brennie75 schreef:ik weet wel dat je eerst zand moet leggen en dan een goede laag snippers , hoeveel weet ik eerlijk gezegt niet, maar ik denk dat waar jet het besteld je wel info kunt krijgen! good luck!
Ik vroeg juist waar jullie ze vandaan hadden
je hebt zoveel verschillende namen, all weather tuft, geopad etc.
@ Dubbeldun; ik heb geen gravers. Ik weet dat het met houtsnippers wel mogelijk is, zoals gezegd heb ik jaren lang (5>jr) een bak gehad met houtsnippers, maar toen was het makkelijk om aan betrouwbare te komen vanwege de palletfabriek nabij.
Ik wordt er niet goed van dat ik haar op zand "moet" zetten omdat er zg geen andere oplossing zou zijn. Als het experiment mislukt en het wordt een baggerzooi, jammer dan, dan heb ik het geprobeerd iig. Dan laat ik het afgraven en verspreiden langs de border van het land- een plekje vind ik wel op 2.5 hectare. Ik heb al 30 jaar paarden aan huis staan en nog nooit zandkoliek gehad, sterker nog, tot begin vorig jaar had ik al 20 jaar geen paard meer met koliek. Toch ben ik er vorig jaar een aan koliek verloren (geen zandkoliek) en toen nog bijna 1 aan zandkoliek. Ik pas ervoor ! durf ze bijna niet meer buiten te zetten!
En gras...ja gras genoeg, maar helaas staat dat ook 20 cm hoog (behalve de 2 blubberweides van elk zo'n 4000m2) ben nu echte kleine weides aan het maken en dan maar langzaam opbouwen. Er hoort rond deze tijd van het jaar weinig voedingswaarde meer in te zitten- toch zie ik dat ze na een half uur op de gras paddocks behoorlijk opgezwollen zijn
. Ze moet(en) sowieso op dieet.