hulp gezocht bij prijsindicatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eszsie86

hulp gezocht bij prijsindicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 22:45

Hallo allemaal.

Wellicht hebben sommige van jullie een tijd terug wel mee gekregen dat ik opzoek was naar een nieuwe stalling, i.v.m misschien verhuizen en het terug krijgen van mijn oude pony , en al in bezit van 1 paard. Ik wilde voor de pony niet de volle mep betalen aangezien ze met pensioen gaat.

Nou de verhuizing is defenitief doorgegaan , en ik kwam wel eens langs een stal gereden die ik ook eens op marktplaats had zien staan, de gehele accomodatie was te huur, het ging om dacht ik 4 tot 6 stallen, wei, buitenbak en er staat nog iets van een stapmolen..
Geheel afgezet en beveiligd.

Aangezien ik er altijd maar 1 paardje zie lopen dacht ik ik hang er een briefje op want ik vindt het en een fijne plek, vlak ook bij het bos, en dan heb ik ze echt superdicht bij huis staan, nu rij ik door de verhuizing bijna 30 km enkele reis, heb dan wel een grote accomodatie maar die kan ik ook wel missen, heb het altijd met minder gedaan.

Nou helemaal super belde die mensen dus voor een afspraak en ga ik er morgenvroeg naartoe.
Het is wel zelfzorg, er is niemand die de paarden verzorgd behalve zij en ik dan.

Maar wat zouden jullie daar ongeveer voor betalen, het gaat dan om een koudbloed ruin en een d pony.
nog even kort op een rijtje:
- elk paard heeft zijn eigen stal
- buitenrijbak.
- stapmolen (waar ik eigenlijk geen gebruik van maak)
- er is goede verlichting aanwezig
- zoals ik kan zien kun je zo het bos in rijden
- ligt wel naast de snelweg maar is goed beveiligd.
- zelfzorg ( ook zelf hooi/ stro kopen)

Locatie ligt in limburg, is misschien ook wel handig om te weten :D

nou ben benieuwd :) weet ik morgen misschien ook meer waar ik over praat

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:49

als ik vergelijk wat ik zelf moet betalen (wei, stal, schuur, sta helemaal alleen bij en boer en alles zelf doen, ook voeren) zou ik hier rond de 160 euro voor neerleggen :)

eszsie86

Re: hulp gezocht bij prijsindicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 23:02

per paard ? of voor beide samen? want voor 160 euro heb je ze hier in de omgeving al haast bij een particulier vol pension staan, zonder binnenbak dan.. ken 1 pensionstal is ongeveer 190 euro per paard, heb je je paard volledig verzorgd.. is alleen te ver weg maar dat is de oude stal waar ik altijd ging rijden voor ik 2 jaar geleden was verhuisd

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:05

Eeehh..... ik heb vanuit mijn situatie geredeneert en dan zou ik samen zeggen... Maar ik vind het moeilijk schatten eerlijk gezegd. Wat vragen ze nu per paard?

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 23:19

oke, ja nou dat weet ik dus nog niet haha ik heb morgen een afspraak met die mensen, want hun hebben er 1 pony lopen....en tja kweenie eigenlijk lijkt het me niet super duur want ze hebben nu dus voor 1 e-pony, dit helemaal gehuurd....dus alle bovenstaande dingen 6 stallen , wei , buitenbak met verlichting...dus ja het lijkt me niet megaduur want ja anders zijn ze wel erg veel geld kwijt voor 1 e-pony...alleen ik wilde me eigenlijk een beetje voorbereiden door misschien een idee te krijgen wat realistisch is... ik kon ze ook bij iemand anders particulier zetten voor 200 per maand die hebben pas een oude boerderijhoeve gekocht en het leek ze wel leuk als daar ook paarden liepen en hadden ze gereageerd op mijn advertentie, maar moest ik nog een bak aanleggen, had wel heel veel ter beschikking maar er is geen geschikte stal voor mijn ruin , das toch een flinke jongen en daar was alles nog heel ouderwets, dat maakt opzich niet uit alleen hij past er echt niet in, ingang te klein, of de bocht te krap.. en toch 18 km verderop...en dit is nou 2 min met de auto, ze staan net buiten het dorp

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:12

Hangt ervanaf of je alles zelf moet doen. Als je zelf moet voeren sochtends, smiddags en savonds, zelf
Buiten zetten iedere dag en zelf weer moet binnen halen zou ik ongeveer 70 euro kale huur betalen. Inclusief stro en hooi kom je (weet natuurlijk niet wat de lokale prijzen ongeveer zijn) op 160,- uit.

Vind ik persoonlijk nog wel redelijk veel, ik sta voor €145.- pm in de randstad op een stal waar alles wordt gedaan, enkel mesten niet, paarden staan altijd buiten en zijn nette faciliteiten.

Ben benieuwd wat er uiteindelijk gevraagd wordt. Succes

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:35

Hier in de buurt (midden limburg) staat mijn vriendin op een stal met binnenbak en stapmolen voor € 125. Net over de grens ( 3 km) betaal je per box tussen de € 70 en € 90, de buitenbox € 70 binnenbox is € 90. Op beide stallen op basis van zelf verzorging dus alles zelf doen voeren, binnen- buiten zetten, zelf je voer en hooi stro kopen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:41

flitz, dat is niet veel!waar is dat dan over de grens?

kale huur zou ik per paard max 75- betalen, aangezien je zelf ook alles moet doen
Hooi en stro is ook veel geld namelijk
Hier betaal je met binnenbak rond de 250- euro, met alleen buitenbak rond de 175- tot 200- inc voer en verzorging
Gaat veel tijd in zitten om alles zelf te doen!!! Is ook erg kostbaar

hoe zit het met mestafvoer, is dat wel allemaal geregeld?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:51

@Lynn_Nikita in Venlo over de grens.. De stalprijzen incl zijn net zoals bij jullie varierend tussen € 175 en de € 250 afhankelijk van de faciliteiten.
Mest kan gewoon in de "mestput" gegooid worden bij de ene stal word deze om de zoveel tijd afgevoerd door een loonwerker bij de andere stal gebruikt de boer het om zijn land weer mee te bemesten.
Vriendin heeft 3 paarden en is nu op basis van zelfverzorging stukken goedkoper uit door alles zelf te doen.

hippocampe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:04

Ik sta in Zuid-Limburg onder vergelijkbare omstandigheden met mijn jonge dieren.
Per kale box betaal ik 75 euro. Ik sta al 3 jaar daar en nieuwe klanten betalen 100 euro voor een kale box tegenwoordig. Wel beschikken de paarden per 3 over ongeveer 1.5 hectare weide, waardoor de extra kosten in de zomer vrijwel nihil zijn. Gelukkig zijn het wel ruime boxen en kan ik ze tot 2 jaar samen in een box zetten indien nodig (ze staan namelijk zoveel mogelijk buiten). Dan betaal ik dus 37.50 euro per maand per paard. Zo heb ik al met al toch een zeer betaalbare opfok. Persoonlijk vind ik 150 euro voor beide paarden echt de max.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:45

flitzz schreef:
@Lynn_Nikita in Venlo over de grens.. De stalprijzen incl zijn net zoals bij jullie varierend tussen € 175 en de € 250 afhankelijk van de faciliteiten.
Mest kan gewoon in de "mestput" gegooid worden bij de ene stal word deze om de zoveel tijd afgevoerd door een loonwerker bij de andere stal gebruikt de boer het om zijn land weer mee te bemesten.
Vriendin heeft 3 paarden en is nu op basis van zelfverzorging stukken goedkoper uit door alles zelf te doen.

ik bedoelde de mestafvoer voor TS, of dat ook als extra kosten erbij komt of bij prijs zit inbegrpene?

Bedankt op je reactie over de stal, maar Venlo is te ver weg voor diegene die ik in gedachte had

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 20:07

helaas ging het gesprek eigenlijk heel moeizaam, die mevrouw die me ook had gebeld naar aanleiding van mijn briefje bij hun stal was eigenlijk heel enthousiast, ze hadden immers 7 stallen, en er waren er 2 die ze gebruikte voor opslag en er loopt 1 paard dus nog 4 lege stallen. het was wel een idee om hooi en stro samen te doen, zo om ruimte te besparen. Maar haar vriend gaf te kennen dat hij nog erg twijfelde, aangezien hij liever op zichzelf zat. Prijsoverleg ging ook erg moeizaam ik kreeg er niks uit en heb ze voorbeelden gegeven wat ik elders betaal maar dan wel met faciliteiten die ik erbij heb...Tja ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat dit iets gaat worden, ik zou nog iets horen maarja aan de ene kant denk ik dan als hij liever dat terrein voor hun prive wilt dan is dat natuurlijk hun keus maar weet dan ook al niet of ik me echt welkom voel met mijn paarden...ik woon echter in grubbenvorst dus die stal net over de grens zou wel een optie voor mij zijn, venlo ligt naast grubbenvorst, dus flitz ik heb je even een pb gestuurd.
Tja het is nou eenmaal zo dat ik eerlijk zeg dat ik voor mijn oude pony het zonde vindt om voor iets te betalen wat ik niet gebruik, ze is met pensioen en om dan volledig stal geld te betalen terwijl ik geen gebruik maak van de faciliteiten is ergens wel zonde, daarbij merk ik nu al dat ik het zelf erg rot vindt om elke dag zo ver te moeten rijden..

marjan2507

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:32

Zou het denk ik niet doen als ik jouw was. Als het gesprek al zo moeizaam ging, en je ook nog niet weet wat je zou moeten betalen. Is inderdaad belangrijk dat je je er welkom voelt.

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:56

morgen zijn we al een week verder en heb nog steeds niks van ze gehoord, als ze zoveel bedenktijd nodig hebben om te beslissen voor wel of niet dan zal het wel niks meer worden, baal er echt enorm van want dit was een supergelegenheid

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:58

als er iemand, maar dan ook echt iemand iets weet in of rondom grubbenvorst dan laat het me weten..geen dure accomodaties

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:12

Je hebt PB.

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 15:55

thnx :)