Hoe vind ik een verzorgpaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daphnekl

Hoe vind ik een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 18:40

Hoi ik ben Daphne, 15 jaar en rijd al meer dan 5 jaar paard.
Nu lijkt het me leuk om in de buurt van Sittard (dat ligt in Limburg) een paardje te verzorgen.
Maar dat blijkt toch iets moeilijker te zijn dan ik dacht!
Heeft iemand tips om een verzorgpaardje/pony te vinden of weet je iemand?
Reacties zouden heel fijn zijn!
Alvast bedankt
Groetjes Daphne
Laatst bijgewerkt door daphnekl op 26-01-12 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

daphnekl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 18:43

(Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen maar anders zie ik het wel)

Rchell

Re: Hoe vind ik een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:06

Ik zou een advertentie op de bokt markt plaatsen (zie eenmaal andermaal de link bovenaan) en bijv marktplaats (niet iederen paardeneigenaar zit op bokt) '
Geef daarin gewoon een korte omschrijving van jezelf, je paardenervaring, en wat je zoekt en zelf kan bieden. ook het aantal dagen in de week dat je kan en of je bereid bent een vergoeding te betalen kan je aangeven ;)
verder kan een briefje in de lokale voederhandel (bijv welkoop) of ruitersportzaak of bijv op de rijvereiniging / ponyclub/manege/pensionstal te plaatsen..
En je kan bij verschillense pensionstallen langs gaan, persoonlijk vragen of iemand nog iets zoekt lijkt zien dat je er moeite voor doet ;)

succes!

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:07

Marktplaats
Bij een paarden winkel broefje hangen met al je informatie
bij de AH C1000 etc

mauuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:14

De beste tip die ik kan geven is vragen, informeer vooral mensen die zelf ook in het circuit zitten en vraag of ze nog iets weten in de buurt. Je kan uiteindelijk ook altijd nog gewoon aanbellen bij mensen met een eigen paard, mits je dat durft.

daphnekl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:27

Handige tips! Ik had ook al een advertentie op de bokmarkt gezet maar die werd niet zo vaak bekeken.
Ik ga er toch nog een op zetten want ik zie dat ik nog wel wat meer info over mezelf erbij kan zetten.
(wat ze van me kunnen verwachten en welke dagen enz.)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:30

Ik denk niet dat je kunt verwachten dat je in 2 dagen een paardje vind.. Ik heb mijn paard er weken opgehad voor reacties kreeg.. en heb zelf ook wel eens maanden zonder bijrijpaard gezeten, ondanks veel advertentie een hoop ervaring + dat ik bereid was om mee te betalen in de kosten.. Het is ook sterkt afhankelijk van waar je woont.. dus ik zou zeggen : geduld is een schone zaak ;)

(edit: ik heb wel getemt, want officieel mag dit topic hier niet)

mauuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:43

RGBrink schreef:
Ik denk niet dat je kunt verwachten dat je in 2 dagen een paardje vind.. Ik heb mijn paard er weken opgehad voor reacties kreeg.. en heb zelf ook wel eens maanden zonder bijrijpaard gezeten, ondanks veel advertentie een hoop ervaring + dat ik bereid was om mee te betalen in de kosten.. Het is ook sterkt afhankelijk van waar je woont.. dus ik zou zeggen : geduld is een schone zaak ;)

(edit: ik heb wel getemt, want officieel mag dit topic hier niet)

Dat klopt inderdaad, het duurde een half jaar voordat het paardje dat ik wilde verzorgen eindelijk vrij kwam. Ik heb echter wel heel veel plezier met mijn vorige verzorgpaardje gehad, helaas staat dat diertje nu ergens in Friesland. ):

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:10

Tegenwoordig kun je een advertentie plaatsen op de bokt markt.
Hier plaats ik een slotje.