Haat en afgunst onder paardenmensen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:37

ach...roddelen hoort er nu eenmaal bij en heb je overal hoor.........maar het is ook de manier waarop en zo. Van een waanzinnig paard kan ik alleen maar genieten. Schijnheilig

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:38

Quellian schreef:
Je hoort mij zeker niet zeggen dat ik niet roddel, maar ik zou nooit, nooit, nooit iemand zo onwijs de grond inboren, gewoon puur omdat je vind dat je beter bent...


nee dat zei ik ook op het end ik doe ook niemand echt afbranden hoor
en ik misgun niemand zn paardje en gelukkig ga ik nooit naar
wedstrijden toe buiten de manege en dat scheelt bij ons is het vrij
gemoedelijk maar ik kan me voorstellen dat er veel haat en nijd is
onderling.

ook ligt het aan vrouwen hoor, ik denk dat het met mannen wel mee valt wij vrouwen kunnen zo jarloers zijn echt bitcherig zijn onderling
jammer hoor!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:40

Mango roddelen is mens en vooral vrouw eigen.
Alhoewel bespreken beter klinkt Knipoog

Maar sommige dingen gaan zo ver en zijn zo laag, zoiets kan je dan toch met een normaal helder dekend hoofd niet verzinnen?

En natuurlijk kleppen we ook bij ons op stal, maar ik zeg geen dingen die ik niet in andermans gezicht zou durven zeggen.
En helaas zijn er mensen die dat soort dingen wel zeggen...en idd niet in mijn gezicht of in dat van degeen waar het over gaat.
Dan weet je denk zelf ook wel dat je behoorlijk achterbaks bezig bent.

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:40

ach....weet je wat het ook is. Je hebt nog altijd het arm/rijk verhaal. Als je dan een waanzinnig paard onder je kont heb zitten neemt men maar ff aandat je barst van het geld en dus uit de hoogte doet. Nu heb ik ook een waanzinnig paard maar ben ik met heel veel geluk aan gekomen en ben hellemaal niet rijk

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:40

crossmonster schreef:
ik ben blij dat ik (zo goed als) eigen baas ben, ik mag alles op die stal doen wat ik wil, ook met de paarden die er staan, dat is echt superfijn, en alleen maartje komt daar ook, dat is dus hartstikke gezellig, want maartje is een hele gezellige normale meid!
er kwamen eerts ook wel eens mensen in de bak rijden, maar die maakten er zo'n zooi van , elke keer het parcours overhoop en overal snoeppapiertjes en ze namen 10 kinderen mee...die komen nu niet meer gelukkig!



whaha behalve als ik staldeuren open laat staan Bloos Haha!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:48

Angelique18 schreef:
IK weet t niet, bij ons op stal zal er ongetwijfeld wel geroddelt worden, daar ga ik wel vanuit athans...
Zelf doe ik er absoluut niet aan mee, heb er geen zin in.
Hebben een gezellige kantine maar ben er niet meer dan nodig is.


ja dat is bij ons ook wel,ik hoor ze zelfs vaker genoeg roddelen,kinderachtig vind ik het gewoon.
ik zeg ook niet dat ik het zelf nooit doe,maar niet zo erg dat als ik het vaker hoor.
we hebben drie kleinere kinderen op de manege,en die horen vaker welles wat en dan komen ze je het altijd even zeggen (klikspanen Tong uitsteken of hoe je dat schrijft Haha!) aan de eene kant wel grappig,hoor je wel wat ze over je zeiden.
ik ben vaak dingen te horen gekomen wat paar mensen zeiden over mij,ik vond dat echt zo kinderachtig maar boeide me niet Haha!
meestal zijn die mensen die roddelen gewoon jaloers enzo.
verder ondanks het geroddel is het bij ons op stal ook harstikke leuk en gezellig OK dan!
en ik heb altijd zin om te gaan Lachen


op wedstrijd vind ik toch in de l en m klasse's het ergste.
ik zelf heb gelukkig nog nooit problemen gehad daar.
ook vaak met meisjes leuk gekletst over waar ze staan en over de proef en de paardjes,altijd gezellig OK dan!
maar als je soms ziet hoe sommige de bak in komen rijden,of elkaar onderste boven rijden,dat is wel kinderachtig,maar goed daar zit ik niet mee Haha!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:49

Ik heb daar helemaal geen last van, ik rij in mijn uppie en hoef met niemand rekening te houden Haha! Ik leen het paardje wel van iemand, maar hij bemoeit zich er ook helemaal niet mee, tuurlijk vraagt hij wel hoe het ging na rijde enz maar alleen positieve intressen heeft hij.
Eigenlijk heb ik het daar best goed, lekker rustig en geen gezeik en ik kan doen wat ik wil, zonder dat iemand zich er mee gaat bemoeien Haha!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:52

Ja,overal is dat geroddel en dat misgunnen er wel.
Maar als je je het je aan gaat trekken,kom je dr nietin de paarden want het is overal zo!!

Tuurlijk,ik geef toe:Ik word er doodziek van als mensen andere niet als volwaardig beschouwen omdat diegene geen kiefferzadel kan betalen.
Of als iemand met een bijv. een fjord uitgelachen word als hij een fjord heeft.

Maarja,je zult het altijd houden...En zeg nou zelf:Iedereen roddelt toch wel eens over een ander.....?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:53

Sily schreef:
Mango roddelen is mens en vooral vrouw eigen.
Alhoewel bespreken beter klinkt Knipoog

Maar sommige dingen gaan zo ver en zijn zo laag, zoiets kan je dan toch met een normaal helder dekend hoofd niet verzinnen?

En natuurlijk kleppen we ook bij ons op stal, maar ik zeg geen dingen die ik niet in andermans gezicht zou durven zeggen.
En helaas zijn er mensen die dat soort dingen wel zeggen...en idd niet in mijn gezicht of in dat van degeen waar het over gaat.
Dan weet je denk zelf ook wel dat je behoorlijk achterbaks bezig bent.



mmm ja dat is wel het leuke ik zal dus ook alles wat ik roddel in iemand zn gezicht durven zeggen dat maakt me niet uit!!!

en ik denk maar zo als ze over je banketstaaf dan ben je belangrijk!!!!
dat maakt me echt nix uit he!! maar als ik dus een roddel hoor
en die geloof ik niet of het gaat over mij dan confronteer ik er iemand
ook mee!!!

ik haat achterbakse, oneerlijke mensen ik kan echt niet tegen onrecht
ik ga ook vol op de aanval tegen zulke mensen!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:56

Jady schreef:
Of als iemand met een bijv. een fjord uitgelachen word als hij een fjord heeft.


dat was ook wel banketstaaf gistern op wedstrijd,toen kwam er een meisje met een tinker,twee meisjes op zo'n gewoone pony (welsh k ofzo)van haha kijk daar een tinker!
ander meisje kijkt ook om,begint ze ook te lachen,haha die is geloof ik op verkeerde plaats enzo.
ik vond dat hoefde ook nog niet.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:58

hee diane kop op meid!je moet je niets aantrekken van iedereen je bent er voor je paardjes en daar wil je veel plezier aan beleven toch?
Laat de rest toch lekker de stront inzakken *LOL* bij wijze van spreken Haha!
Ik weet niet wat er speelt maar ik heb altijd geleerd: schelden doet geen zeer dus ga lekker je eigen gang en laat je koppie niet hangen Ach gut
Als je je hart wil luchten kom je maar ff bij me Schijnheilig

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:07

Voelt zich opeens heel erg belangrijk *tanx mango Haha! *

Wel raar dat er vooral zo over het soort paard wat je hebt wordt uitgelachen en afgekraakt.

Vroeger op de manege was het al zo dat een manegepaard minder was.
Terwijl ik altijd dacht dat als je een eigen paard had je wel echt een paardengek moest zijn, en dus ieder paard leuk zou vinden...big mistake....
Bij alles was het maar een manegepaard....en na een paar jaar werd hun geweldige paard ook maar een manegepaard.....want tsja....je moet toch regelmatig van paard wisselen, en de manege koopt de privepaarden makkelijk over.

Maar er zullen ook zat mensen zijn die mij vroeger voor kakkind uitgemaakt hebben.
Ben namelijk zo nerveus voor wedstrijden dat er geen lachje af kon.
Keek strak voor me uit, reedt mijn eigen gangetje en kletste voor de proef met niemand, puur van de zenuwen.
En dan achteraf was dat weg en klepte ik met iedereen, kreeg dan ook vaak te horen van goh, we wisten niet dat jij gewoon zo was....

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:20

gelukkig heb ik daar nu geen last meer van want ik sta lekker alleen
maar vroeger had ik dat wel
Maar ik moet zeggen ik heb er van geleerd je wordt er wat harder van
en sta dan ook sterker voor als iemand een banketstaafelijke opmerking maakt

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:23

Je moet eens weten wat naar m'n geslingerd krijg als ik een buitenrit maak of in de wei rijd.
Ik heb dan zoiets van ik zeg er niks van en zolang ik er maar plezier in heb en laat iedereen gewoon in z'n eigen waarde.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:33

Zolang ze over je praten sta je in de belangstelling Knipoog

Al heb ik persoonlijk liever dat ze direct naar mij toe komen, dan kan ik wat terugzeggen en er misschien nog wat van leren Clown
Maar ik heb nog maar weinig gezeur sinds we op onze eigen stukje staan *LOL* Al vang ik hier en daar weleens wat over mezelf op Knipoog

Ik dressuur volgens horen en zeggen tegenwoordig alleen nog maar, want mijn paard zou niet meer willen springen Verward
Ach ik weet het niet, maar heb er zelf nog maar weinig van gemerkt Knipoog We zitten midden in het SGW seizoen en hij loopt ook erg braaf door een M-parcours heen Haha!

En dat ik niet kan rijden en mijn paarden slecht verzorg weet ik ook al jaren...Als ze nou eens iets nieuws verzonnen Knipoog

het scheelt bij mij trouwens wel wie het zegt Sommige mensen kunnen me wel degelijk raken met hun opmerkingen...Verdrietig Maar ze zullen wel jaloers zijn Verward
Sinds ik spring en cross ga ik trouwens met veel meer plezier op concours, sfeer is echt super

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:44

Ik heb er eigenlijk zelf helemaal geen last van...

Roddels heb je altijd en overal dus dat noem ik niet iets dat met paarden te maken heeft.

Ik vind dat de mensen bij mij op stal elkaar het licht in de ogen zeker wel gunnen, helpen doen we elkaar ook.

(heb nooit iets negatiefs over je gehoord hoor Gomir Knipoog )

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:51

ben het niet helemaal met je eens Flair, in de paardenwereld wordt wel ontzettend veel gekletst. Waarschijnlijk omdat veel mensen elkaar allemaal vaag kennen en iedereen het beter denkt te weten

flair schreef:
(heb nooit iets negatiefs over je gehoord hoor Gomir Knipoog )


Dan ben je denk ik een van de weinigen *LOL* Of je let er gewoon niet op Verward Maar misschien val ik bij jullie op stal wel goed, de meeste kennen me toch niet meer Haha!
Weet je nog leuke positieve dingen dan Verward *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:53

Daar heb ik misschien geen last van omdat ik geen wedstrijden rij.

Ik hoor eigenlijk nooit wat over je, niet negatief en niet positief dus Tong uitsteken

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:57

dat dacht ik al, de meeste kennen me daar niet meer *LOL*

Gelukkig weet ik zelf meestal wie het zeggen. Laten ze het eerst zelf maar eens doen(denk nog eens terug aan Jamir Knipoog Iedereen kon het altijd beter, maar er was geen mens die erover nadacht er zelf op te gaan zitten... Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:29

De roddel verschilt echt enorm per stal.
Ik sta nu op een stal zonder kantine. Echt een uitvinding is dat hoor!!! Niemand die bijft hangen en vervelen en met te veel bier in zijn kraag gaat raaskalken. De mensen die op deze stal hun paard hebben staat hebben dat puur voor hun paard en niet voor de sterke verhalen in de kantine

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:37

Ook is het als je het mij vraagt meer bij de dressuur dan bij het springen.Misschien ligt het aan mij.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:40

Ik heb eigenlijk nooit last gehad van het geroddel(iedereen doet het weleens toch Knipoog ..)
Ik ben ook best afkraakbestendig geworden doordat mijn bijrijdpaardje overwinterde op een vrij drukke manege(lekker om 8/9 uur gaan rijden voor een volle kantine Haha! ).
Ik heb op best leuke paarden gereden en het ging nog vrij aardig ook.....TOTDAT!!!!! ik het in mijn (volgens sommige) botte hersens haalde om een Tinker te kopen.......nu hoor ik best regelmatig wanneer ik weer eens ECHT ga rijden Boos! .......

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:48

Ik merk het ook regelmatig. Ach, ik heb me er maar bij neergelegd dat er altijd jaloezi zal zijn onder de mensen die iets met paarden te maken hebben. De ene heeft nog een mooier en beter paarde dan de ander en ga zo maar door.

Maar ik probeer er zoveel mogelijk boven te staan en dat zou jij ook moeten doen! Je gaat toch niet je paarden opgeven door dat geroddel! Haal je schouders op en loop verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:54

persoonlijk heb ik er weinig last van.
op concours heb je er ook wel die denken dat ze heel wat zijn.
Nou, laat ze maar denken, laat ze lekker links liggen.
En vaak zei je dat veel mensen dat doen en zie je hun in hun uppie over het terrein lopen.
Terwijl ik altijd leut heb .

Ook op stal word wel eens wat over een ander gezegd.
Maar bijna altijd in de zin van belangstelling.

En als ze over me willen l*llen doen ze dat maar.
Ik weet wat ik kan en niet kan.
En dat weet ik ook van mijn paard.
En jaloers ben ik niet op een ander, want ik vind dat ik een geweldig paard heb.
Al vind iedereen dat van zijn eigen beessie en zo hoort het ook Lachen

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:21

Ik zit op de NHB, daar merk je dat ook heel erg. En ik heb dr een hekel aan. K merk wel dat t bij t aangespannen rijden veel gemoedelijker is. En inderdaad mag iedereen van zichzelf of van zijn/haar paard vinden wat ie wil, maar een beetje minder prutsmuts en gebakkes mag wel..