Nu twijfel ik of ik hem zal verplaatsen of zal laten staan waar hij nu staat. Willen jullie met mij meedenken?
Waar hij nu staat :
-1 ha weiland zonder schuilstal, wél bomenrij.
-2 keer per week 4 paarden verzorgen, andere 5 dagen wordt door een ander gedaan
-gedeelt met 2 arabieren en 1 welsh a pony, waarmee hij al sinds zijn geboorte staat.
-iedere dag kuilvoer of hooi, en brok
-direct aan het bos.
-borstelen/opzadelen aan een boom op een onverharde weg ,waar weliswaar weinig autoos rijden
-geen bak : in het weiland rijden
-kosten 60 euro per maand
Nieuwe plek:
overdagnaar buiten (9-17), sávonds op stal (of in zomer 24/7 naar buiten ,in overleg)
-buiten = 1 ha ,opgedeelt in 2 stukken
-samen met een tuiger, een 30 jarige pony en een veulen
-in overleg de paarden binnen en buiten zetten :ik zal zon 4 a 5 keer ad beurt zijn.
-hooi, en brok
-wel een bak naast de stal, maar voor buitenrijden moet je eerst een stuk een drukke straat over
-kosten 90 euro voor de stal en weidegang, hooi te koop voor 50 euro (grote baal) stro 70 euro voor dubbele baal waar je 3 maanden mee doet.
Nou even wat info over mij en mn paardje:
- ik heb niet echt megaveel te besteden,
- ben een behoorlijke angsthaas met rijden, die drukke straat zal nog even een probleem worden , maar dat is het opzadelen ad weg ook.
-Ik weet niet wat het weghalen bij zn vrienden voor effect op hem zal hebben, ook qua gewicht, maar het vele buiten staan maakt hem denk ik ook mager.
En dan hier de bewuste heer waar het over gaat:

Alvast bedankt voor jullie adviezen!