Rooster met langwerpige mazen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rooster met langwerpige mazen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:39

Ik heb de kans om 2e hands vier hele mooi roosters te kopen, ongeveer juiste maat (iets te groot) en een heel interessante prijs. De verkoper woont hier ook vlakbij dus idealer kan niet. De roosters zijn van stevig materiaal, mooi afgewerkt, zit geen plastiek rond ofzo en zijn van roestvrij materiaal gemaakt. Wat wil je nog meer! Ze zijn dus om in een hooibak te leggen zodat het meezakt met het hooi dat ze opeten, slowfeeder dus.

Enige 'probleem' dat ik heb, is dat het rooster langwerpige mazen heeft in plaats van vierkante zoals je overal ziet. En ik zit me af te vragen of een paard daar dus hooi door kan halen .. Iemand die daar toevallig ervaring mee heeft? Of een idee erover heeft? De mazen zijn 2 cm op 8.5 cm, dus er zit wel een zekere lengte in. Zou dit voldoende zijn om wat door te krijgen? (heb 2 vreetzakken, die zullen hun weg wel vinden :+ ).

Dit is het rooster: http://94.143.208.169/images/34/3480940797.jpg

Proberen of niet? :)

tamary

Re: Rooster met langwerpige mazen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:45

Geen flauw idee. Kan je er 1 een weekje testen?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:46

Waarom denk je dat dat problemen geeft? :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:49

Sjors schreef:
Waarom denk je dat dat problemen geeft? :)

Omdat het behoorlijk smal is en zeker voordroog nog wel eens dikke plakkende plukken maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:50

Ik kan wel vragen of er er eentje mag proberen :j
Waarom .. misschien omdat het dus niet vierkant is? En dat er dan misschien geen plukken hooi door te krijgen zijn? Is misschien maar een idee hoor, maar omdat iedereen standaard vierkanten lijkt te gebruiken vraag ik het me af :)

Denk trouwens dat het voordroog wat ik heb niet zoveel anders is dan hooi, ze eten dat nu ook in een net van 4x4 binnen no time leeg (en dat net hangt dan te bungelen, waardoor het 'moeilijker' zou zijn :+ ).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:02

Ik verwacht op zich van wel, de echte slowfeeders zijn voor de vreetzakken vaak 3x3 dus met 2x8.5 moet het lukken. Hoewel er in de ene richting misschien minder door komt compenseerd de extra lengte het van de andere richting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:04

De lengte is inderdaad een voordeel :j
Nu is een rooster natuurlijk wel niet hetzelfde als een net van 3x3 (dat lijkt me toch nog iets makkelijker), ik weet niet of er ook roosters van 3x3 gebruikt worden? Vandaar toch beetje twijfel..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:19

Net geeft mee, rooster niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:51

Uhu, dat zei ik dus al :Y)
Zijn er mensen die met roosters van 3x3 werken?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:39

Ik ben bang dat het te klein is en ze het hele ding er zo mee uit trekken.. Dan zou ik hem in de hoeken toch met touw vast maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:40

Ik denk dat het beginnetje moeilijk te pakken is omdat ze er niet door kunnen komen, maar als ze eenmaal een stukje hooi beethebben dat er dan nog flinke plukken tegelijk doorgetrokken worden vanwege die lengte.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:47

Op mijn stage hebben ze ook hele smalle maar langwerpige roosters, dat gaat eigenlijk heel goed. De afmeting durf ik niet te zeggen maar ik gok 2cm bij 1m.
Die is wel een stuk zwaarder, ik weet niet of dat uit zal maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:34

Dank jullie wel :)
Het ding wordt sowieso in de hoeken vastgezet :j Dat moet met elk rooster als je niet wil dat ze het eruit halen :+