geslacht schoonmaken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

geslacht schoonmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 19:04

Heee ik weet niet of het hier goed staat maar ik had even een vraagje.

Ik zie elke dag wel dat er al een aantal vellen op mijn fjord ze geslacht zit als die zich gaat ontspannen in het land maar ik weet zelf niet hoe hij erop reageert als ik eraan gaat zitten en ik wil het graag gaan schoonmaken bij een afspuit plaats maar hoe krijg ik de geslacht er zelf uit dan? :D

Semmerd

Re: geslacht schoonmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:18

Zelf probeer ik zo min mogelijk er aan te zitten, vaak zie ik wel van die velletjes die heel los zitten die kan ik er zo af pakken maar als het niet los zit laat ik het zitten en wassen doe ik niet. Mijn paard vind het allemaal wel prima,maar een vriendin haar paard die trapt je er net niet onder vandaan dus weet niet hoe jouw paard reageert natuurlijk.

Goia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:41

wachten tot hij plast ? :D

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:14

oh ik vindt dit ook altijd zo moeilijk!
soms zie ik dat tie wat vies is met velletjes enzo.
heb hier ergens wel eens gelezen dan mensen het bij ruinen schoonmaken
door een spons met babyshampoo in de koker te duwen, maar bij mij blijft dat niet zitten.
je moet wel iets van handschoenen aan doen want stinkt nogal.
mijn vader doet het altijd bij mijn ruin, want als ik het doe schiet het weet naar binnen! :=

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:16

Als ik bij mijn haflingerruin al kijk begint die al te dreigen. Ik kan alleen aan de buitenkant van de koker een beetje schoonmaken. Maar bij het 5e been mag ik niet in de buurt komen dan krijg ik een klap (terwijl het normaal de goedheid zelve is).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:41

anoukie88 schreef:
Als ik bij mijn haflingerruin al kijk begint die al te dreigen. Ik kan alleen aan de buitenkant van de koker een beetje schoonmaken. Maar bij het 5e been mag ik niet in de buurt komen dan krijg ik een klap (terwijl het normaal de goedheid zelve is).

Wat ga je dan doen als je een keer een serieus probleem aan z'n koker hebt??

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:36

Kan hem altijd even sederen. Hij is voor de rest niet gemeen, maar hij heeft het liever niet. Als ik hem zou sederen en ik doe het dan voorzie ik geen problemen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:39

Ik doe het bij al me paarden.
Zowel bij de merrie als bij de hengst.
Je kan ook de tuin slang er in zetten met warm water.
Niet te heet natuurlijk.
Je hebt ook een speciaal middetje genaamd: excalibur.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:47

Ik had een paard die had last van z'n koker(jeuk). Deed in de zomer altijd met een bepaald spul(naam ff kwijt) een sopje maken en ging dan met een washand zijn koker binnen. Vies klusje, maar jeuk was daarna wel over. Ik weet niet hoe jouw paard hier op reageert?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:53

mijn ruin is nogal preuts, dus ik moet mazzel hebben.. als hij moet plassen waar ik bij ben dan haal ik even gauw mn handen erlangs om de losse velletjes eraf te halen, maar echt flink schoonmaken doe ik niet. maak de randen van zijn koker wel eens schoon met babydoekjes als ik merk dat er veel vieze zwarte klonten zitten.. doordat de doekjes wat vochtig zijn maak je het dan makkelijk (en zacht) schoon..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:57

anoukie88 schreef:
Kan hem altijd even sederen. Hij is voor de rest niet gemeen, maar hij heeft het liever niet. Als ik hem zou sederen en ik doe het dan voorzie ik geen problemen.

Zou hem toch gaan desensibiliseren. Dus steeds aanraken en net stoppen voor het punt waar je een boos oortje krijgt, belonen wat hij accepteert en zo steeds verder.