Wanneer 144 WEL bellen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Wanneer 144 WEL bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:23

Beste bokkers,

na een aantal topics te hebben gelezen met vooral veel negatieve verhalen over de mensen achter 144 vroeg ik mij af wanneer je dan WEL 144 dient te bellen?
Ik begrijp dat het niet leuk is dat de dierenpolitie aan de deur komt terwijl jij je stinkende best doet voor jouw dieren, maar een omstander denkt misschien ook alleen maar goed te handelen?

Wanneer vinden jullie dat je 144 moet bellen? Pas als je een dier tegenkomt dat te overlijden komt als je niet ingrijpt, of ook als een dier niet juist behandelt wordt?

Een voorbeeld dat mijn verhaal misschien wat duidelijker maakt:
Ik kom iedere dag langs een grote wei waar een enter staat. Deze enter staat moederziel alleen en heeft een automatische drinkbak.
Uitdrogen zal hij niet en helaas zal hij ook op het gras dat er staat (ook al zit er rond deze tijd weinig voeding in het gras) het ook wel overleven.
Maar hij staat alleen, hij is mager en ik weet dat hij niet ziek is (zodat de magerheid verklaart zou kunnen worden).
Ik vind het zielig, een enter die met hondjes meerent om te spelen. Die met iedere auto meeloopt. En dan is hij ook nog mager.
Moet ik dan 144 bellen? Het dier staat niet op sterven, maar ik vind hem zielig. Of ben ik dan volgens jullie verkeerd bezig?

Hebben mensen in zo'n geval al eens gebeld en zijn jullie afgescheept of goed geholpen?

Uiteindelijk is 144 ontstaan door onvrede onder de bevolking, dus ik neem aan ook onder bokkers. Wellicht is 144 een betere hulplijn als we weten wanneer we WEL moeten bellen.

Ik hoop dat jullie mij meer duidelijkheid kunnen geven :)

LEKKERGEK

Re: Wanneer 144 WEL bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:25

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:27

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:27

ik vind dat je te snel oordeelt. Wanneer is bij jou een paard mager? Denk er even bij dat zo'n enter heel hard groeit en dus veel energie nodig heeft om goed te groeien. Iedereen heeft er altijd een beeld bij dat een paard tonnetje rond moet zijn, dat is dus niet zo! Het is wel sneu dat deze enter alleen staat, maar jij weet niet waarom dat zo is...
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 24-01-12 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:27

Ik zou gewoon even bellen en dit geval overleggen. Hun kunnen op z'n minst een kijkje gaan nemen en misschien kun je mee om de eigenaar te vertellen waarom je gebeld hebt. Dan komt het misschien minder hard over als blijkt dat de eigenaar wel voor de pony zorgt (al lijkt me dat niet naar het lezen van je verhaal).

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:28

Adamootje schreef:
ik vind dat je te snel oordeelt. Wanneer is bij jou een paard mager? Denk er even bij dat zo'n enter heel hard groeit en dus veel energie nodig heeft om goed te groeien. Iedereen heeft er altijd een beeld bij dat een paard tonnetje rond moet zijn, dat is dus niet zo! Het is wel sneu dat deze enter alleen staat, maar jij weet niet waarom dat zo is...

Hij staat alleen omdat de eigenaar de afspraken niet na kwam en daardoor niet meer gewenst was bij de andere wei :)

Ik heb zelf een zeer mager paard gehad (350 kg ondergewicht) dus ik vind niet iets snel mager ;)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:30

Ken je de eigenaar? Misschien kan je deze zelf aanspreken? Worden de omstandigheden er niet beter op dan kun je alsnog bellen.

Ik ging er vanuit dat je de eigenaar helemaal niet kende.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:32

@Adamootje, dat is een goede!
Ik ken de eigenaar niet persoonlijk, ik ken de mensen van de andere wei.
Natuurlijk besef ik me dat er bij zo'n verhaal altijd twee kanten zijn.

Wel denk ik niet dat de man in kwestie voor reden vatbaar is. Zijn oude paard heeft jarenlang alleen gestaan en
was veel te dik. Ook had die erge artrose en is vervolgens verkocht als leuk rijpaard..
Maar als ik hem zie bij de wei (weet niet waar hij woont) zal ik hem zeker aanspreken :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:48

Niet geschoten is altijd mis. Als hij er niet op reageert dan weet je zelf denk ik wel dat het paard elders beter af is.