Hey,
we gaan binnenkort onze weide opnieuw omheinen. De huidige draad is verschillende keren geknapt en de omtrek van de weide werd meermaals gewijzigd, waardoor hij nu op verschillende plaatsen aan elkaar geknoopt is en het oogt gewoon niet netjes meer.
Er staat een paard en een kleine pony op. Nu had ik graag verschillende rijen cord gehangen, maar dan een vrij dikke, zodat deze goed zichtbaar is. Met lint heb ik geen ervaring, maar heb al gehoord dat je hiervan vrij dure kwaliteit moet kopen als je niet wilt dat het binnen enkele weken gaat wapperen.
Nu hangt er een dunne cord (nauwelijks zichtbaar) en het doet zijn werk wel, maar zou graag iets zichtbaarders hebben.
Gezien de dikkere cord ook vrij prijzig is (de omtrek is iets meer dan 500m geloof ik) zie ik het niet echt zitten om 3 rijen dikke cord te hangen.
Daarom dacht ik aan 1 rij dikke cord bovenaan, en dan twee rijen dunne cord (zoals ik nu heb) in het midden en onderaan. Hierop zou elektriciteit zitten. Dan zou ik eventueel er tussen die draden nog een rij gewoon touw spannen - puur om de afsluiting zichtbaarder te maken.
Zo zou de afsluiting op 3 rijen elektriciteit hebben, en zouden er tussenin dus nog twee rijen zitten waar geen elektriciteit op zit. Gewoon touw dus. (totaal afsluiting met 5 rijen). Enige waar ik me zorgen om maak is het feit dat dat touw dus absoluut niet zal breken als er eentje doorvliegt...
Ik gebruik gewoon touw nu ook om mijn weide in te delen als een stuk erg vies wordt en ze blijven daar ook netjes af, zelfs al staat er absoluut geen stroom op. Ze steken er zelfs hun hoofd niet onder om de groene sprietjes te stelen...
Bemerkingen zijn welkom. Idee staat totaal niet vast. Is voorlopig maar een idee.