Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Theeglas schreef:Hey Maaike,
Ik heb zelf ook twee (mini)shetlanders. Een ruintje van 11 jaar en een hengstje van bijna 1 jaar. Je moet inderdaad hetzelfde kijken als bij alle andere paarden en ook dezelfde eisen stellen. Zien ze er gezond uit, bewegen ze soepel, zijn de hoeven goed, zijn ze niet te dik (ivm eventuele hoefbevangenheid), zijn ze braaf in de omgang en natuurlijk zijn ze geschikt voor het doeleinde waarvoor je ze wil gebruiken. Ga je met ze mennen? Ik doe dat wel, erg leuk!!
xx
Theeglas schreef:Ik begrijp het. Dan is het belangrijk dat je wel even bekijkt welke maat de ouders zijn. Dan heb je een indicatie van hoe groot jullie pony´s worden, maar dan is dat alsnog niet zeker. Verder is het ook wel verstandig iemand mee te nemen wie er verstand van heeft. Ook al is het `maar´een shetlander, hij moet even goed bekeken worden voor je hem koopt. Veel succes en plezier ermee! Wanneer ga je er heen?
Theeglas schreef:Oke leuk! Vertel je hoe het was? Staan ze bij je in de buurt?
korbakimmy8 schreef:Theeglas schreef:Oke leuk! Vertel je hoe het was? Staan ze bij je in de buurt?
Hoi,
Nou we stonden op de afgesproken tijd en plek, maar de shetlanders en de eigenaar waren er niet.
de pony's die er wel stonden stonden met een erge toestand op de stallen (stal/wei) Stallen lagen vol met poep (en dan bedoel ik niet van 1 dag dus was heel lang niet uitgemest) veel paarden waren heel dun en al het moder waar ze stonden was echt één grote blubber bende.
Al zouden de shetjes daar staan, zou ik ze graag daar weg halen wat vond dit heel erg om te zien!
korbakimmy8 schreef:Wij zijn bij jou geweest hoor:) bij de geitjes, maar die stonden er ook niet al te goed bij en daar geen paard gezien. (en heb nooit gezegt dat die paarden van jou zijn, heb gezegt dat de paarden die ik gezien heb er slecht bij stonden)