Het zit dus zo: We hebben sinds 2/3 weken onze paarden in nieuwe stallen staan. We hebben destijds voor deze stallen gekozen:
(voorbeeld foto van internet, maar qua stalbouw hetzelfde) http://www.vanderveerstallen.nl/handler ... otoId=1836
Nu moeten de paarden dus met het hoofd door de opening om te eten, want het voer ligt voor het hok, op de grond. Alle paarden eten keurig van de grond,
alleen 1 van hen (en laat dat nou net mijn eigenwijze en koppige Zam zijn

maar daar blijft het ook bij, want dan schiet ze weer heel hard achteruit. Ze lijkt het dus nog al eng te vinden.
Hebben jullie tips? Want ze als we het voer niet in haar hok gooien, eet ze dus gewoon niet! En wanneer we het voer wel in haar hok leggen, eet ze soms een deel van het hooi niet op en gebruikt ze het als box-strooisel

Of zou het gewoon een kwestie van tijd zijn?
Wat ik al geprobeerd heb:
- Wortel of brokjes voor de opening houden en haar steeds een hapje laten nemen en ondertussen steeds een stapje achteruit doen; werkt niet, ze trapt er niet in.
- Haar bij haar halster heel voorzichtig er doorheen proberen te krijgen; lukt ook niet
- Achter haar gaan staan en haar voorzichtig een beetje naar voren drukken, terwijl er iemand anders voor de opening staat om haar te lokken met brokjes
Ik hoop dat iemand hier mij een tip kan geven over hoe ik dit het beste aan kan pakken! Graag serieuze reacties.