Waar sterk netmateriaal te koop (hooinet)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marianna

Waar sterk netmateriaal te koop (hooinet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 23:24

Voor het zelf maken van een slowfeed hooinet ben ik op zoek naar een goede kwaliteit net met fijne maaswijdte.
Wie o wie weet een betaalbaar adres?

Bedankt.

tamary

Re: Waar sterk netmateriaal te koop (hooinet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:12

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:32

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 11:36

DubbelDun schreef:

Die site heb ik bekeken. Maar ik vind het nogal een prijs voor een hooinet. Daarnaast lijkt het materiaal heel erg op het materiaal waar aanhangernetten van gemaakt worden. En dat krijgt mijn paard in 1 dag kapot. Kortom ik vind het een iets te duur gokje...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:50

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:08

Die netten, van welk (nylonachtig) materiaal ook, zijn zo doorgebeten.
Weet niet hoe je het net wilt bevestigen, maar een bak met iets van kippengaas zou ook een optie kunnen zijn?

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:13

Krijgen ze daar geen geïrriteerde neus van dat gaas? Zelf heb ik nu al 4 jaar een net van heushop.de en ze zien er nog steeds zo goed als nieuw uit. En ze waren toen echt een stuk goedkoper dan de netten van hooinet.nl

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:15

www.aanhangernet.nl
snel geleverd en niet duur.
ikzelf werk met hooibakken (1000liter bakken).. geen rooster erop, maar zou wel kunnen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:17

_Sim_ schreef:
Weet niet hoe je het net wilt bevestigen, maar een bak met iets van kippengaas zou ook een optie kunnen zijn?

Afbeelding

let op: hier kunnen scherpe bramen aan zitten. Heb hier kippenhokken met aardig wat gaas opgeruimd, maar mooi wel dat je daar handschoenen bij nodig hebt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:34

Knert schreef:
_Sim_ schreef:

http://www.giga-gaas.nl/images/producti ... /10001.jpg

let op: hier kunnen scherpe bramen aan zitten. Heb hier kippenhokken met aardig wat gaas opgeruimd, maar mooi wel dat je daar handschoenen bij nodig hebt.

Maar dat is toch alleen aan de randen of op willekeurige plekken? Daar zou je dan iets van een plint op kunnen maken.

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:53

capopjekop schreef:
Krijgen ze daar geen geïrriteerde neus van dat gaas? Zelf heb ik nu al 4 jaar een net van heushop.de en ze zien er nog steeds zo goed als nieuw uit. En ze waren toen echt een stuk goedkoper dan de netten van hooinet.nl

Als ikop jouw link klik krijg ik geen hooinetten adres.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:54

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:21

marianna schreef:
DubbelDun schreef:

Die site heb ik bekeken. Maar ik vind het nogal een prijs voor een hooinet. Daarnaast lijkt het materiaal heel erg op het materiaal waar aanhangernetten van gemaakt worden. En dat krijgt mijn paard in 1 dag kapot. Kortom ik vind het een iets te duur gokje...

Wat DubbelDun al zegt : het materiaal waar de netten van gemaakt wordt komt bij www.huck.nl vandaan :)

Het net op zich is al behoorlijk aan de prijs , dan komt er ook nog een aantal meters koord bij per net om de zijkanten dicht te maken , dus alleen aan materiaalkosten ben je voor een net al enkele tientjes kwijt. Petra die de netten uit mijn onderschrift maakt verdient er amper wat aan , ik zou het er niet voor doen in ieder geval :P

Maar ze vindt het wel een leuk werkje :)

(ik heb zelf verder niks met de netten te maken , heb alleen een link voor haar op mijn site gezet zodat mensen 1 en ander kunnen zien)

Aanhangernet gaat inderdaad snel stuk. Deze netten niet , die zijn veel dikker en sterker :)

Bij de Duitsers kun je deze netten inderdaad ook bestellen , daar hebben we er ook een paar van hangen. Is hetzelfde materiaal zo op het eerste gezicht.
Petra werkt ze wel netter af vind ik.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:23

Een doodsimpel aanhangernet functioneert ook hoor :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:25

Voor de ts niet zo te lezen :)
marianna schreef:
*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:59

Ik zou écht geen kippegaas gebruiken voor bij de paarden. Dat is flinterdun (en dus scherp) materiaal.
Dat is vragen om problemen en wondjes.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 16:15

Arabesk schreef:
Een doodsimpel aanhangernet functioneert ook hoor :D

Dit werkt inderdaad niet. Binnen een dag kapot.

DubbelDun schreef:
Ik zou écht geen kippegaas gebruiken voor bij de paarden. Dat is flinterdun (en dus scherp) materiaal.
Dat is vragen om problemen en wondjes.

Dit lijkt mij ook geen goede optie.

Ik ga eens kijken op de website van huck. Prijzen vallen me op zich wel mee, vind alleen de verzendkosten wel erg prijzig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:18

Let wel op dat je goed dik materiaal neemt bij Huck , ze hebben ook erg dunne netten en dan kom je op dezelfde kwaliteit uit als wanneer je een aanhangernet gebruikt :)

Ook is het handig om even goed te kijken naar de maaswijdte.

Ik heb eerst jarenlang mazen van 6x6 cm gehad maar daar morsen ze nog aardig wat uit.

45mm beviel op zich wel goed , maar daar aten ze nog vrij snel uit en werd er nog zat gemorst.

Nu met 30mm kunnen ze prima eten (geen frustratie ofzo) en het morsen is weer minder geworden , dus wij hebben alles hier vervangen door 30mm :)

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:45

Hier lees ik ook even mee

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:36

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:42

Mijn aanhangernet leeft nog op één gaatje na in een heel jaar tijd :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:07

Kaspar schreef:
http://www.trailerplus.nl/n3/1434/5924/ ... 45_45_.htm
http://www.trailerplus.nl/n3/1434/5924/ ... _35_35.htm

Hier kun je netten kopen van hetzelfde materiaal als van Huck Torimex (daar laat deze leverancier ze ook maken). In dit geval worden ze als aanhanger net verkocht, maar als je ze dubbel vouwd en aan de zijkanten vast maakt heb je een heel mooi hooinet van 100x350 voor 31 euro. Fijn en betrouwbaar bedrijf om wat te kopen.

Jammer dat ze nooit 30mm netten hebben in aanhangernetten.... en dat ze nooit de dikte van het materiaal er bij zetten , want dat is nu juist de bepalende factor qua diuurzaamheid , voor hooinetten moet je (naar mijn mening) minimaal 4 mm dik materiaal hebben , liever 5 of 6 maar dat bestaat dan weer niet in de echt goed kleine mazen , balen is dat :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:10

Mijn aanhangernetten zijn 3,2 mm , dus zo heel veel scheelt dat ook niet.
Je hebt wel verschil in materiaal; PP of PU. Dat kan in sterkte natuurlijk ook uitmaken.
Volgens mij worden netten van 6 mm met mazen van 3 cm ook erg duur.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:11

Ik heb wel 3 x 3 aanhangernet gevonden en in gebruik
Nu 2 mnd in gebruik maar helaas wel al kapot op 1 plek
Zijn die netten echt dikker op die sites? Ik had er namelijk ook al voor gekeken maar zou jammer zijn als het net zo snel stuk zou gaan, maar wel flink duurder is

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:17

DD : als ze zouden bestaan , zou ik ze graag kopen met die dikte hoor :j

Mijn 6 cm maaswijdte net was ook lekker dik : ideaal , hoe dikker hoe duurzamer en hoe zachter voor de paardenmond. EN hoe minder ze aan het net plukken , want dan hebben ze al snel alleen maar net tussen de tanden , dus dan pulken ze makkelijker aan het hooi :)

Net dunner dan 4 mm dat zou ik niet eens kopen. Veels te kwetsbaar.

De enige reden waarom ik de 4mm wel okee vindt voor de 30mm netten is omdat ik nergens dikkere netten heb gevonden met die kleine maaswijdte , meestal is hij zelfs dunner.

En ik heb me rot gezocht , tot China aan toe , allrlei soorten en toepassingen van netten (want ik wilde echt heel graag zo dik mogelijk materiaal en eigenlijk ook wel heel erg graag in zwart , staat netter ;) ) maar blijkbaar bestaat dat gewoon niet.

In "glad" PP dan , ik heb verder niet gekeken naar PU en net met knoopjes tussen de mazen omdat ik dat niet wil :)

Uiteindelijk is het 30mm net zoals ze dat bij Huck verkopen nog het beste. Verkopen ze vast ook wel bij anderen , maar dat komt dan hooguit op hetzelfde neer , vaak is het dunner met die maaswijdte.

Dat zal ook heus meteen niet de eerste dag kapot gaan , maar het kost allemaal al zat geld en werk dus ik wil het dan wel graag zo duurzaam mogelijk , anders blijf je bezig :P

En ik vind het daarbij ook niet gezond als de paarden het materiaal kapot gaan knagen , ze krijgen dan toch die kunststof vezels binnen :=