De nieuwe stal: een fijn plekje, droge bak, 's zomers weidegang en nu overdag in de bak en s' avonds binnen. Er staan 2 D pony's van een jaar of 15, een ruin (in pension) en een merrie van de staleigenaar. Ze moeten samen in de bak staan dus nadat de 2 ruinen kennis gemaakt hebben (ging al niet bepaald fijn

Wat blijkt, de ruin is heeeel dominant. Als die van mij (bij wijze van) al de kant van de merrie opkijkt valt die andere ruin aan. Over de lange zijde, insluiten en dan slaan. Inmiddels heeft hij hem al een keer flink raak gemept.
Hij staat op stal tussen de andere ruin en de merrie in.... serieus ik heb echt nog nooit zo'n neurotisch beest gezien

Hj is alleen meer aan het knarsentanden, hoofdschudden en rondjes aan het draaien (want mijn ruin staat naast ZIJN merrie) als hij echt zo neurotisch is als ik denk, dan staat hij de hele nacht zo

Morgenochtend gaan ze weer met zn drieen de bak in maar ik zie het totaal niet zitten. Ben bang dat hij een keer echt raak trapt en dan ben ik nog verder van huis. Tevens vind ik het ook heel vervelend voor die van mij, dat is echt een goedzak. Verhuizen is al niet fijn maar zo al helemaal niet.
Mijn ruin is helemaal niet dominant en laat zich alle kanten op jagen. Hij is nu ook totaal niet gelukkig, staat in een hoekje en blijft maar hinniken. (op stal is hij overigens wel rustig)
De boer waar hij staat plaatst toch liever geen draadje, want dat is alleen maar lastig...
Heb ik nu een verkeerde beslissing gemaakt

Draait die ruin nog bij?? of ziet dit er niet rooskleurig uit.
Pff denk je een juiste beslissing gemaakt te hebben.... krijg je dit * zucht*