Ik weet dat hier al heel veel topic's over zijn, maar ik ben een complete leek op dit gebied dus hoop dat iemand me wil helpen met mijn situatie.
Mijn paardjes ( paard en kleine pony) staan sinds oktober op een nieuwe stal, in de winter word het ruwvoer verzorgd.
Ze krijgen nu hooi en kuil.
In de zomer is het de bedoeling dat je dit zelf gaat verzorgen. Ik heb dit echter nog nooit gedaan.
De paarden staan op een wei van 3500 waar ze het hele jaar door opstaan, deze is nu dus redelijk vertrapt, maar kunnen mijn paardjes hier wel in de zomer voeding uit halen? Of groeit deze wei niet meer echt omdat ze er 24/7 op staan? Ik wil denkelijk hooi gaan voeren. Maar nu komt het... Eerste snede? Tweede snede? Wat is goede kwaliteit hooi?
En de belangrijkste vraag hoeveel?
Onbeperkt omdat ze niet zo'n hele grote wei hebben en er altijd op lopen? Dus geen kans heeft om aan te sterken? Of halen ze hier toch nog wel wat voeding uit en kunnen ze zich bezig houden met grazen? En is hooi alleen voor de extra ( niet zoals in de winter onbeperkt om zich warm te houden/ bezig te houden/ tegen maagzweren)?
Verder krijgen ze allebei nog 1x per dag muesli en ze staan op stro.
Kleine baaltjes of grote baaltjes inslaan? Hoeveel gaat me dit ongeveer kosten?
Wanneer kan ik dit het beste gaan inkopen?
Wie kan me helpen