Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tooske schreef:Waarom niet? Er groeien ook heel veel veulens alleen op of met 1 maatje dan is dit toch ideaal?
(p.s ik zou willen dat er hier een hit actief stal in de buurt was...)
capopjekop schreef:Zoals ik het nu lees is er dus een leeftijdsgenootje en verder paarden van overige leeftijden? Nou prima toch, dan kan ze met de jonge pony spelen als het klikt en de ouderen kunnen het jonge grut mooi opvoeden. Ze hebben de ruimte om te spelen en te bewegen. In mijn ogen een prima plek om op te groeien. Mijn shetveulen is opgegroeit zonder leeftijdsgenoten, Grietje was toen 4 en Amber was 5. Niet ideaal, maar hij is opgegroeit tot een sociale en vrolijke pony, dus ik heb niet het idee dat hij er echt iets aan overgehouden heeft. Tuurlijk was het leuker geweest als er nog een veulen bij had gestaan, zodat hij flink kon spelen. Daar hadden de dames niet altijd zin in.
tamary schreef:Gemengde kudde, mits sociaal is een veel betere omgeving om op te groeien dan een kleuterklas zonder schooljuf wat de gemiddelde opfoksituatie is.
JJane schreef:Ik denk dat je "kind" in de hit actief stal beter af is dan in de opfok. Hier heeft hij een veel natuurlijkere kudde samenstelling. Daar komt nog bij dat je samen meer een band kunt opbouwen als je het dier veel bij je hebt gehad. Ze worden dan spelender wijs eigen met dagelijkse dingetjes als poetsen en aan een touwtje mee lopen ed.