Luxe probleem, stalling.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Budha

Luxe probleem, stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 20:21

Onze drachtige pony staat bij een hele fijne boer, waar ze het ontzettend goed heeft en veel plezier,
Ze staat met 1 andere pony in de weide en hij regelt alles van omweide tot bijvoeren.

Nu staat onze andere pony op een stalling, veel onderling geregeld en dit gaat prima.
Nu kreeg ik het aanbod om de drachtige merrie ook naar deze stal te halen, maar met beide voors en tegens kan ik nog geen knopen doorhakken ;(

Stal op dit moment;
24-7 buiten zonder schuilmogelijkheid. Bij ernstig weer grote stal delen met andere pony.
Geen rijbakken, geen luxe.
Boer regelt alles met extra voeren, over weide etc.
Zomers is de stal nodig voor z'n eigen lammetjes waardoor het veulen straks ook 24-7
Buiten zal moeten blijven.
25 minuten verwijdert van strand, 10 minuten verwijdert van een groot meer.
15-20 min auto

Prijs 75,- zomer 100,- winter

Andere stal;
Zomer 24-7 buiten indien men wilt, winter stal met onderling geregel in de paddocks.
Rijbak wat iets te zwaar is, zomers is deze uitstekend.
Oudere stallen maar voldoen prima, kantine met drankjes
Voeren en weides worden geregeld, zelf voer klaarzetten, uitmesten en onderling binnen en buiten zetten in winter periode.
10 minuten van groot meer, 5 minuten van een park.
10-15 min auto

Prijs gehele jaar 75,-

Nadeel bij stal 1 door toekomst van veulen
Nadeel bij stal 2 winter in de paddock en stal

Nadeel van mij is dat ik in weekende helaas geen mogelijkheid heb om te komen, op stal 1 kan ik gerust overslaan omdat boer alles regelt en checkt en in nood mij belt.
Op stal 2 zou ik een verzorgdmeid moeten gaan zoeken of onderling geregel.

Hoop verschillen en geen idee waar ik het beste aan doe, wat zou jullie voorkeur zijn?

Arcodavella

Re: Luxe probleem, stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:38

Ik weet het niet zo goed.. Maar ik denk dat ik voor stal 2 zou gaan.
Rijd je ook op die drachtige merrie?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:46

Al je paarden op 1 plek is voor jouw een stuk makkelijker en je kan dan meer tijd aan ze besteden. Daarnaast heeft je veulen zometeen meer kans op een speelmaatje en leert van verschillende paarden hoe zich te gedragen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:48

jammer dat er geen schuilgelegenheid is. Is er helemaal niks? Ook geen bosjes of muurtje oid?
Dat is namelijk het enige nadeel

hoe groot zijn de paddocks en staan ze hier alleen of met meerdere samen?

Budha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 22:58

tamary schreef:
Al je paarden op 1 plek is voor jouw een stuk makkelijker en je kan dan meer tijd aan ze besteden. Daarnaast heeft je veulen zometeen meer kans op een speelmaatje en leert van verschillende paarden hoe zich te gedragen.

Vergeten erbij te zetten dat op stal 2 fokmerries zijn en mijn paard zomers met veulen bij deze kudde gaat.

Lynn_Nikita schreef:
jammer dat er geen schuilgelegenheid is. Is er helemaal niks? Ook geen bosjes of muurtje oid?
Dat is namelijk het enige nadeel

hoe groot zijn de paddocks en staan ze hier alleen of met meerdere samen?

Nee, geen bomen of bossen. Enkel stal voor noodweer, maar ze zijn dit jaar bijv nog niet naar binnen geweest.
paddocks zijn 2 rijbakken (30 x 60) door midden gedeelt en per deel 6/7 paarden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:40

Moeilijk, zeker in de zomer zou iets van schuilgelegenheid fijn zijn
Hierdoor zou ik voor geen enkele optie kiezen

Paddock zonder andere veulens is niet fijn als je merrie straks bevallen is, en geen schaduw en beschutting zou ik ook niet willen
Kan die boer niks van beschutting maken?

Houd je het veulen aan en gaat die als je hem aanhoud de opfok in?
dan zou ik wachten tot na de bevalling en als het veulen weg is van plaats wisselen

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:38

ik zou voor stal 2 zijn
zo heb je alle 2 je pony's bij elkaar staan en scheelt je een hele boel heen en weer rijden
ook is het fijn dat je een stal hebt als er een veulen krijgt

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:58

ik ben preccies andersom verhuisd, kom van een stal waar je alles zelf moest doen of via onderlinge afspraken, overdag weide bij weer of geen weer, geen schuilmogelijkheid.

sta nu op een stal met bij goed weer weide, maar waar alles word gedaan, voeren, binnen en buiten zetten en stal mesten.

Dat alles geregelt is als je een keer niet kan gaf mij veel rust.
ik heb wel mn verzorgsters gewoon nog, maar als een keer iemand niet kan, komen ze niets te kort.
Bij onderling zit je vaak met meer werk want je moet ook werk voor andere doen, omdat zij het ook voor jou doen, gaan er mensen op vakantie moet je dezelfde taken met minder mensen doen, of kan je zelf niet weg omdat er anders niemand is

Wel zou het prettig zijn om beide op 1 stal te hebben en een stal te hebben voor het geval dat het nodig is.
wellicht is het een optie om nu alles bij stal twee te zetten en uit te kijken naar een andere locatie

HipDiOdess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:31

Ik zal voor stal 2 gaan. Er zullen daar vast wel mensen zijn die het eten voor je klaar willen zetten.
En bij stal 2 kun je veel makkelijker rijden en straks andere veulens erbij lijkt me ook fijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:21

HipDiOdess schreef:
Ik zal voor stal 2 gaan. Er zullen daar vast wel mensen zijn die het eten voor je klaar willen zetten.
En bij stal 2 kun je veel makkelijker rijden en straks andere veulens erbij lijkt me ook fijn.

maar daar zijn toch geen andere veulens op plek 2??

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:22

Ik zal ook voor stal 2 gaan! :)
Heb je teminste een rijbak dat lijkt mij iig veel fijner en gewoon dat je veulen ook lekker op stal kan staan.

HipDiOdess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:33

Lynn_Nikita schreef:
HipDiOdess schreef:

maar daar zijn toch geen andere veulens op plek 2??

jawel :P reageerde ze nog in het forum, dat wat hieronder staat poste ze.

Budha schreef:
tamary schreef:

Vergeten erbij te zetten dat op stal 2 fokmerries zijn en mijn paard zomers met veulen bij deze kudde gaat.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:25

Het topic word gesloten aangezien het is geopent door een schaduwaccount.