Schrikdraad-palen afgebroken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Schrikdraad-palen afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 14:55

Tja, ik weet het weer is nogal ruig de laatste dagen maar toch vraag ik me af: heb ik slechte kwaliteit materiaal of is het niet weer-bestendig meer op een gegeven moment?
Paaltjes staan vanaf april 2009 in de grond.
Ondertussen 25 van de 40 paaltjes afgebroken en er staan geen paarden in de wei.

Afbeelding

x_Quinta_x

Re: Schrikdraad-palen afgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:00

Ik dacht steeds dat die paaltjes dienden om kleine stukjes wei af te maken. Voor als je aan strookbegrazing gaat doen. Maar ik zie op de foto dat jij ze gebruikt als echt weideafrastering. Als je ze vergelijkt met de echte houten weipalen, dat zijn ze inderdaad wel van minder stevige kwaliteit.
Misschien is het toch een goed idee om over te schakelen met houten palen. Kost wel wat, maar gaat niet zo snel stuk.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:06

Plastic palen worden "hard" door de zon en breken dan met extreem weer. Heb ik ook al gehad. Zijn ook bedoelt voor tijdelijke afrastering.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:59

Je moet ze ook binnen neerleggen als je ze niet gebruikt! Wij slaan ze 's winters altijd op de hooizolder op om ze 's zomers weer te gebruiken, dan blijven ze prima.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:00

Die van mij worden juist vnl. 's winters gebruikt, maar idd, als ze blootgesteld worden aan weer, wind en temperaturen, dan worden ze breekbaar.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:06

Caira schreef:
Je moet ze ook binnen neerleggen als je ze niet gebruikt! Wij slaan ze 's winters altijd op de hooizolder op om ze 's zomers weer te gebruiken, dan blijven ze prima.
Bedankt voor jullie reacties, dan maar offerte aanvragen voor een houten omheining.
Het is een lengte van 280 meter die ga ik niet afbreken en weer opzetten :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:07

Joh je haalt een zooi palen bij de welkoop. Om de paar meter inboren, palen zetten, oogjes erin en schrikdraad trekken. Dat kun je makkelijk zelf en het voldoet prima.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:11

Je kan het best hout halen bij de houtgroothandel (dus de weidepalenman). Haal je ze bij de Boerenbond of karwei, dan zit er nog een persoon tussen en betaal je dus meer.
Het best blijven de gecreosoteerde palen (die bruine) van 1.8m (die gaan een halve meter de grond in) en dan voor die lengte, zou ik een palenboor huren die automatisch is, want anders doen je armen zeer.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:13

Komt toch door de weersveranderingen dus. Laat ik ook maar eens gaan kijken naar mijn palen. Ik heb ook zulke... Staan nu geen paarden in hoor.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:13

Pieteritus1 schreef:
Je kan het best hout halen bij de houtgroothandel (dus de weidepalenman). Haal je ze bij de Boerenbond of karwei, dan zit er nog een persoon tussen en betaal je dus meer.
Het best blijven de gecreosoteerde palen (die bruine) van 1.8m (die gaan een halve meter de grond in) en dan voor die lengte, zou ik een palenboor huren die automatisch is, want anders doen je armen zeer.
Misschien langere palen nemen, staat ook een paard van 1.76 op de wei, niet alleen pony die op de foto staat.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:15

Je hebt ze ook standaard van 2.00m en 8 of 10cm doorsnee.