Ik ben van plan een deel van de weide af te sluiten met iets ondoorzichtigs. Zelf had ik gedacht aan iets van een zeildoek, of windbreekgaas. Het moet alleszins iets zijn dat onmiddellijk verwijderd kan worden, dus geen haag, omdat ik de weide huur. Heb toestemming van de gemeente omdat het een stuk betreft nabij een woning. Aangezien ik de weide dus huur, ben ik ook niet van plan om bekaert draad te plaatsen. Kan je zo'n gaas bevestigen aan enkel palen (treinbiels)? Het moet uiteraard wel bestand zijn tegen storm. Heeft iemand zulke omheining staan en hoe hebben jullie dat gedaan? Alle tips zijn welkom!
Je hebt van dat schaduwdoek, dat hoor je niet klapperen, maar kun je wel goed tussen palen spannen. Mijn buren hebben het ook. Je kunt er wel íets door heen zien, maar niet alles heel duidelijk. Misschien is dat een idee?
Schuttingen zouden natuurlijk ook een optie zijn, maar denk dat het redelijk duur gaat uitkomen voor 30m. Sammyy, hoe is de schaduwdoek dan bevestigd aan de palen? Rekt het met de tijd niet uit?
Ja Eveli, dat ga ik zeker doen. Mss vind ik wel iets aan een prijsje. Maar denk dat het minste werk zo'n schaduwdoek zal zijn. Het stuk is ook al omheind met palen en schrikdraad, dan moeten we enkel zo'n doek eraan vast spannen. Moest er iemand een foto hebben van hoe men zo'n schaduwdoek aan gewone palen het beste bevestigd, zou héél goed zijn.