Hoe precies een trimmes te gebruiken bij manen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Hoe precies een trimmes te gebruiken bij manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 13:31

Ik vond onlangs mijn trimmesje terug, maar ik weet dat ik dit niet meer gebruikte omdat ik er eens de manen van mijn paard mee verpest had. Waarschijnlijk gewoon omdat ik niet precies weet hoe ik het moet gebruiken.
Heb ook nog de Solocomb liggen, en ik denk dat die dan toch weer een veiligere oplossing zou zijn..

Het betreft zo'n mesje :
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/paarden/poetsbenodigdheden/invlecht-wedstrijdbenodigdheden/product/a1040052/78?utm_campaign=xmlfeed&product_code=41057529&utm_medium=cpc&utm_source=beslist&channel_code=4

Angela

Re: Hoe precies een trimmes te gebruiken bij manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:39

Een onding als je het mij vraagt. Het snijdt een deel van de manen weg, ipv alles. Je dunt ze dus uit, en erg lastig te gebruiken om de manen ook korter mee te maken. Ik zou dan liever gaan voor een gewoon mesje om ze te snijden aan de onderkant, of ze gewoon te trekken.

Mascha1234

Re: Hoe precies een trimmes te gebruiken bij manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:43

Nee hoor vind dat ding juist erg handig in gebruik.
Ik gebruik m vooral als de manen te lang zijn maar wel dun, dan maak ik ze dus gewoon korter zonder dat t er uitziet alsof ze geknipt zijn.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:07

Zo'n mesje gebruikte ik altijd om de manen kort te maken. Kleine plukjes beet pakken en dan van onderaf schrapen, dus niet met de bovenste manen beginnen maar die onderop liggen. Als je dat doet, komt de onderste laag manen netjes onder de bovenste laag te liggen. Als je dan klaar bent, nog even met je vingers de topjes bijtrekken, dus de stukjes die wat uit steken. Het lijkt dan net of de manen getrokken zijn. Succes!