Ik heb momenteel een rijbak die wij zelf afgegraven hebben, dit omet je zo zien. We zitten op zandgrond en ongeveer 1 meter de grond in zat mooi geel/wit zand, dit hebben we naar boven gelegd. En daarna nog een 200 kuub zand bij op gelegd omdat het heel erg zakte en er dus water op bleef staan.
Ondanks de ongeveer 15 cm ophoging zit ik nog steeds met veel water overlast... ook slibt de bak snel dicht en moeten e dus vaak slepen e.d. en als de bak erg nat is gaat dat niet

Nu gaan wij verhuizen. We zitten straks weer op zandgrond, wel iets meer leem in de grond dan huidig. Maar het land zelf is redelijk nat, ligt vrij laag.
Nu zat ik te denken aan iets van drainage meer ik heb geen idee waar we die heen moetne leggen omdat we nergens in de buurt een sloot hebben... Die zou je dan dus moeten graven wat ook weer zo wat is....
Alleen langs 1 kant zit een lichte greppel.
Nu las ik ergens iets over gebroken puin/split, daarbovenop een soort matten (water doorlaten) en dan daarop zo'n 10-12 cm zand. Het water zakt zo door de het zand en de matten en wordt door het puin naar beneden afgevoerd. De 'matten' zorgen dat het zand niet door het puin zakt en dat de druk goed verdeeld.
Dit leek mij een heel handig systeem. Maar, heeft iemand hier ervaring mee en wat gaat zo iets kosten? Ik heb namelijk geen 10.000 euro oid liggen voor een dure rijbak

Als iemand een ander systeem weet wat goed werkt en niet te duur is hoor ik het graag.
Gelieve zoveel mogelijk met prijzen graag. Dat ik een beetje een idee kan krijgen