Nu is dat voor mijn gevoel een stuk fijner. De paarden lijken het ook heerlijk te vinden. Maar.... ze doen echt geen flikker

Eerst gaan ze meestal aan het hooi (staan ze dus stil). Met een beetje geluk hebben ze last van het gevoel dat 'het gras altijd groener is bij de buren' dat ze elkaar dus constant tussen netten afwisselen

Nu heb ik niet echt het idee dat ze deze manier van doen naar vinden. Juist niet. Zelfs mijn asociale 'blijf van mijn lijf' merrie lijkt het gezellig te vdinen met haar vriendinnen (als ze maar niet te dichtbij komen) maar echt lichaamsbeweging komen ze dus niet aan.
Helaas heb ik geen weidegang (in de winter), en zijn de wilgentakken inmiddels op en heb ik nog niet een nieuwe lading kunnen vinden. Want grazen bewegen ze toch meer, en ook de takken leek ze meer te triggeren wat meer rond te scharrelen door de bak. Momenteel vinden ze de voorkant op een of andere reden ook al weken eng, dus hun waggel gebied is sowieso kleiner (rare paarden). Inmiddels is het gras net buiten de bak langs de bakrand ook op, jammer voor hen, en dus minder om te gaan zoeken.
Nu heb ik absoluut niet het idee dat ze het naar vinden hoor, en ik blijf ze gewoon minstens 4 uren buiten zetten, maar opzich doen ze niet veel meer dan wat ze op stal zouden doen. Behalve dan wat 'sociaal' contact, iig in het geval van de andere twee paarden, want mijn merrie is helaas niet gezellig qua lichamelijk contact. Maar ze kunnen lekker rond kijken, de wind door hun hoofd, frisse lucht, lekker rollen in het zand etc. En ondanks dat ze niet veel bewegen zijn haar eventuele stalbenen wel binnen no time weg. Oh, mijn shet kan nog wel eens een schetenbom laten ontploffen met wat schijnbewegingen door de bak, maar dat komt niet veel voor (wel met wind bv

Hoe zijn jullie paarden eigenlijk in de winter in de paddock? Ook zo ontzettend passief, of wat meer aan het rondlopen en scharrelen?