Hoi Ik heb hoeflak en heb het 1 keer gebruikt, moest er veel op smeren, want het was bijna niet uitte smeren zo'n smurrie en volgens mij hoort dat neit, iemand een idee hoe ik het minder smeuig krijg? misschien olie erdoor?
Ik zou het niet verdunnen met olie, dat is vet en daar kan lak niet tegen. Gewoon zo dun mogelijk aanbrengen.
Ashley5760
Geplaatst: 10-01-12 22:21
Ik heb ook hoeflak (is gelloof ik van western merk en zwarte kleur) bij mij heel waterig hoef je er heel dun op te doen en blijft perfect zitten en gaat er na 1 a 2 dagen vanzelf af.
Keeltje135
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-12 22:22
Heleennn schreef:
Is er dan een verschil tussen hoeflak en hoefvet?
ja, hoeflak word hard (soort nagellak voor ons) en zo ziet het geheel er nog verzorgder uit vind ik zelf
oke, misschien dan kijken voor een andere in de winkel, want dit is niet dun te smeren en moet er na maximaal 8 uur eraf gehaald worden met terpetine, wat me iegelijk neit zo goed voor de hoeven lijkt maargoed..
kleinvosje
Geplaatst: 10-01-12 22:24
bella1wjnmk schreef:
ja, hoeflak word hard (soort nagellak voor ons) en zo ziet het geheel er nog verzorgder uit vind ik zelf
Beetje jammer alleen dat je er weinig van ziet in de proef, en het niets extra oplevert...
Sim
Geplaatst: 10-01-12 22:25
kleinvosje schreef:
bella1wjnmk schreef:
Beetje jammer alleen dat je er weinig van ziet in de proef, en het niets extra oplevert...
En slecht is voor de hoeven.
Keeltje135
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-12 22:31
toch vind ik het mooier en voor 1x geloof ik niet dat het zo slecht is als je het er licht op doet en mijn vraag was niet of ik het wel of niet moet doen, maar ideeën hoe ik het dunner kan maken
Je kan ook eens kijken naar de Absorbine Hoeflak, deze is net wat beter dan de fiebings en hij het gaat er na 4-7 dagen vanzelf weer af en is niet schadelijk voor de hoef. http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... oductID=87
had ik dat eerder gelezen, ben bij ruitersportzaak gaan kijken en heb die fiebing hoeflak gekocht heb hem nog niet geprobeerd, maar dat doe ik dan ook de dag voor de wedstrijd