snel.
Er zijn stalen hooiruiven om aan de muur te bevestigen, kun je dan niet aan de binnenkant een stuk gaas maken met fijne mazen, bv plantenrek, deze zijn vaak gecoat of gegalvaniseerd, dus roesten ook niet.
Het slijten van tanden en wondjes is bij mij niet aan de orde. ik heb al meerdere malen gekeken hoe mijn paarden het doen. ze trekken met hun lippen wat hooi uit de mazen, Al het ijzer is bij mij glad, dus geen sprake van wondjes.

berken hout is dat een optie? Hebben ze wat te knagen en het schijnt rustgevend te zijn (volgens Nicolette hebing) Mijn paarden zijn er dol op.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:31

Ts ben je niet bang dat als hij iets van wat je zoekt in z'n box heeft hangen dat hij dat kapot schuurt?
Ik heb ijzeren hooiruiven in de boxen...meerdere zijn al gesneuveld door de dikke konten van de paarden want die vinden het heerlijk om ertegen aan te schuren.

pia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:36

ik heb houten hooiruiven, klinkt misschien raar, maar ze zijn heel dik en stevig, is misschien ook een idee?

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:46

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:37

Bij ons hebben een paar paarden de hooiboxen van Hartog, maar er zijn er 2 die dagelijks het rooster eruit trekken.