ik vind kort t mooist. laten groeien kan altijd. ''bij'' knippen zal nooit lukken. dus als je het laat groeien en t word lelijk haal je t er gewoon weer af
kort houden. komt de hals veel mooier uit bij een fjord... En lange manen zijn leuk, maar dan moeten ze wel echt lang zijn, en niet net tot op de half blijven hangen.
Tigra_
Geplaatst: 20-01-12 00:53
Korte manen bij een fjord vindt ik leuker en vlotter staan. Persoonlijk vindt ik vaak dat fjorden met lange manen zo'n "ontploft" kapsel hebben.
Ik vind hangende (dus wat langere manen) bij een fjord veel mooier. Dan zie je dat kleur verschil zo mooi er door heen. Vooral als je er dan wat knotten indoet, prachtig.
Kort staat veel vlotter, ik ken ook een fjord met lange manen, maar die zag er veel jonger uit toen ze kort waren. Nu heeft die fjord erg snel last van vliegen, dus dan is alles wat bedekt is meegenomen
daaantjuhhh ?? net of fjorden geen 'sportpaarden' mijn fjord is toevallig erg fanatiek hihii
begin erg te twijfelen met al deze reactie's haha !!!! gewoon laten groeien en anders er maar weer af.............
nadita
Geplaatst: 21-01-12 10:47
Mijn Fries heeft ook korte manen, tot grote gruwel van veel Friezenliefhebbers Ik vind een sportcoupe mooi. Bij een Fjord vind ik de geknipte kam mooi, maar ook lange manen, vooral als ze in knotten zitten. Nadeel bij een Fjord is wel dat ze heel veel manen hebben, en dus lastig zijn te vlechten. Uitdunnen zou ik dan weer zonden vinden.
Ik vind korten manen horen bij een fjord, maar langen manen zijn soms ook mooi als het maar niet zo sloom gaat staan. Je kunt het er idd altijd weer afknippen!