Antiklit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyy_

Antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 13:25

Hoii!

Ik heb een verzorg Shetlander, en ik wil graag haar manen laten groeien, maar wel op de goede manier.
Als ik de manen wil borstelen om bijv. nieuwe vlechtjes in te doen, heb ik nog geen antiklit. Ik kam wel op de
goede manier, zegmaar dat je van onderen begint, en als de klitten er daar uit zijn steeds wat meer naar boven.
Mijn eerste vraag is:

Heb je antiklit nodig als je de manen uit wil borstelen?

Zoja, is antiklit uit de supermarkt ook goed? Dat is meestal wel een stuk goedkoper, of is echte manenspray beter
voor de manen?
Ik hoop op een reactie!

privace

Re: Antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:01

hallo,
antiklit is natuurlijk veel handiger!
mijn paard schuurde heel veel en ik heb uiteindlijk haar manen al een eind kunnen laten groeien.

het best is dat je de manen eens zou wassen, dat al het vet, ect. er zoal uit is.
dan gebruik ik antiklit (boboymagic)http://www.roekeruitersport.nl/contents/media/cowboy%20magic%20detantgler%20en%20shine.jpg

dit is een zeer goed product! probeer de manen zo goed mogelijk in de vlechten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:19

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:12

Hee ik heb ook een tube met antiklit op stal staan.. is wel prijzig maar je hebt er maar een druppel van nodig! Het ruikt ook lekker, naar zwitsal! Ik zal eens kijken hoe het heet. Een fles is volgens mij 14,99.. wel speciaal voor paarden..

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:14

bij de welkoop hebben ze ook goede
noemen ze glansspray, maar ohwee als je het op je paard spuit (vacht) dan is je paard na een week nog glad :')
ontklit echt top en ruikt lekker :j

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:21

wij hebben thuis altijd de goedkoopste 2 in 1 shampoo (dus met conditioner) en dat werkt heel goed. ook hebben we zo'n spray, glans en antiklit volgens mij iets van effox ofzo, maar die kost 13,- euro. we hebben ook nog een glas en antiklit gel, die werkt echt super en ik doe die maar 1 keer per week een klein beetje van in de staart en dan werkt dat de hele week goed, is wel ook duur 15,00 euro voor 1 flesje (ze zijn best klein). ik heb ook een spray van de hema voor mijzelf gekregen maar vond hem stinken dus is hij naar de paarden gegaan en het werkte ook goed! is niet duur, dus denkt dat zoiets een goede oplossing is, dus gewoon zo'n spray voor mensen.
en zoals CRos95 al zegt zijn sommige spray zo glad dat de hele week je paard glad is. is echt een ramp met een zadel dan.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:23

welshfan97 schreef:
wij hebben thuis altijd de goedkoopste 2 in 1 shampoo (dus met conditioner) en dat werkt heel goed. ook hebben we zo'n spray, glans en antiklit volgens mij iets van effox ofzo, maar die kost 13,- euro. we hebben ook nog een glas en antiklit gel, die werkt echt super en ik doe die maar 1 keer per week een klein beetje van in de staart en dan werkt dat de hele week goed, is wel ook duur 15,00 euro voor 1 flesje (ze zijn best klein). ik heb ook een spray van de hema voor mijzelf gekregen maar vond hem stinken dus is hij naar de paarden gegaan en het werkte ook goed! is niet duur, dus denkt dat zoiets een goede oplossing is, dus gewoon zo'n spray voor mensen.
en zoals CRos95 al zegt zijn sommige spray zo glad dat de hele week je paard glad is. is echt een ramp met een zadel dan.

je moet het ook niet op je zadelplek sprayen :=
ik gebruik het alleen voor manen + staart en als ik wedstrijd heb, spuit ik het van 1,5m afstand op als ik al opgezadelt heb :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:31

CRos95 schreef:
welshfan97 schreef:

je moet het ook niet op je zadelplek sprayen :=
ik gebruik het alleen voor manen + staart en als ik wedstrijd heb, spuit ik het van 1,5m afstand op als ik al opgezadelt heb :)

nee normaal doe ik dat ook niet, maar ik was een beetje onhandig bezig met de sluiten, want er was iets afgebroken en toen ineens spoot er spray uit en ik stond naast me paard dus kwam op de zadel plek. :=

ik gebruik het alleen voor staart omdat de manen anders zo glad zijn dat ik niet kan vlechten (gebruik voor manen wel 2 in 1 shampoo). op wedstrijd spuit ik ook na het opzadelen een beetje op z'n kont zodat z'n stof kont toch nog een beetje glimt.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:06

De tube met de gel die ik gebruik voor mn pony heet "magic cowboy" www.magiccowboy.com daar staat meer info op! Ik ben verliefd op dat spul..

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:14

Waarschijnlijk bedoel je Cowboy Magic Detangler. Dit is inderdaad superspul.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:16

maar wel reteduur :=.
haha welshfan, doe je handig dan :=.
maar heee het ontklitte wel? :')

Joyy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 21:02

Nouja, die Shetlander heeft niet vaak klitten ofzo, maar wat is nu eigenlijk beter? Uit de supermarkt is het wel goedkoper, maar of het wel zo goed is voor de manen weet ik niet...

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:15

Ik denk wel dat je naar de verhoudingen moet kijken hoeveel je er per keer van gebruikt.. van die dure gel gebruik je maar heel weinig..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:18

Ik heb mijn fles cm al weer drie jaar, tja wat is dan duur.
Als hij leeg is (gaat dit jaar gebeuren) dan komt er wel weer een nieuwe

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:23

Ik heb ook de antiklit (haarserum) van de action voor de maantjes van mijn shetlander, kost maar 2 of 3 euro ofzo! Vind het echt superspul en ruikt heeerlijk!