Ik ben me flink aan het oriënteren voor de inrichting van de weides en stallen bij ons nieuwe huis, nou zag ik onderstaande, ben bekend met beoband (nadeel dat je het zelf niet goed kan spannen) en breed schriklint. Misschien dat dit een andere (betere) optie is, natuurlijk wel met een stroomdraadje erboven. Wie heeft er ervaring mee?
Hippo Safety Fence is de Europese merknaam voor een omheiningsband uit kunststof die 47mm breed is en 1,5 mm dik. Op rollen van 100 meter. Verkrijgbaar in BRUIN en GRIJS.
Voordelen:
voor weide , paddock , stapmolen , dressuurpistes goed ZICHTBAAR vraagt GEEN ONDERHOUD VEILIG: splintert niet, geen scherpe kanten, trektest: breekt bijca. 300kg FLEXIBEL: geeft mee bij contact, om blessures te voorkomen ESTHETISCH: door de houtnerfstructuur ziet HSF eruit als een houten omheining zeer snelle en eenvoudige PLAATSING VOORDELIG: ROL 100 METER € 83,19 EX BTW
Technische kenmerken:
UV-BESTENDIG ONDERHOUDSVRIJ TEMPERATUURBESTENDIG VAN -50 TOT +100 CELSIUS BREEKPUNT CA. 300KG : minder kans op blessures
Swift
Geplaatst: 12-02-12 15:50
Ik kwam gister in mijn zoektoch naar een geschikte omheining dit product ook tegen. Het spreekt mij erg aan en ook ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
Wat mij onderandere aanspreekt is dat je het dus zelf makkelijk op kan spannen, je kunt er een apparaatje bij kopen voor een tientje waarmee je dat zelf kunt doen. Het lijkt mij ook makkelijker te verwerken dan beoband, dat vind ik toch onhandig dik en stug spul. Ik heb al een goed schrikdraadomheining staan maar ik wil graag nog wat extra zekerheid vandaar dat dit mij een mooie aanvulling lijkt.