Wonen in Nederland, Land kopen in Duitsland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SJANNE_DARK

Wonen in Nederland, Land kopen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 21:45

Hallo Bokkers,

Ik woon op de grens van Nederland / Duitsland in Enschede.
Ik heb het meest ideale plekje voor mij en mijn 2 paarden. Al 10 jaar staan we daar.
Helaas word de boerin van wie wij het land pachten te oud om alles te onderhouden en is
ze genoodzaakt het te koop te zetten.

Er is overwogen het te kopen maar helaas niet naar ons wens om te wonen. Er moet te veel aan het huis gebeuren.

Maar nu zijn we aan het kijken wat we willen als de tijd daar komt en de boerderij verkocht is. Dit kan nog wel jaren duren.
Het mooiste is natuurlijk om een boerderij te kopen met paarden aan huis. Dit is erg duur en dus bijna niet te vinden na wens.

Nu zijn we aan het kijken of het niet mogelijk is om een stuk land net over de grens in duitsland te gaan kopen. Puur alleen voor de paarden.
Maar we hebben er totaal geen idee van en dus aan ons de vraag of jullie weten hoe je aan een stuk grond kan komen.

Waar moet ik kijken? Bij wie moet ik zijn. Ik heb echt geen idee.
Dus ik dacht het proberen waard, misschien hebben een aantal bokkers er meer verstand van.

tamary

Re: Wonen in Nederland, Land kopen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:26

Ik lees even mee. Wil ook wel een eigen stukje, maar voor bij huis is geen budget. Wil het trouwens ook niet nu, huurhuis is qua onderhoud veel makkelijker.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:42

Het vinden van alleen grond zal niet gemakkelijk zijn. Bijna iedereen wilt het land behouden bij zijn/haar huis, omdat het huis (veel) meer waard is met de grond. Veel gaat hier daarom met huur/pacht. Verder gaat als er wel iets vrij komt, het meestal naar mensen "in het dorp", het is al verkocht voordat het eigenlijk te koop heeft gestaan.

Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een grote makelaar in de buurt van waar je iets wilt kopen, en die laten zoeken. Hopelijk heb je geluk!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:09

je kunt plaatstelijke makelaars benaderen, soms is er een stille verkoop.