Ervaringen gevraagd met de ecostalbedekking van Bio-Ron

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Ervaringen gevraagd met de ecostalbedekking van Bio-Ron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 16:49

Heeft er iemand ervaring met de eco stalbedekking van BioRon ?

Wat ik zo op de site leest spreekt me aan, maar nu graag nog wat ervaringen erover, positief en negatief graag

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:18

Leuk dat het je aanspreekt maar het werkt om meerdere redenen NIET. EM werkt niet; is al door veel universiteiten onderzocht (vraag maar na in Wageningen); er staat een hoop onzin in het verhaal (kleimineralen die positieve invloed hebben....). Gezien de verkondigde onzin is het eco-blabla een leuk commercieel verhaaltje, die niet klopt en ook nog erg duur is....

garny95

Re: Ervaringen gevraagd met de ecostalbedekking van Bio-Ron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:34

bedankt madamx, ik ben wat zoekende momenteel omdat ik de stro die ik nu koop teveel wisselt van kwaliteit en van de week was de smid hier en die had het erover dat er met de stroteelt ook veel wordt gespoten.
Met het hooi wat ik voer zit ik er bovenop dat het vrij van spuitmiddelen en kunstmest etc. is maar we hebben ook nog een factor stro waar ze ook van eten, dus vandaar. Aangezien ik spelt koop bij bioron en dit zag leek het me een mooi alternatief, ik vroeg me ook af of het daadwerkelijk zo werkt als gezegd. Heb jij een ander alternatief of idee over de stalbedekking ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:36

vlas?
ik gebruik het nu 2 jaar en bevalt prima :j

ik kan op de site van Ron eigenlijk niet echt duidelijk vinden wat dat ecostalbedekking nou precies is?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 12:23

dat heb ik ook ellepel en ik heb hem ook een mail gestuurd voor wat duidelijkheid,
ik vind vlasstallen er altijd zo vies uitzien, ik heb er niks mee, maar het zit wel in mijn achterhoofd

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:45

dat vieze ligt denk ik aan de manier van opstrooien :j
bij mijn pony in de schuilstal zie je alleen maar echt de lichte kleur van het vlas.
goed bijhouden en genoeg bijstrooien scheelt een hoop.

ik ben wel benieuwd wat voor antwoord je van hem terug krijgt :D ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:57

nog niets, ik overweeg toch vlas en ga kijken wat ik hier in de buurt eventueel kan scoren

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 07:05

jammer dat er niet gereageerd word.misschien nog een keer mailen?
vlas is op zich prima bodembedekking :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:17

Ben voorzichtig met Bio-Ron, het is zoals madamex aangeeft ook wat onzin.......het kan niet worden weerlegd.

Mijn Fjord is ooit bijna gestorven aan een zuiveringsproduct van welke van Bio-Ron afkwam , Bokashi....

http://www.bio-ron.com/producten/voedin ... kashi.html

Hij kreeg er een enorm zware allergische reactie op.......is bijna dood gegaan.

Verder is het natuurlijk wel zo dat deze producten vrij zijn allerlei rommel als pesticiden, daar moet je vanuit gaan.
Biologisch geteelt.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:36

Misschien zijn Strover strokorrels een optie voor je. Als je de zoekoptie gebruikt dan vind je een uitgebreide test hier op het forum.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 15:06

ik haal vanmiddag vlas, ik schrik van je reactie loes, heftig om dat mee te maken met je paard zeg, heb jij hier ook contact met hem over gehad ?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:22

@garny, nou toendertijd was deze fjord niet mijn paard, maar van iemand anders op stal, hij stond daar in pension n ik verzorgde hem tussendoor als er wat was :D
De staleigenaar voerde alleen bio-ron, ik toen ook, en die wilde ook de reinigingskuur proberen, de toenmalige eigenaar van de fjord wilde dit ook wel, alleen bleek hij er dus mega allergisch voor.

Ik weet niet hoe en wat er aan contact is geweest wel weet ik dat Bio Ron zelf vaker daar op stal kwam, maar op zijn website word nog steeds nergens voor gewaarschuwd en dat is toch wel zeker anderhalf jaar geleden, en dat vind ik jammer.
Ik heb de fjord nu zelf en hij is verder nergens allergisch voor, dus vind wel dat je zoiets hoort te melden, dat je zulke reacties kunt krijgen.....

Ik wil daarmee niet alles zwart maken van hun, zeker niet, grondlegger achter de gedachte is goed.......

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:38

Ik heb op mijn vorige stalling Rapsodie (verkrijgbaar bij de welkoop) in de inloop stal gehad.. Inloopstal met 2 ingangen (beide modder door de vele sneeuw vorige winter) voor een fjord en een kpwn'er.. fjord was echt een varken want die ging uitsluitend binnen naar het toilet :+.. Vind dat rapsodie een stuk schoner blijft als zaagsel of vlas.. Ik heb nu een stro stal, maar als ik de keuze had ging ik weer voor rapsodie (de fjord is nl niet van mij haha)

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:39

Welk strooisel voor je paard geschikt is hangt van heel veel factoren af: allergie, wel/geen muisgevoeligheid, gebruiksgemak, opslag, aanschaf kosten, afvoer mogelijkheden, etc. etc. etc. Lees de topics maar door, zoveel meningen, zoveel ervaringen... Zelf zweer ik bij houtkorrels.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 10:59

zo zie je maar weer dat overal gevaren schuilen en ik vind dat hij dat wel hoort te melden maargoed er zal wel genoeg over gesproken zijn, gelukkig is je fjord er nog.
ik heb gisteren vlas gehaald en dat gaan we proberen, het is inderdaad zoeken naar wat geschikt is, het aankomende kwartaal wordt dat vlas, van houtkorels heb ik nog nooit gehoord maar dat zal ik t.z.t. eens opzoeken

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:07

Mijn paard heeft tot een maand geleden ook op vlas gestaan. Het is een vrij vies paard en vlas werd vrij nat, waardoor er heel wat pakken doorheen gingen. Bovendien is het droge vlas heel licht, waardoor het niet echt goed een bodem werd en mijn paard alles naar de zijkanten schopte en dus niet echt lekker kon liggen. Het was of te nat of te licht. Inmiddels ben ik overgestapt op een nieuw strooisel. Dat heet Aubiose en dat bevalt echt supergoed! Het neemt heel veel vocht op en wordt echt een bedje. Bovendien gaat er bij mijn viezerd maar 1 pak in de week door zonder dat de stal leeg wordt. Dus dat is echt top! Dat zou ik dus zeker aanraden als vlas niet bevalt. Wel iets duurder dan vlas (tenminste hier wel), maar ik ben in de maand toch nog goedkoper uit in vergelijking, omdat ik met minder Aubiose toe kan.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:10

dank je wel voor de tip essy