Beveiliging breken stroomdraad bij hoge druk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Beveiliging breken stroomdraad bij hoge druk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 22:30

Binnen nu en hopelijk, als alles een beetje goed zit, een maand wordt onze volledige omheining van de weide heraangelegd, inclusief stroomdraad.
We hebben hier erg grote weides en nog nooit problemen gehad met paarden die in de draad terechtkomen aangezien mijn paarden altijd braaf op een afstandje blijven (behalve de meester ontsnapster, die kan nogal goed overal door en onder kruipen, maar daarom komt er dus ook een nieuwe omheining inclusief betere stroomgeleiding), maar daarom kies ook nu ook weer voor dikke draad.

Ik meen me alleen te herinneren dat er van die beveiligingen bestaan die je op je draad kan laten zetten en die de draad dus als het ware breken wanneer de druk op de draad te hoog wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee en kent iemand de officiële naam van die dingen?

Het lijkt me namelijk wel een fijn idee dat mócht de stroom het laten afweten en mócht er paniek ontstaan dan en mócht er dan 1 beslissen door de draad te gaan, dat deze dan ook gewoon mooi breekt en ze dus niet vast komen te zitten.

Heb al op allemaal verschillende zoektermen gezocht, maar voorlopig dus zonder resultaat :+ .

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:59

Helaas die dingen zijn volgens mij niet meer op de markt. Ik heb ze een paar jaar gelden wel gezien maar kan ze nu nergens meer vinden.
Ik heb afgelopen week een hele avond er naar gegoogled.
Ze zullen wel geen succes zijn geweest anders hadden alle fabrikanten ze inmiddels wel

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 13:07

Oh wat jammer... Ik hoop ze toch nog ergens te kunnen vinden, lijkt me toch een handig beveiligingssysteem. Op zich mag het nu geen problemen gaan vormen aangezien ze altijd zo gestaan hebben en ik ze nog nooit gekke dingen heb weten uithalen, maar je weet maar nooit (mijn veulen is wel een apart geval, dus die zie ik misschien nog wel eens een stoot uithalen).

Wil jij er ook nog hebben dan? Misschien dat er iemand op bokt is die toevallig ze nog wel ergens weet te vinden!

Mist

Re: Beveiliging breken stroomdraad bij hoge druk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:54

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:56

Gewoon even naar de breekkracht kijken van het draad/lint wat je gebruikt.

Ik heb mijn mini's altijd een breekkracht van 75 kilo. Als ze er vast in zitten breekt het dus.
Laatst bijgewerkt door LADPR op 29-01-12 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:07

Rope-O-Cut doosjes ik zie dat Mist al een link heeft neergezet !!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:09

Heel erg bedankt voor de tips! Ik ga ook een keer vragen aan de man die de omheining komt zetten wat de breekkracht is van de standaard draad die hij gebruikt en of die ev. lager kan zijn mocht ze te hoog zijn :j .