staldeur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_pilse83

staldeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 10:45

Wij zijn bezig met het plaatsen van stalfronten. Het zijn schuifdeuren. Heb de stallen tweedehands gekocht. Alles zit er in, maar ik mis van die dingen op de grond, waardoor de schuifdeur niet naar buiten kunnen. De deuren zitten dus nu alleen aan de bovenkant vast, maar als het paard er tegenaan duwt, dan drukt hij de hele deur aan de onderkant naar buiten. Weet iemand hoe die dingen eruit zien? Foto? Of weet iemand de naam van dat (ik neem aan) ijzeren schuifje, dan zoek ik op google?

Jibbel

Re: staldeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:35

Ik snap wat je bedoelt, maar weet niet hoe het heet. Kun je dat niet zelf maken met een stuk metaal en het dan vastlassen op je deur?
Of evt. navragen bij een leverancier van stallen, of ze die dingen los hebben?
Wel gek dat het er niet aan zit, hoe deden die mensen dat dan waar je ze van gekocht hebt?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:49

Ja, ik weet wat je bedoelt. Wij hebben een vergelijkbaar systeem.
Je hebt inderdaad zo'n 'houdertje' nodig, daar kan ik wel even een foto van maken.
Of je zorgt dat de deur in een gleuf glijdt aan de onderzijde, bijvoorbeeld uitfrezen in de vloer.
Dan kan de deur ook niet 'naar voren'.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:53

2 stukken U-profiel voor gebruiken?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:55

Vergis je niet in het gewicht van zo'n schuifdeur (en vergeet ook een eventueel duwende pony niet)
Dan heb je wel een 'echt' u-profiel nodig, niet eentje van de Gamma :)

bosje_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:02

Is dit een profiel waar heel de deur in valt of zit er een gleuf onderin de deur waar de geleider in past.
Meestal is het bij staldeuren dat er een stalen strip in de grond zit waar de deur overheen glijd, er zit dan dus een gleuf onderin de deur.
Een u profiel kan erg lastig zijn met vuil en dergelijke, dit blijft er namelijk in hangen.

Grtjs

ilse_pilse83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:52

De deur `hangt` aan de geleiders, er zit dus helemaal niets aan de onderkant. Geen strip en geen gleuf. Ik ben bang dat de paarden zich misschien bezeren als ik een soort houder vastlas aan de zijkant van de deur. Ik hem namelijk zo de ruimte ontworpen dat ik twee boxen heb en VOOR die twee boxen een inloopstal. In principe zal ik die boxen dicht hebben, en blijven de paarden in de ruimte VOOR die boxen. Wil dus niet dat er iets uitsteekt aan de buitenkant van de deuren, want dat is juist in de ruimte waar de paarden inloopstal hebben.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:14

Heb foto's voor je gemaakt, ben ze nu aan het uploaden :)

boottjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:34

je kunt ook aan het begin en aan het eind van de deur zo'n rubberen knop in de grond zetten:

Afbeelding

dat heb ik wel eens ergens gezien en werkt ook goed, wanneer je namelijk de deur open schuift blijft hij automatisch tussen de knop en de stalwand, en als hij dicht zit wordt hij aan twee kanten tegengehouden wanneer je paardje er tegen aan duwt! ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:14

Bij een goede ijzer handelaar een stevig u profiel halen, en deze met cement verstevigen. Dus dat het u profiel verzinkt zit in het cement.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:21

wij hebben niet zon ding aan de onderkant van de deur. We hebben wel twee schuiven op de deur, 1 bovenaan en 1 onderaan.
Deze schuiven zijn makkelijk gemaakt op de deur en veilig, want het paard kan de onderkant van de deur niet van de plek krijgen hoor

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:25

Wij hebben ook van die knoppen op de vloer (maar dan van metaal), en dat werkt geweldig. Doordat de deuren 'overlappen' met de stal ernaast zit de knop dus ook voor een muur en kunnen ze er niet op gaan staan.