12 jarig verzorgertje voor 4 minishetlandhengsten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steefian

12 jarig verzorgertje voor 4 minishetlandhengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 11:21

hey mensjens.
i'm back :D

de titel zegt het al.
als t niet goed staat, sorry!

mijn vriendin en ik hebben samen 4 shetlandhengsten, maar dan ook echt hengsten :D
die klimmen nog net niet op onze ruggen als we bukken :+

ik had laatst een meisje aan de poort op stal van 12 jaar met 7 jaar ervaring? :(:) , met de vraag of zij onze shethengstjes mocht verzorgen.
aan de ene kant zou het ons wel super goed uitkomen, ivm mijn werk van 08.30 - 17.00 en van mn vriendin wisselend, zodat ze wel lekker buiten komen en evt aandacht krijgen.
ik ben er zo ie zo iedere avond omdat mijn paard aan de overkant staat.

maar het probleem is, ik vind het zo ontverantwoord om een jong grietje van 12 tussen onze knullen te hebben, want ze kunnen soms erg sterk en dominant zijn ,ligt dat nou aan mij, of kan dat makkelijk?

alvast bedankt.

HorseTopShop

Re: 12 jarig verzorgertje voor 4 minishetlandhengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:18

Ik zou het niet. Jij bent ten alle tijden verantwoordelijk voor wat er met dat meisje gebeurd. Ik zou zelf het risico niet durven te nemen.

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:00

Je zou natuurlijk ook eens een dag met dat meisje kunnen optrekken, zodat je er wel of geen goed gevoel bij krijgt. En dan rustig aan beginnen, eerst maar eens poetsen en longeren o.i.d en dan merk je snel genoeg of het was is. Kan natuurlijk een hele serieuse meid zijn, en dan zou het jammer zijn dat je haar geen kans zou geven, als je het aan de andere kant goed zou kunnen gebruiken dat er iemand wat extra aandacht zou kunnen geven aan de heren.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:08

steefian schreef:
aan de ene kant zou het ons wel super goed uitkomen, ivm mijn werk van 08.30 - 17.00 en van mn vriendin wisselend,

maar het probleem is, ik vind het zo ontverantwoord om een jong grietje van 12 tussen onze knullen te hebben, want ze kunnen soms erg sterk en dominant zijn ,ligt dat nou aan mij, of kan dat makkelijk?

Eigenlijk zeg je het zelf al hé..
En kijkend naar de tijden zou ze dus alleen met de hengstjes zijn?
als ik het goed begrijp hoor..
Daarbij als 'ze' jullie al "bespringen" zou voor mij 1+1 = 2 zijn .. je zou het toch niet mee willen maken dat je thuis komt en het verzorgstertje ligt languit oid.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:57

ED-->VSW

AliceMellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:03

Je twijfelt nu bij voorbaad al.
Ik heb altijd geleerd, bij twijfel of een slecht gevoel nooit doen! ;)
Ik vind het ook een behoorlijke verantwoording voor een meisje van pas 12 jaar.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:08

Waarom zeg je niet dat ze wel is mag komen als jullie er zijn? dan kijk je hoe ze ermee omgaat.
Misschien kan ze dan na een tijdje wel leuk met de pony's omgaan en ook wel een paar keer alleen gaan?

Overgens twijfel ik omdat jij zegt DAN komen ze buiten. Komen ze dat nu niet? zo nee: dan niet aan beginnen, dan zijn ze veel te vol van energie en dat moet je niet aan een verzorgster beginnen maar zelf eerst is zorgen dat ze veel buiten komen en een beetje energie lozen :n.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:11

ik zou het niet aan durven, als ze in een clubje staan en zij er tussen en met appeltjes of andere dingen en er wordt gedrukt, gebeten en getrapt...ze is nog wel klein en wij als volwassenen toornen er wel boven uit.

ik zie het hier met die meiden die dan weer vriendinnetjes meenemen en dan weer onbezonnen dingen doen.....zo een shet loopt zo een kind makkelijk omver.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:07

Zou het niet doen, heb ook een hengst gehad en een meisje van 12 liep er mee en ging niet. Terwijl die erg braaf bij mij was.
Die van mij worden ook door een meisje van 12 verzorgd maar met kitana lopen zit er niet in, omdat ze nog wel is kan gaan rennen, trekken etc.
Borstelen en op het terrein is geen probleem.

Maar met die van jou zou ik het niet.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 12:12

smurffie schreef:
Waarom zeg je niet dat ze wel is mag komen als jullie er zijn? dan kijk je hoe ze ermee omgaat.
Misschien kan ze dan na een tijdje wel leuk met de pony's omgaan en ook wel een paar keer alleen gaan?

Overgens twijfel ik omdat jij zegt DAN komen ze buiten. Komen ze dat nu niet? zo nee: dan niet aan beginnen, dan zijn ze veel te vol van energie en dat moet je niet aan een verzorgster beginnen maar zelf eerst is zorgen dat ze veel buiten komen en een beetje energie lozen :n.

Ze komen wel buiten hoor, heel de dag zelfs, maar mijn vriendin die heeft wisselende diensten, dus het zou evt alleen gaan om die dagen dat mn vriendin moet werken (zou om 2 dagen gaan) ook dan komen ze buiten, alleen later dan normaal! Maar k bedoelde ermee, dat ze dan lkkr vroeg buiten komen:)

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 12:15

TLNLSDB schreef:
steefian schreef:
aan de ene kant zou het ons wel super goed uitkomen, ivm mijn werk van 08.30 - 17.00 en van mn vriendin wisselend,

Eigenlijk zeg je het zelf al hé..
En kijkend naar de tijden zou ze dus alleen met de hengstjes zijn?
als ik het goed begrijp hoor..
Daarbij als 'ze' jullie al "bespringen" zou voor mij 1+1 = 2 zijn .. je zou het toch niet mee willen maken dat je thuis komt en het verzorgstertje ligt languit oid.

Nee he, daar zou k inderdaad geen zin in hebben om dat mee te maken zeg brrr!!
T is indd wel erg gevaarlijk, bedankt :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:21

een shet is zo wie zo lastig en eigenwijs en een hengst misschien nog wel meer.
Mijn shet hengst is altijd op stap geweest met een meisje van toen 8...dat ging prima.
Gewoon wandelen,als ze wilde rijden was ik erbij.
Het ligt ook aan het kind denk ik,de ene is er wat handiger mee als de ander.

Maar goed....mijn shet springt ook niet op mijn rug hoor,en dat moet hij vooral ook niet proberen!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:31

Ik ken een meisje van 12 jaar die het 5-jarige 1.75m grote brutale paard (net geruind) van haar zus prima baas kan, en er zijn meiden van 18 die niet eens de baas zijn over een oud en rustig paard.
Maar ... de vraag is: Wil JIJ het risico en de verantwoording nemen?
Mijn antwoord zou NEE zijn. Ze zou mogen komen helpen, maar alleen als ik er zelf bij zou zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:34

Alleen als je er zelf bij blijft... Anders veel te gevaarlijk..

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:36

Nope.. Als die pony's al zo bij jullie doen.. Laat staan een jonger meisje.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:37

Het kan misschien wel als je het rustig opbouwt: dus aan elkaar laten wennen, tips geven, en voorlopig alleen als jij of je vriendin er bij is, zodat jullie kunnen ingrijpen indien nodig. Vier shetlanderhengstjes is ondanks het zakformaat toch nog een handvol..

123renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:48

je kan haar eens meevragen en kijken hoe het gaat