Komt mijn verzorgpony te kort?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Komt mijn verzorgpony te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 12:28

Hallo allemaal,

Mijn verzorgpony staat 24/7 op wei een wei met schuilstal en een vriendje. Hij krijgt 1x per dag 3 handjes muesli en 2x per dag hooi. Dit is bijna onbeperkt ruwvoer. Een paar keer per week word de schuilstal uitgemest door de pensioneigenaar. Helaas niet elke dag, en zonder vast schema. Helaas gebruiken te paarden de schuilstal met dit vies weer alleen als toilet dus kun je ieder uur blijven mesten... Iedere dag opnieuw is het weer ontzettend vies.
De eigenaresse van de pony is op dit moment niet in beeld door ziekte. Ik probeer ongeveer 3x per week er naar toe te gaan. Dan borstel ik hem wat, geef hem wat lekkers, en kan ik hem nog een extra keer zijn stalletje uitmesten, alles wat opruimen, aanvegen en schoonmaken. En geef ik hem nog wat extra hooi. En natuurlijk de aandacht die hij ook nodig heeft. Ik zou graag iedere dag gaan om hem een schoon stalletje te bezorgen, hij iedere dag aandacht krijgt en alles weer netjes heeft. ( oud hooi opruimen, alles aanvegen). Maar helaas is dit door de afstand en de tijd die ik heb niet mogelijk.
Wie komt er ook maar een paar keer per week bij zijn pony of paard? Ben je niet bang dat hij te weinig aandacht krijgt of iets te kort komt?

Wat vinden jullie van mijn situatie?
Laatst bijgewerkt door ANOUKIEE op 24-01-12 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xsenny

Re: Komt mijn verzorgpony te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:31

Die pony komt niets te kort hoor '!
uitstekent toch zo .

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:39

Pony heeft een topleventje! Ik denk dat er heel veel ponys graag met hem zouden willen ruilen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:39

Zolang ze eten,drinken en een maatje hebben en de ruimte hebben paarden niet zo veel behoefte aan menselijke aandacht.
Dat is iets wat wij graag denken maar ze vermaken zich prima hoor.

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:43

ik denk niet dat de pony zo iets te klagen heeft. maar als je je toch druk maakt, zou er misschien nog een verzorger bij kunnen komen?

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 13:04

Oke fijn om te horen :). Het blijft toch een beetje knagen, zou graag zien dat ze iedere dag een schoon stalletje kregen en alles weer netjes was. Al denk ik dat dat meer voor mijn eigen gevoel.

shadidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:23

Zo te horen komt hij niets te kort. Natuurlijk willen we allemaal dat iedere dag de mest verwijderd wordt, maar dit is niet altijd nodig en ook niet altijd haalbaar. een goed opgestrooid stalletje wat genoeg ruimte bied kan best 2 of 3 (als ie niet heel veel mest en een beetje alles op 1 hoop gooit zeker) dagen zonder mest verwijderen. Hij hoeft niet in de stal te blijven. Zou hij halve of hele dagen erin moeten vertoeven, dan is dat natuurlijk anders.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:33

shadidi schreef:
Zo te horen komt hij niets te kort. Natuurlijk willen we allemaal dat iedere dag de mest verwijderd wordt, maar dit is niet altijd nodig en ook niet altijd haalbaar. een goed opgestrooid stalletje wat genoeg ruimte bied kan best 2 of 3 (als ie niet heel veel mest en een beetje alles op 1 hoop gooit zeker) dagen zonder mest verwijderen. Hij hoeft niet in de stal te blijven. Zou hij halve of hele dagen erin moeten vertoeven, dan is dat natuurlijk anders.

Dankjewel voor je reactie. Helaas is het echt een ontzettende viespeuk :(, mest overal, graaft in zijn stal. Het is echt binnen no-time weer een varkensstal :o . Ze gebruiken het echt als toilet helaas... Dat klopt wat je zegt ze hoeven er alleen in te vertoeven als ze willen. Dat is dan wel weer een voordeel :).

shadidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:17

tja, sommigen zijn inderdaad echte varkens, die hebben wij ook wel op stal helaas :+ een enkeling kan in een nacht tijd de hele stal overhoop maken, knoeit ook met de waterbak (laat hem overlopen) en dan is de toplaag 's morgens helemaal nat (en daaronder dan weer schoon, handig uitmesten :') ) zelf-opruimende stallen of zindelijke paarden lijken me erg handig :Y)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:49

PP --> VSW

nikkialexJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:51

word er niet gereden of beweging gegeven dan?

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 19:15

nikkialex schreef:
word er niet gereden of beweging gegeven dan?

Nee wegens de winteromstandigheden niet. Hoezo?

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:37

joykel schreef:
ik denk niet dat de pony zo iets te klagen heeft. maar als je je toch druk maakt, zou er misschien nog een verzorger bij kunnen komen?

Ik heb het niet zo op 2 'verzorgstertjes', dan zou die pony in de zomer door 3 verschillende mensen worden bereden. Ik denk niet dat een paard dat zo fijn vind..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:58

ik ga zelf ook maar 3x in de week naar mijn paard, maar ik ben aan alleen maar heen rijden al 30 min kwijt normaal gesproken ( heb nu geen scooter). maar mijn paard krijgt daar ook wel aandacht, want hij word gewoon buiten gezet en gevoerd en iedere dag gemest.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:08

Maar wie voert ze dan de 2 x per dag, als de eigenaresse uit beeld is ??

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:11

de pensionhouder die ook afmest natuurlijk ;)

je pony komt niks te kort hoor :n
luxe leventje heeft die :))

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:18

M_D_H schreef:
de pensionhouder die ook afmest natuurlijk ;)

je pony komt niks te kort hoor :n
luxe leventje heeft die :))

Een paar x per week ??

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:31

een pensionhouder hoet niet elke dag af te mesten, this maar net wat je afspreekt natuurlijk ;)
dat hij niet elke dag afmest beteken niet dat hij ook meteen niet elke dat voert ;)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:37

Oh, sorry ik haal pension eigenaar en eigenaar door elkaar heen. Ik had even de pensioneigenaar gemist.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 12:56

De eigenaar van mijn verzorg paardje is inderdaad niet een beeld.
Maar de pensioneigenaar voert 2x per dag, en doet een paar keer week mesten etc, er is geen vast schema over afgesproken of hoevaak met de eigenaresse van de pony, maar als het erg vies is komt hij ze mesten, verde hou ik het zoveel mogelijk bij :).

charlotte20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:42

Zolang hij gewoon in de wei staat met schuilstal lijkt het mij prima, hij heeft genoeg te eten en krijgt aandacht. Volgens mij zijn er veel paarden die het minder hebben ;) Als hij nu op stal zou staan was het wat anders.