Is dit een redelijke prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Is dit een redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 17:42

Hoi Bokkers,

Ik vroeg mij af hoeveel jullie over zouden hebben voor een stalling voor een shetlander met
- 's zomers en 's winters 24/7 op het land, alleen er is geen schuilstal die zouden we dan zelf moeten aanschaffen als we toestemming daarvoor krijgen
- paddock
- longeerring
- kleine bak met all weatherbodem
- geen stal tot de beschikking
- omgeving Gouda, Rotterdam

De vraagprijs hiervoor is €100 per maand. Op dit moment zijn er geen stallen beschikbaar, maar als ik een stal zou willen zou het €150 per maand zijn.
Vinden jullie dit een redelijke prijs? Het enige nadeel is dat we zelf een schuilstal moeten aanschaffen als dat mogelijk is. Dat moeten we nog even bespreken, want in het weiland waar ze komen te staan is niks van beschutting/schuiling.

Angela

Re: Is dit een redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:43

Is het ook incl het voer/ voeren?

sirkand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:45

Ik vind het best prijzig voor een shet....

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:46

Ik gok dat dit zonder voer is?

Dan vind ik €100 best schappelijk. Maar als je zélf een schuilstal moet aanschaffen, vind ik het niet kunnen dat jullie daar maandelijks €50 voor moeten opleggen. Indien jullie daar later zouden weg gaan, kan de eigenaar van het land gerust aan de volgende die €50 meer vragen, maar ik zou er niet over denken én de schuilstal te betalen, én daar maandelijks ook nog voor te moeten opdraaien.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:47

Lees ik nou goed dat je de stal zelf moet aanschaffen als je die wilt, maar dat als je een stal zou willen het dan €150 wordt? Dus betalen voor iets dat je zelf bekostigd hebt ?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 17:50

Als je een box hebt wel, ook incl mesten. Hoe ze gevoerd worden moeten we nog even overleggen. Want het lijkt me niet dat het gras alleen in de winter voedzaam genoeg is. Maar het is ook niet echt ideaal om het hooi/kuil op de grond in het gras te gooien. Dit moet allemaal nog besproken worden, maar ik neem aan dat het wel incl voeren is.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 17:50

jesuisRooos schreef:
Lees ik nou goed dat je de stal zelf moet aanschaffen als je die wilt, maar dat als je een stal zou willen het dan €150 wordt? Dus betalen voor iets dat je zelf bekostigd hebt ?

Nee met een stal bedoel ik een box. Dat ze dus 's nachts naar binnen gaan in een stalletje.
Sorry dat ik het een beetje onduidelijk heb opgeschreven.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:26

Afgelopen jaren heb ik hier shets van anderen gehad, 24/7 buiten, in de winter 's nachts op de bestraatte uitloop en ik rekende incl binnen/buiten zetten en ruwvoer €50,-
Ik hoef er niet van te leven maar ik heb mijn shet ook jaren in pension gehad en meer dan €50,- per maand is IMO niet reëel, ik heb ze nu jaren thuis en ik ben nog niet de helft kwijt aan bodembedekking en ruwvoer.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:36

Kun je op die locatie het gehele jaar gebruik maken van weidegang? 100,00 euro vind ik vrij hoog. Ik weet een locatie voor weidegang voor 75 euro per maand. (waddinxveen).

Hier in Gelderland betaal je voor een Welsh K (1.48 mtr) het gehele jaar 75,00 euro per maand incl stal, stalbedekking, hooi/kuil en 2 kg bix per dag.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:47

Zelf vind ik het best prijzig voor een Shetlander. 50 Euro lijkt mij eerder in de buurt komen. Ik woon in de Randstad en van Shetlander-eigenaren heb ik begrepen dat de meesten voor 50 Euro 1 of 2 Shetjes plaatsen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:25

Nou ik vindt het misschien een tikkie hoog, maar met alle faciliteiten erbij is het zo slecht niet wel zou ik dan willen dat er op z'n minst hooi bij zit.

Mamda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:26

Ik vind het ook te hoog, 100 euro oke en schuilstal betalen oke (maar dan moet het wel van de huur afgaan). Ik zou dat dan ook wel willen hoor op mijn land, lekker makkelijk......ik heb een stal erbij en de huur per maand gaat ook nog es omhoog. Een goedkope stal (bijv container) is al gauw 500 euro. Het bezorgen zelf is vaak al tegen de 200 euro. Als je tenminste een goede stal wil.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:41

Ik vind het een hoop centjes.. Ik stond in 't gooi met mijn shet in een weiland met een oude trailer om te schuilen, water en dagelijks een ruime hoeveelheid hooi wat voor mij werd gevoerd door de eigenaar, bix moesten we zelf aanschaffen en voeren. Weiland werd regelmatig gesleept voor het verspreiden van de mest. In de zomer werd het weiland verdeeld in stukken en lieten we de oudjes (2 pensioen-paarden) "voorgrazen" (dus eerst de oudjes voor het lange gras, die verkampen en dan de shetten er achter aan). Al met al dus goed geregeld als je zelf niet alle dagen in de week kon komen. betaalde er 50,- euro in de zomermaanden en 75 in de wintermaanden (vaak 7 of 8 zomermaanden) dus gemiddels 60.- per maand.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:43

Duur €65 in de winter en €50 in de zomer klinkt beter

AliceMellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:29

Het ligt denk ik ook heel erg aan de regio waar je woont.
Ik woon zelf namelijk in de randstad en dan is € 100,- meer dan een redelijke prijs!
Aan de andere kant van het land zal het vast behoorlijk prijzig zijn als ik naar de andere genoemde bedragen kijk.

Joke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:35

Stalling en voer inbegrepen vind ik dit een schappelijke prijs voor een shetlander. (toch in België)
Zonder stalling zou ik ook zeggen een €50 tot €75.

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:49

Ik sta vlak bij Gouda en betaal €75 voor een stal voor mijn veulen die hij nog deelt ook. Volgens mij betalen ze voor de shetlanders even veel voor de stal en wij hebben precies dezelfde voorzieningen, alleen is de bak niet klein.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:55

Erg duur! Zou t niet doen

123renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:00

dat is best veel voor een shetlander
ik zou nog eens op andere plaatsen kijken
zou t niet doen

140509

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:54

dat is best veel
ik betaal voor mijn shetlander
40 euro in de maand en daar heb ik bij:
stal,weiland ik mag zelf bepalen of mijn shet s'avonds naar binnen gaat of de hele dag binnen blijft of buiten
brok zit erbij ,onbeperkt hooi, vlas , binnenbak en buitenbak die ik mag gebruiken, wasplaats is ook onbeperkt en zadelkast
maar we doen wel ondermekaar afspreken wie de paarden buiten en binnen zet en voert en zelf uitmesten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:01

AliceMellow schreef:
Ik woon zelf namelijk in de randstad en dan is € 100,- meer dan een redelijke prijs!
Aan de andere kant van het land zal het vast behoorlijk prijzig zijn als ik naar de andere genoemde bedragen kijk.

Ben ik niet met je eens: ik woon ook in de Randstad en weet van prijzen van 50 Euro (soms zelfs voor 2 Shetjes tegelijk). ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:07

Shenavallie schreef:
AliceMellow schreef:

Ben ik niet met je eens: ik woon ook in de Randstad en hoor prijzen van 50 Euro (soms zelfs voor 2 Shetjes tegelijk). ;)

Houdt je dan ook rekening met alles? Gewoon een wei daar weinig onderhoud aan is ligt anders als een plaats waar alles voor handen is dat betaal je er gewoon bij. Bij TS heb je longeerring, paddock, en een buitenbak en ik neem aan ook water en stroom in de buurt. Dat wordt logischer wijs gewoon bij gerekend. Als je hem nu gewoon alleen op een wei zet waar verder geen faciliteiten zijn is dat anders en kan een groot verschil maken.

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:13

pas op met het plaatsen van een stal op andermans grond.
de stal kan bij opzeggen van de stalling vervallen aan de verhuurder door natrekking !
Of een en ander op papier laten zetten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:16

50 euro voor weide, stal, hooi en strooisel houd men niets aan over.
bij alleen weidegang en 1 of 2 plakjes hooi er bij per dag kan ik me zo'n prijs nog wel voorstellen, maar de stal, weide en faciliteiten kosten geld en de prijzen voor hooi en strooisel liggen ook erg hoog nu...

2 pakken vlas of vergelijkbaars per maand is 15 euro, 2 pakjes hooi per week is 9 per maand a 4 euro zit je al op €36,- tel dat bij elkaar op en je weet wat een shet kost per maand aan voer en strooisel... En dit zijn niet de hoogste prijzen die een paardenhouder tegenwoordig betaald!

Betaal je voor de hele wei of voor 1 pony dat bedrag?
als je voor vrij gebruik van de wei betaald, dus echt huren en zelf mogen weten hoeveel pony's, kun je overwegen iemand er bij te zoeken met ook een shetlander en de kosten te delen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:24

Wij hebben 2 pony's en we betalen per pony 100 euro.
De éne is en a en de de andere is een c pony.

We mogen gebruik maken van de rijbak, maar doen dit bijna nooit.
Er is een wasplaats.
We huren 2 stallen, en het weiland.
We waren zelf meer dan 100 euro kwijt aan omheining die we zelf geplaast daar hebben.
We moeten zelf stro, hooi en en krachtvoer halen en betalen.
Zelf uitmesten, binnen en buiten zetten en de omheining moeten we ook vaak zelf in de gaten houden en reparreren en is niet altijd veilig.