heei, de shetlander van mijn buren is laast hoevenbevangen geraakt. En ik heb voorgesteld dat hij die tijd wel bij mij mocht staan voor gezeldschap'. Ik denk dat hij het heeft opgelopen omdat hij oppeens ander hooi kreeg dan normaal. In mijn hooi zit veel eitwit daarom week ik het een half uur of een uur in warm water.. ook heb ik een soort schoentjes gemaakt met vochtige watjes voor zijn voorbenen onder de hoeven voor de pijn.. ik ga pijnstillers kopen voor het arme beesie, maar weten jullie ook welke?? en kan je die gewoon in de winkel halen?? hij staat nu 's nachts binnen en overdags buiten op vochtig zand.. hij staat niet echt met zijn voorbenen uitgestrekt naar voren maar normaal. en ik kan zijn hartslag in zijn kuit ook niet voelen.. weten jullie nog tips???
jackyline
Geplaatst: 08-01-12 15:08
voor mijn pony mocht ik asperine kopen van de dierenarts Mijn fjord van 450kg kreeg 9 tabletten van een strip van 10 Maar dus wel echt asperine geen chefarine of paracetamol Dat werkte perfect voor haar
Eliine
Geplaatst: 08-01-12 15:14
Ik zou toch eerst even je dierenarts raadplegen voor je zomaar iets gaat kopen Vanaf hier kunnen we niet beoordelen in welke mate ze hoefbevangen is en hoeveel pijnstillers ze dan nodig heeft of dat er misschien nog andere dingen gegeven moeten worden. Zou dus even je dierenarts bellen en hem om raad vragen. Is er overigens al een dierenarts bijgeweest toen de hoefbevangenheid ontdekt werd? Als dat zo is kan hij/zij je precies vertellen wat je verder nog moet doen voor de pony.
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 08-01-12 15:14
dierenarts bellen, hoefbevangenheid is een spoedgeval en moet zo snel mogelijk gezien en behandeld worden door een dierenarts