Kou of wind maakt haar niks uit, maar regen....
Bij t minste of geringste regendrupje wat uit de lucht komt zie je al dat ze in elkaar gedoken gaat staan in een hoek. Prima, ze hoeft niet alles lekker te vinden aan t buitenstaan.
Alleen als t langer regent dan 30 minuten (en onder regen versta ik ook motregen!) verkleumt ze helemaal en staat ze ontzettend te trillen (zo erg dat ze bijna haar eigen bewegingen niet meer onder controle heeft!).
Ik kan haar niet binnen zetten want dan breekt ze de boel af omdat de de rest buiten staat (geef haar eens ongelijk

Ze heeft toegang tot onbeperkt ruwvoer, alleen geen schuilmogelijkheden. M'n vader wil met de stalhouder overleggen of we misschien zelf een containerstal mogen neerzetten, maar dat gaat natuurlijk tijd kosten en staat er niet binnen een week of 3.
Wat is nu t beste wat ik kan doen?
Ik heb gister haar binnen laten opdrogen en uiteindelijk maar een 100 grams regendeken opgedaan, ook al wil ik liever helemaal geen dekens op hebben omdat ze deze dan snachts binnen ook op heeft.
Ik merkte wel dat ze zich een stuk fijner voelde met deken om buiten daar ze gewoon rondliep in de paddock en rustig stond te eten ipv inmekaar gedoken in een hoek te staan..
Maar wat is wijsheid? Ze kan net een buitje aan... En om haar gewoon vernikkeld te laten staan vind ik ook ver gaan. Ik poets haar niet meer, soms ff met de handdoek de hard opgedroogde haren van regen los schuren, maar meer ook niet om haar zo vet mogelijk te houden!
Moet ik toch maar weer aan dekens beginnen?