Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjors schreef:Ja dat kan wel, maar dan moet ze niet snel mager worden of veel en belastend werk hoeven doen
capopjekop schreef:Alleen hooi ben ik vanaf gestapt. Die van mij gingen op een gegeven moment aan de grond likken. Toen ik vitamines ging bij voeren was dat over. Ik heb overigens een welsh en 2 shetten. Ze krijgen nauwelijks gras. Vitamines en mineralen lopen terug in hooi, zeker als het al wat langer ligt.
hestejente schreef:Saar444 schreef:Ik rijd 3 en soms 4 keer in de week en dan maar een uurtje en soms net iets meer, overdag staat hij gewoon in de wei (wel groot natuurlijk) en 's nachts staat hij in een stal.
En wat heeft dat met z'n voer te maken?
Saar444 schreef:Misschien moet hij dan meer of minder hooi krijgen omdat ik er zoveel keren op rijd, en omdat hij zoveel in de wei staat misschien krijgt hij door het gras dan al een beetje voer binnen want in principe is het eigenlijk gewoon hooi natuurlijk
Sjors schreef:capopjekop schreef:Alleen hooi ben ik vanaf gestapt. Die van mij gingen op een gegeven moment aan de grond likken. Toen ik vitamines ging bij voeren was dat over. Ik heb overigens een welsh en 2 shetten. Ze krijgen nauwelijks gras. Vitamines en mineralen lopen terug in hooi, zeker als het al wat langer ligt.
Had die wel een miniralen liksteen?
capopjekop schreef:Alleen hooi ben ik vanaf gestapt. Die van mij gingen op een gegeven moment aan de grond likken. Toen ik vitamines ging bij voeren was dat over. Ik heb overigens een welsh en 2 shetten. Ze krijgen nauwelijks gras. Vitamines en mineralen lopen terug in hooi, zeker als het al wat langer ligt.
Zilfstar schreef:capopjekop schreef:Alleen hooi ben ik vanaf gestapt. Die van mij gingen op een gegeven moment aan de grond likken. Toen ik vitamines ging bij voeren was dat over. Ik heb overigens een welsh en 2 shetten. Ze krijgen nauwelijks gras. Vitamines en mineralen lopen terug in hooi, zeker als het al wat langer ligt.
Hoe geef jij de vitamines? Brok of poeders?
Najoveh schreef:Hangt van het paard en het werk dat ze moeten doen af.
Onze paarden (tinker/haflinger/fjord types) krijgen in de winter enkel hooi en een mineralensteen en daar doen ze het prima op
Maar ik ken ook paarden die echt korrels moeten bij krijgen om op gewicht te blijven.