Hippo Gold bodembedekking. Wie heeft of had?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Hippo Gold bodembedekking. Wie heeft of had?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:26

Ik ben van plan hippo gold te gaan gebruiken in mijn stal.

Ik ben een beetje aan het zoeken geweest maar op bokt niet zo heel veel gevonden. Iemand die er wel op staat of het heeft gebruikt maar dit niet deelt met bokt? |( deel het met mij! Ik bem op zoek naar ervaringen.

Wat ik me ook nog afvraag, ik wil een hele pallet bestellen met 33 zakken. Wie heeft dit eerder besteld en hoeveel verzendkosten komen hier bij? Er is er 1 in haaren en tilburg. Ik woon in Breda dus dichtbij.

Joline_

Re: Hippo Gold bodembedekking. Wie heeft of had?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:31

Wij hebben het. Sinds 1 maand nu op stal. Geen idee wat het kost, maar volgens staleigenaar toch een
stuk goedkoper en vult het de stal ook beter. Voorheen hadden we vlas in de stallen, maar merk eigenlijk
weinig verschil. De stallen liggen er netjes bij.

Cup__Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:35

Stalgenootje heeft het, ze is er erg tevreden over

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:37

Het is een stuk goedkoper, dat zeker. Maar daarom wil ik weten of het ook echt handig is. Het is me vooral om blijkbaar de tijd aan onderhoud, dat dit heel weinig is. Goedkoper is per definitie niet altijd slechter, maar je krijgt wel vraagtekens over hoe het dan werkt. Het is makkelijker én goedkoper! 2 magische woorden bij elkaar!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:21

Ik volg dit ook even :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 01:24

amber_steph schreef:
Ik volg dit ook even :)

Als er iemand op bokt dit gebruikt en wilt delen :P de eerste reacties waren in ieder geval positief!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:35

Ja het lijkt mij ook.
Hoe duur is het eigenlijk?
zag net dat dat ook duurder gaat worden?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 01:37

amber_steph schreef:
Ja het lijkt mij ook.
Hoe duur is het eigenlijk?
zag net dat dat ook duurder gaat worden?

Blijkbaar 231 voor een pallet van 33 zakken. Dat wil ik gaan bestellen... Ik ga morgen langs die winkel van hun/hem bij tilburg. Ik voor mij een kwartiertje rijden met de auto (voor papa dan }> ) dan zal ik hier wel neerzetten wat voor info ik heb meegekregen! En prijzen!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:38

Oke is goed als je dat wilt doen.
En is de verkoop alleen in tilburg?
en doen ze ook bezorgen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 01:43

amber_steph schreef:
Oke is goed als je dat wilt doen.
En is de verkoop alleen in tilburg?
en doen ze ook bezorgen?

http://aubiose.nl/aubiose/nl/hippo-gold.html

Dit is de site. Ik weet niet of dat allemaal verkooppunten zijn, maar ze bezorgen door heel nederland! Ik denk, dat als je van een afstand woont, het beste gewoon telefonische bestelling kan doen! Via internet kan je namelijk niets iets aanklikken van wat je wilt, bellen is dan het beste!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:50

Is chaam niet dichterbij voor jou?
Je woont in breda toch?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 01:55

amber_steph schreef:
Is chaam niet dichterbij voor jou?
Je woont in breda toch?

Nee, is 5 min verder... Haha. maar dat is de 'centrale' dus ik ga liever even daar langs. Staat ook op de site dat die winkel tot 4 open is.. En dat is ook de groothandel iets maar je kan er ook dingen zo kopen volgensmij.. Ik dacht dat ik op de site ook pavo zag staan en moet daar nog iets van hebben dus kan ik dat meteen halen, als ze dat hebben..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:54

ik ben ook benieuwd naar ervaringen ? wordt het gegeten bijv. en van welk soort stro wordt het gemaakt ?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 16:57

Ik ben zojuist langs geweest. Een hele pallet met 33 zakken is 237 euro. De bezorging is gratis bij ons, omdat hij blijkbaar elke week op de manege komt om voer te leveren. Die man heeft echt alles!! Hooi stroo alle soorten bodembedekking, heel veel voer, pavo cavalor en nog veeell meeer!!!

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:56

garny95 schreef:
ik ben ook benieuwd naar ervaringen ? wordt het gegeten bijv. en van welk soort stro wordt het gemaakt ?

Volgens deze site http://aubiose.nl/aubiose/nl/hippo-gold.html
uit 100% tarwe stro, van gecontroleerde teelten.

op de site van de producent http://www.hippogold.eu/page.asp/-/33.htm
lijkt men te zeggen dat het gemaakt is zonder toevoeging van bindmiddelen of bewaarmiddelen, en op basis van zongedroogd stro.

Ik heb ook enkele andere talen op de site gecheckt en nooit is er sprake van tarwestro

Gezien de laatste site de site van de producent is mogen we er van uitgaan dat dit de correcte weergave is.
de producent verklaart niet dat het tarwestro is

ook de luxemburgse invoerder
http://www.hippogold.lu/

spreekt enkel over stro, maar ook hier vanuit gecontrolleerde landbouw

of ze daar mee bedoelen dat het biologiosch geteelde graan is, is me niet duidelijk.

Vreemd dat de verdelers andere info geven dan de producent.
Misschien heb ik op de site van de producent er over gekeken dat hij ook verklaart dat het uit gecontrolleerde aanbouw komt, in dat geval mijn verontschuldigingen

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:08

dus normaal reken hij wel bezorgkosten?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 18:11

Dat weet ik niet... Ligt eraan waar je zit? Welke regio zit je?

Edit: zit er geen dealer bij je in de buurt?? Ga langs of bel zou ik zeggen!!

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:16

garny95 schreef:

op de site van de producent hippo gold vind u duidelijke info dat het niet alleen tarwestro is, het kan gelijk wat zijn.

HIPPO GOLD KWALITEITSKENMERKEN

Stro staat niet gelijk aan stro. Aangezien Hippo gold honderd procent natuurlijk is ziet het geleverde ligstro er niet altijd hetzelfde uit. Het varieert in leur, grootte en het aantal fijne deeltjes.

Deze variaties zijn het gevolg van de verschillende types stro die gebruikt zijn. Wij verwerken een brede reeks aan strotypes (tarwe, gerst, rogge, enz.) van verschillende afkomst, die we verkrijgen uit verschillende velden, gebieden en microklimatische zones die vaak ver van elkaar verwijdert liggen. Gebieden die slechts 50 tot 100 kilometer van elkaar verwijderd liggen kunnen al significante verschillen ervaren in weer en neerslag. Al deze factoren zorgen voor de verschillen in het uiterlijk van stro van de zelfde soort. Het weer en de bodem vormen de structuur van het stro.

Stro is een broos materiaal om te verwerken. Om die reden kunnen partijen verschillen in hun uiterlijk na frezen en persen. Desondanks is de kwaliteit prima.

We hebben hoge standaarden voor de schone verwerking van de beste strokwaliteit. De belangrijkste factoren die zorgen voor de hoge kwaliteit van Hippo gold zijn schoon, droog stro, volledig afstoffen en thermale verwerking. Hippo gold levert alleen uitstekende kwaliteit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:46

Ik vind deze fouten in de site nogal knullig overkomen ; termisch gesterliseerd.
Verder kan ik weinig vinden hoe stro thermisch gesteriliseerd wordt. Thermisch is door warmte, maar zoveel warmte kan stro niet hebben volgens mij :D

Verder ben ik ook erg benieuwd of ze het eten, aangezien die van mij zowel vlas als strokorrel eten.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:57

DubbelDun schreef:
Ik vind deze fouten in de site nogal knullig overkomen ; termisch gesterliseerd.
Verder kan ik weinig vinden hoe stro thermisch gesteriliseerd wordt. Thermisch is door warmte, maar zoveel warmte kan stro niet hebben volgens mij :D

Verder ben ik ook erg benieuwd of ze het eten, aangezien die van mij zowel vlas als strokorrel eten.

De producent geeft gans andere info dan de verdeler, dat is niet knullig, maar blijkbaar zo bedoeld.

In strooisel is het blijkbaar nodig het "biologisch" of van "gecontrolleerde teelt" te noemen om het goed te laten over komen.
Blijkbaar wordt dit dan gemakkelijker verkocht.