Hoe groot is jullie wei, met hoeveel paardjes? Bijvoeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Hoe groot is jullie wei, met hoeveel paardjes? Bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 17:27

Hallo Allemaal :).

Hoe groot is jullie wei? En hoeveel paardjes lopen daarop?
Staan ze 24/7 op weide/ hoeveel uurtjes per dag?
Welke maanden voeren jullie bij en welke maanden hebben ze genoeg aan alleen gras?

Groetjes!

Brittneyx

Re: Hoe groot is jullie wei, met hoeveel paardjes? Bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:32

2 ha de wei is wel verdeeld waardoor we kunnen wisselen
ze kunnen hier heel de zomer 24/7 op
tegen de winter moeten we wat b bijvoeren
5 paarden

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:36

Waar mijn paard op staat is ongeveer 0,6 hectare. Staan er nu met zn 3e. Ze worden bijgevoerd met hooi omdat het gras weg is. Maar dit word in de zomer weer doorgezaaid. Staan in de winter ongeveer 8 uur op de wei. Zomer langer

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:43

Ik heb nu 5 pony's op 3 hectare land, dat krijgen ze stukje voor stukje want daar staat behoorlijk wat gras op.. Ze krijgen nu totaal anderhalf tot 2 balen hooi bijgevoerd als ze geen nieuw strookje gras hebben. Ze staan 24/7 buiten op het land/in de bak, ze kunnen bijna overal komen :)
Ik voer ze eigenlijk altijd wel wát bij, ze vinden het hooi gewoon lekker :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:55

Ik heb hier twee weides van ieder 0,8ha hier staan 2 paarden en een shet op.
Sinds half december moet ik de paarden echt bijvoeren (ze hadden eerder al hooi tot hun beschikking maar aten daar niet van). Ze krijgen nu 3 baaltjes hooi van 15kg per dag, plus krachtvoer. Paarden staan 24/7 buiten en hebben een inloopstal.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:59

6ha, 3 paarden, en moeten inderdaad bijvoeren. Ze staan 24/7 buiten. Worden maar eens per 3 mnd twee weken in een andere wei gezet van 1ha om daar het gras op te eten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:02

1 hectare voor 3 pony's ( 2 connemara's en een bejaarde new forest arabier), die ze in delen tot hun beschikking krijgen ( soort paddock paradise). Zomer's van 8-20 uur buiten, swinters 8-17 uur. Overdag hebben ze door de wijze van weidebeheer voordurend de beschikking over gras ( ook nu nog) , zodra ze binnen staan krijgen ze onbeperkt ( schraal) hooi, waar ze ci een wasmand per dag van eten. Het oudje mag geen hooi meer, die krijgt 3 x perdag 1,5 kg sanequi in slobbervorm.
De connemara's krijgen naast gras en hooi een paar handjes subli zonder ( sochtend en s avonds).

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:05

onze weide is 1,5 hectare groot, en verdeeld in een bakje, 2 grote paddocks en weilanden.
In de winter staan ze in het bakje en de paddocks en er staan er maximaal 6.
2 aan 2.
Onze padddock is 60 meter lang en 3 meter breed, het bakje 20 bij 20, en de andere paddock 6 bij 4.

natuurlijk twee kleine pony's in de kleine paddock en de grote pony's of kleine paarden in het bakje en de grote paddock;
wij hebben trouwens geef grote paarden, eigenlijk max 1.60 in de winter, in de zomer soms iets grote, omdat we meer ruimte hebben!

wij voeren 1 keer per dag in de weide voordroog, een behoorlijke bult per paard.
en dan savond gaan ze naar binnen en dan een hooinet helemaal vol en dan ook nog op de grond een flinke bult.

Bij ons staan de paarden in de zomer dag en nacht buiten, swinters van 8 uur smorgens tot 5 uur savonds buiten.

In de grote paddock staat een schuilstal bij de rest niet, alleen grote eikenbomen

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:44

Ik volg dit ook even