Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xsenny schreef:dan zou ik voor een lease pony gaan .
je kan wel een deel pony nemen maar wat schiet je daar mee op?
je vader geeft aan er geen geld voor te hebben een pony niet alleen te kunnen betalen .
wat als de pony bv koliek krijg naar een klieniek moet om geholpen te worden?
moet die andere persoon het dan allemaal gaan betalen ?
want neem aan dat je vader dan de helft van zo'n bedrag ook niet 1,2,3 neer kan leggen .
ik zou gewoon een leuke verzorg of lease pony nemen
lotte_horses schreef:ik heb zelf 2 paardjes op halve stal omdat we er zelf geen kunnen betalen maar dat is net hetzelfde denk ik. Bij ons worden de kosten verdeeld en moeten we 3x per week gaan voederen (dit zijn vaste afgesproken dagen) en voor de rest mogen we kiezen wanneer we gaan rijden en zoveel we willen. Maar we hebben wel een vriendelijke eigenaar waarvan we alles mogen en eigenlijk kiezen wat we doen, want ze heeft zelf niet genoeg tijd en doet alleen maar buitenritten maar ze wil ze ook nog harder laten werken om ze in conditie te houden.
Zelf vindt ik dit superleuk!!! en heb er geen enkele slechte ervaring mee! We moeten alleen de voederkosten delen (ze staan gewoon 24/7 op een weide met schuilstal) de gezondheidkosten (DA, hoefsmid) zijn niet voor ons.
Eigenlijk hebben we gewoon superveel geluk ermee gehad. Je moet gewoon zien dat je goede afspraken maakt
Maar ik vind het echt een aanrader!
Tigra_ schreef:lotte_horses schreef:ik heb zelf 2 paardjes op halve stal omdat we er zelf geen kunnen betalen maar dat is net hetzelfde denk ik. Bij ons worden de kosten verdeeld en moeten we 3x per week gaan voederen (dit zijn vaste afgesproken dagen) en voor de rest mogen we kiezen wanneer we gaan rijden en zoveel we willen. Maar we hebben wel een vriendelijke eigenaar waarvan we alles mogen en eigenlijk kiezen wat we doen, want ze heeft zelf niet genoeg tijd en doet alleen maar buitenritten maar ze wil ze ook nog harder laten werken om ze in conditie te houden.
Zelf vindt ik dit superleuk!!! en heb er geen enkele slechte ervaring mee! We moeten alleen de voederkosten delen (ze staan gewoon 24/7 op een weide met schuilstal) de gezondheidkosten (DA, hoefsmid) zijn niet voor ons.
Eigenlijk hebben we gewoon superveel geluk ermee gehad. Je moet gewoon zien dat je goede afspraken maakt
Maar ik vind het echt een aanrader!
Maar dat wil dus zeggen dat er maar 1 eigenaar is in jullie geval?
Dat maakt natuurlijk wel verschil als je echt samen een paard koopt en alles deelt wat ik denk dat de TS bedoelt is heel anders. Dan heb je te maken met 2 eigenaren en ligt alles wel even anders dan een soort van lease/huur paard.