Wat voor dekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:41

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-22 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Re: Wat voor dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:56

Een dikke laag stro! Tot de knie ong. en dan iedere dag drollen en natte plekken eruit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:19

.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:47

géén deken!
een deken op omdat ze anders vies word..... had je beter een zwarte pony kunnen kopen :j

Mocht je nou een wedstrijd hebben, dan kan je na het wassen een fleecedekentje erop gooien.
Met singels eraan, kan die er toch niet afvallen?
Anders een (extra) dekensingel eromheen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:56

pff een deken om omdat je bang bent dat je paard vies word? :?
(paarden zijn niet van suiker)

wat dacht je van een schone stal en een goede poetsbeurd?
met dit weer zou ik al helemaal niet gaan wassen, alleen als het een medische reden heeft.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:05

Een deken omdat anders je paard vies wordt, vind ik persoonlijk een hele slechte reden om een deken op te doen.

Als je paard nog geen deken opgehad heeft deze winter, kan je niet zomaar een deken op gaan doen. De haren van je paard hebben zich aangepast aan deze themperaturen. Als je nu ineens een deken oplegt, krijgt je paard het veel te warm.

Gewoon elke dag goed poetsen en dan is het zo zomer. Als je dan volgend jaar alsnog een deken op wilt gaan doen, goed op tijd beginnen, dat de haren van je paard zich daaraan aan kunnen passen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:12

idd PriscaZ.

Met een winterdeken regel jij de temp, dus als deze gaat veranderen, moet je weer een andere deken op doen. Je moet dus een hoop dekens aanschaffen áls je het wil doen, rekening houdend met het stalklimaat is dat dus verschillend per paard.(100 a 150, 200 en 300 gram zijn dan minimaal om te beginnen en met rijden zal je er ook rekening mee moeten houden (zweetdekens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:16

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:17

.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:22

Ik vind jou eerlijk gezegd de enige die niet normaal reageert...

Doe even normaal zeg, mensen proberen je te helpen hier, dus hou je grote mond en luister gewoon even.
Dat het niet is wat je wilt horen kunnen zij niks aan doen, wat ze zeggen is namelijk wel het beste voor je paard. Die moet je nu geen deken meer opleggen, als ze al de hele winter zonder staat.

DivaBurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:30

Je zou der schoon kunnen houden met Cowboy magic green spot remover. Is een sprayfles, gewoon een vochtige spons daar wat op sprayen en dan de spons even knijpen voor wat schuim en wrijven maar dan daarna ff handdoeken erover. Als je paard niet bang is voor een sprayfles zou ik het gewoon op de vlek sprayen en dan met de handdoek afvegen. Stalgenoot gebruikt het voor haar bonte paard met veel wit, ik gebruik voor mij paard der sokken. En van de week hebben we zelfs de mest vlekken van de houten box wand er af gepoetst. Super spul en niet duur.

En het deken tot volgend jaar bewaren. Of een vliegendeken is niet te warm maar houd vuil wel weg.

DivaBurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:30

Je zou der schoon kunnen houden met Cowboy magic green spot remover. Is een sprayfles, gewoon een vochtige spons daar wat op sprayen en dan de spons even knijpen voor wat schuim en wrijven maar dan daarna ff handdoeken erover. Als je paard niet bang is voor een sprayfles zou ik het gewoon op de vlek sprayen en dan met de handdoek afvegen. Stalgenoot gebruikt het voor haar bonte paard met veel wit, ik gebruik voor mij paard der sokken. En van de week hebben we zelfs de mest vlekken van de houten box wand er af gepoetst. Super spul en niet duur.

En het deken tot volgend jaar bewaren. Of een vliegendeken is niet te warm maar houd vuil wel weg.

DivaBurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:32

Hea stom plaats ik het 2 keer, weet alleen niet hoe ik dit weg krijg sorry

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:36

ik zou nu ook geen deken meer op doen.
maar je hebt turtelpakken voor paarden, en dan worden ze niet vies, maar die moet je niet altijd op houden. dat is bijvoorbeeld voor een wedstrijd.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:41

Leuk he, wit paard :D

Ieder paard komt waarschijnlijk wel water in poepkleur vanaf overigens, alleen op een zwarte/vos/bruine zie je de vlekken niet zo goed ;)

Dat je je paard een beetje toonbaar wilt houden snap ik, had ik met mn (witte) pony ook. Beessie moet er verdorie wél een beetje fatsoenlijk bij staan. Echter; nu nog een deken op gaan gooien is inderdaad niet erg zinvol. Wassen zou ik ook niet te veel doen ivm huidvet. Je zult voor deze winter nog even moeten aanmodderen.... De greenspot is idd fijn spul, dat gebruikte ik ook :j

En verder.... Je hebt een paard, geen glazen beeldje :+ Ieder paard wordt vies, deal with it. Mn pony stond onder dek maar staart, voeten, hals en hoofd worden evengoed smerig. Beetje poetsen dat ie in elk geval niet meer bont leek en dan is het verder prima. Ga me ook niet blauw staan poetsen. :P Voor keuring etc, ja, dan moest ie spic en span maar goed, dat is een ander verhaal :)

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:43

met een schimmel kun je ook een laag zaagsel onder t stro leggen,dan blijft je stal ook schoner :) wel veel zaagsel, en ook veel stro,en indd zoals eerder gezegd hier vaker op een dag(als je aan toe komt) de drollen er uit halen ;) en een dun gevoerde deken kan nu nog best hoor, hij moet er niet onder gaan zweten maar morgen wordt t kouder dus denk ik dat je hem er zowiezo wel een plezier mee doet :) dekens van de paardendrogist van bucas, de goedkopere lijn freedom dekens bevallen mij erg goed :D waterdicht,mooie pasvorm en sterk, plus voordelig! 76 euro meen ik voor een 200 grams deken.. succes er mee, groetjes deess

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:47

200 gram is écht heel veel voor een paard dat al de hele winter zonder staat hoor! Het wordt een béétje kouder, het wordt geen -10!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:57

misschien wel, maar misschien dat ze anders voor de ongevoerde versie gaat,en dat vindt ik zielig :) je legt dan de haren alleen plat,zodat ze hun werk niet goed kunnen doen. meestal krijgen ze het van een (te ) dunne deken alleen maar kouder :(:) omdat t morgen flink frisser wordt,denk ik dat 200 gram best kan. ik heb t laatst ook nog met een paard gedaan,en dat ging prima :) maar nogmaals, niet zweten!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:05

zag net bij de paardendrogist dat die dekens in de aanbieding zijn :D 150 gram 64 euro en ongevoerd 56 euro meen ik *\o/* haha kijk maar, groetjes deess

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:12

Annett1990 schreef:
PriscaZ schreef:
Een deken omdat anders je paard vies wordt, vind ik persoonlijk een hele slechte reden om een deken op te doen.

Als je paard nog geen deken opgehad heeft deze winter, kan je niet zomaar een deken op gaan doen. De haren van je paard hebben zich aangepast aan deze themperaturen. Als je nu ineens een deken oplegt, krijgt je paard het veel te warm.

Gewoon elke dag goed poetsen en dan is het zo zomer. Als je dan volgend jaar alsnog een deken op wilt gaan doen, goed op tijd beginnen, dat de haren van je paard zich daaraan aan kunnen passen.

Okee dankje :) dat is dus een tip waar ik iets mee kan :)
Met poetsen krijg ik haar niet schoon en het is gewoon vervelend omdat k dr toch wel schoon wil houden.
Zo'n rare reden vind ik het niet om haar daarvoor een deken om te doen..

Zoals je aan mijn avatar ziet, heb ik ook een schimmel en mijn schimmel gaat gewoon elke dag de modder in. (liever niet natuurlijk, maar het is nu eenmaal overal nat en ze mag toch zo lang mogelijk los) Dat poetsen en vies worden houd je toch, met of zonder deken. Als ze een flinke sprint neemt, dan zit de viezigheid ook onder de deken. Heb haar pas helemaal af moeten spuiten na een gekke 10 minuten periode met het binnenzetten. (ze wil altijd als 1e naar binnen, maar dat kwam niet uit) De modder zat op haar rug en dat met een goed passende deken met kruissingels en bilkoorden.

Het meest vervelend om schoon te houden zijn benen en staart en dat voorkom je niet met een deken. Ook geeft het vieze hals, schone rug een raar effect. Lijken ze dan echt nog viezer van. Goed poetsen elke dag, dat is het enige wat werkt, met en zonder deken. Daarom vind ik nu een deken opdoen niet zo'n goede reden.

Soms vragen ze bij mij op stal ook wel of ik dat niet zonde vind, dat ze vies wordt, maar het is een paard hè... geen pop. (dit zeg ik dan tegen mijn stalgenoten hè, niet zozeer tegen jou ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 02:19

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-22 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 03:14

Hallo Annett,
Ik heb 2 zwarte gasten staan, ook prachtig als ze schoon zijn maar elk stofje en dingetje zie je daar ook op, misschien niet zo erg als een schimmel of een bonte ( want mensen met bonte tinkers hoor ik ook vaak mopperen ;-) ) . Zo'n schimmel hoeft maar 1 keer op zijn/haar eigen hoop te liggen en je hebt een prachtige mestafdruk...heel frustrerend kan dat zijn misschien. Ik zeg misschien...want ik vind het poetsen tot alles eraf is heeeeeeeeerlijk :-) en raak daar nooit gefrustreerd ofzo over en 1 van de 2 is echt een varken hier hahaah. Een schimmel staat nog wel op een verlanglijstje voor in de toekomst :-)
Als het niet lukt met de tips allemaal, zeg je gewoon, het is een bonte *lol
Goed, even serieus wat 'tips' maar nogmaals, denk dat het moeilijk is met mestvlekken:
Tip 1 is droogshampoo. Te koop in spuitbussen bij een kruidvat bijvoorbeeld.. gebruik: insprayen.. laten inwerken/ drogen... uitborstelen... dat is dus voor mensen maar een vriendin met een isabel pony heeft dat toen gebruikt. Het lijkt mij dat de cowboy magic green spot een goede tip is en misschien wel beter is want dat is op paardenhuid en haar ontwikkeld.
Tip 2: als je paard een keer naar tevredenheid schoon is, helemaal inspuiten met glansspray ( niet op de zadelplek want dan schuift je zadel..). Meestal is de viezigheid er daarna altijd beter af te borstelen is mijn persoonlijke ervaring maar mestvlekken zijn uiteraard hardnekkig. Buiten zetten met een regendeken op "tegen" al die blubber van het rollen. Paard met sokken, sokken invetten met baby-olie.
Tip 3 : 0 grams staldeken met fleecevoering ( harry's horse highliner 0 gram.. na even intikken op google bijvoorbeeld) maar... zoals hierboven aangegeven als je paard dik in een wintervacht staat zal hij/zij het snel warm hebben.. voor 's nachts zou het misschien nog gaan dadelijk met -5 ?
Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:42

.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:18

PP > VSW