Wat zouden jullie geven aan huurprijs voor zn stal??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

Wat zouden jullie geven aan huurprijs voor zn stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 11:03

Wij zijn aan het brainstormen over huurprijzen van pension stalling en we hebben daarbij de hulp van bokt nodig!!

Zo ziet het plaatje er uit::

[*]Ruime binnen stalling 3,5x4 met zicht op andere paarden
[*]Hele jaar door weidegang (ook in de winter en met regen) 08.00 tot 18.00 (hele jaar door)
[*]Binnenbak
[*]Buitenbak
[*]Was plaats warm-koud
[*]Alles word voor je gedaan -binnen/buiten zetten-voeren-mesten
[*]Sportbrok en basis brok inbegrepen
[*]onbeperkt wortels in de winter

[*]Prijs moet incl alles zijn het gaat dus om volpension hier zit dus ook stro/zaagsel hooi en brok bij in.

Hoeveel zouden jullie hiervoor betalen??

LET OP!!

Stalling zit zeer centraal gelegen in Midden NL en is makkelijk te bereiken vanaf de snelweg uit meerdere richtingen. En ligt in de buurt van meerdere grote manege's/verenigingen.

De prijzen van andere soort gelijke stalling(hier in de buurt) liggen tussen de 200 en 390 euro per maand.

Somebitch

Re: Wat zouden jullie geven aan huurprijs voor zn stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:07

Ik zou zeggen zo'n €200,- a €250 euro. Hoger dan dat vind ik zelf een belachelijke prijs maargoed ik woon dan ook in een totaal andere omgeving. :o

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:08

Hoe zijn de uitrijmogelijkheden?
Als het bijv. midden in een woonwijk zit is de prijs vaak veel lager dan grenzen aan een bos/natuurgebied
Als er fijne uitrijmogelijkheden zijn en de rijbanen beiden 20x40 vind ik tussen 280,- en 325,- een nette prijs
Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk hoe het er allemaal uitziet, heel chique of wat ouder maar wel functioneel.
Als het allemaal erg mooi is en fijne bodems in de rijbanen, ruim voldoende aandacht voor veiligheid etc. kan er al vlug nog iets bovenop

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:10

Ik denk ook rond de 300 euro!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 11:16

Vivat schreef:
Als het bijv. midden in een woonwijk zit is de prijs vaak veel lager dan grenzen aan een bos/natuurgebied
Als er fijne uitrijmogelijkheden zijn en de rijbanen beiden 20x40 vind ik tussen 280,- en 325,- een nette prijs
Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk hoe het er allemaal uitziet, heel chique of wat ouder maar wel functioneel.
Als het allemaal erg mooi is en fijne bodems in de rijbanen, ruim voldoende aandacht voor veiligheid etc. kan er al vlug nog iets bovenop

De doelgroep is meer sport gericht en niet recreatief.
Uitrijmogelijkheiden zijn geen bos maar eindeloze polder (alleen bestemmings verkeer dus altijd heel rustig)

Banen zijn 20x40 en de binnenbak is 20x60 met goede bodems. Verder is de stal zeer netjes.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:18

in welke plaats zitten jullie?

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:28

Het is natuurlijk ook afhankelijk welke kosten je maakt, hoeveel uur werk je eraan hebt en wat de klant wil betalen, maar ik denk dat je dan zo rond de 325,- geraakt
Voor mijzelf zou ik dat te duur vinden (lees niet kunnen betalen := ) maar de mensen die echt sportgericht zijn denk ik wel dat zij het er voor over hebben. Zeker omdat het ruime boxen zijn, de stal netjes is en all inclusief.
Succes +:)+

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:33

als ik het zo leef denk ik rond de 300 euro..
Wat ik alleen mis is het ruw voer..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 11:37

Relien schreef:
als ik het zo leef denk ik rond de 300 euro..
Wat ik alleen mis is het ruw voer..

Prijs zou incl. Sport/basis brok, onbeperkt wortels in de winter en hooi en/of kuilgras zijn naar behoefte van de klant.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:38

Nou ik betaal bij ons 365.. (privestal) Dat is incl stro/hooi/sportbrok/mais en binnen-buitenzetten/wasplaats warm-koud/solarium(€1 vr 20 min) 20x45 agterberg binnenbak/20x60 agterberg buitenbak/gratis stapmolen/3,5x4 stal

Dus ik denk dat je zeker rond de 300 mag denken!
Als ik kijk naar de prijzen kijk bij andere manege's/privestallen ligt het allemaal rond de 300

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:40

ik denk dat je toch makkelijk een 300 euro kan/mag tellen. "onbeperkt" wortels zou ik nu niet echt aanbieden

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 11:41

CalvinenGino schreef:
Nou ik betaal bij ons 365.. (privestal) Dat is incl stro/hooi/sportbrok/mais en binnen-buitenzetten/wasplaats warm-koud/solarium(€1 vr 20 min) 20x45 agterberg binnenbak/20x60 agterberg buitenbak/gratis stapmolen/3,5x4 stal

Dus ik denk dat je zeker rond de 300 mag denken!
Als ik kijk naar de prijzen kijk bij andere manege's/privestallen ligt het allemaal rond de 300

Bedankt voor je reactie!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:43

Als er onbeperkt ruwvoer is (dus zegmaar als ze op stal staan, zo'n grote berg dat het sochtens nog net niet op is), en de stallen zijn open en ze kunnen contact hebben met andere paarden (door tralies), dan zou het volgens mij echt een ideale stalling zijn! Alleen jammer dat ze in de zomer niet savonds/snachts ook nog buiten kunnen staan. En ik weet natuurlijk niet hoe de weidegang is (in kleine groepjes of alles bij elkaar).

Onbeperkt wortels zou ik alleen niet zo blij mee zijn, of bedoel je dat pensionklanten die gewoon kunnen pakken?

Ik zou zeggen zo'n 300-350 :j

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:43

Idd mbt onbeperkt wortels...
Heel veel wortels is ook niet zo goed vr paarden,
15 kg per week is genoeg ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:47

Voor 300 euro vindt je dat hier in de buurt niet...

Vooral je buitenloop mogelijkheden zijn goed en als onbeperkt hooi/kuil erbij inzit, ben je redelijk uniek en daar mag wel een kaartje aanhangen.

Ik was op mijn vorige stal 300 euro kwijt, zelf uitmesten, zelf bijvoeren omdat ie veel te weinig kreeg, matige binnenbak waar ook veel lessen gegeven worden, geen spuitplaats met warm water en al helemaal geen buitenzetmogelijkheden, ja één ondergelopen paddock op bijna 50 stallen......

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 11:53

xSiep schreef:
Als er onbeperkt ruwvoer is (dus zegmaar als ze op stal staan, zo'n grote berg dat het sochtens nog net niet op is), en de stallen zijn open en ze kunnen contact hebben met andere paarden (door tralies), dan zou het volgens mij echt een ideale stalling zijn! Alleen jammer dat ze in de zomer niet savonds/snachts ook nog buiten kunnen staan. En ik weet natuurlijk niet hoe de weidegang is (in kleine groepjes of alles bij elkaar).

Onbeperkt wortels zou ik alleen niet zo blij mee zijn, of bedoel je dat pensionklanten die gewoon kunnen pakken?

Ik zou zeggen zo'n 300-350 :j

Er is idd onbeperkt ruwvoer.

De paarden kunnen in de zomer met erg warm weer ook s'avonds naar buiten maar s'nachts niet dit omdat de doelgroep sportpaarden zijn en we het
gewoon niet willen riskeren dat er iets gebeurd zonder dat dat gezien word.

Weidegang kan zelf ingedeeld worden, er kunnen groepjes appart dus merrie's ruinen appart. En je kan kiezen voor een grote groep alles door mekaar.

Ohja niet geheel ongelangrijk maar hengsten zijn ook welkom deze worden in een appart weiland geplaatst.

Wortels worden bij de voerbeurt gegeven 1 schep en de pension klant kan daarnaast zelf pakken dit moet natuurlijk niet uit de hand lopen..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 11:53

daffodil schreef:
Voor 300 euro vindt je dat hier in de buurt niet...

Vooral je buitenloop mogelijkheden zijn goed en als onbeperkt hooi/kuil erbij inzit, ben je redelijk uniek en daar mag wel een kaartje aanhangen.

Ik was op mijn vorige stal 300 euro kwijt, zelf uitmesten, zelf bijvoeren omdat ie veel te weinig kreeg, matige binnenbak waar ook veel lessen gegeven worden, geen spuitplaats met warm water en al helemaal geen buitenzetmogelijkheden, ja één ondergelopen paddock op bijna 50 stallen......

In welke provincie zit je dan ongeveer??

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:58

Zuid holland. Ik zit nu net over de grens in Utrecht maar sta nu op een boerenstal met alleen buitenbak. Verder heb ik nu wel meer faciliteiten dan ik ooit gehad heb (eindeljik warm water :D ) en de paarden komen dagelijks een paar uur buiten, dat is voor deze omgeving heel luxe. We hebben ook zat weiland en onbeperkt hooi/kuil en dat is zo onwijs luxe! Overigens voeren ze zo ruim dat er niet eens echt vaak bijgepakt hoeft te worden maar het feit dat dat gewoon mag, is ideaal!

Ik ben nu ongeveer 200-230 kwijt, maar dat komt voornamelijk omdat ik er per maand 3-4 zakken biks en 4 zakken powerplusmix doorheen jaag. Wij betalen een vast bedrag (125) voor stal plus ruwvoer en daarnaast alles wat je verbruikt aan strooisel en brok/granen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:10

ik denk dat je anders moet denken.
Reken eerst een uit wat de kosten zijn voor aanschaf en gebruik (hooi/stro/bix) en reken dit per box om dan heb je een idee wat een stal minimaal op moet brengen wil je niet voor de kosten van andermans paard op willen draaien.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:18

Ik ben ook bang dat je met 300 piek er zwaar op toe zult moeten leggen met al je opties, onderhoud etc....

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:44

Hooi/kuilgras is van eigen land.

Wij hebben alles uitgerekend en komen aan alleen kosten uit op ong 150 euro per maand ALLLEEN KOSTEN dan he.. dus gebruik stro hooi brok etc voor een normaal paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:46

275 - 375. (afhankelijk waar precies in midden NL)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:00

stal waar mijn paard gestald staat heeft zo'n soortgelijke voorzieningen als jij aanbiedt, en ik ben 280 per maand kwijt (zonder de brok/muesli, deze wordt wel gevoerd voor me).
Stal is gelegen in Zuid-Limburg, niet te ver van de snelweg en gelegen aan bosrijk gebied en prachtige omgeving.

Kyky127

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:17

ik sta op een stal die heeft hetzelfde behalve wasplaats en binnenbak, owja ook zit de biks er niet inbegrepen.
maar ik betaal 150,- per maand, de stal zit ook vlakbij een groot bos. maar ik moet toegeven, dat de stallen niet heel netjes zijn.

maar ik zou ong. 200, 250 vragen. maar het hangt ook af van hoeveel stro/ zaagsel ofzo, op stal krijgen. wij namelijk echt niet veel, dat is wel een minpunt.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:38

Vivat schreef:

Precies.
Ik weet wel dat hooi en stalbodembedekking erg duur is.
Van in de paarden werken wordt je niet rijk.

Ik sta nu op een stal op een prachtige locatie alleen is eea erg, erg duur en onpraktisch.
Wel ben ik erg blij dat ik mijn eigen ruwvoer mag kopen, omdat mijn paard geen kuil verdraagt.
Dit zorgt er wel voor dat ik een bak geld per maand kwijt ben.
Voor mij zou een keuze in ruwvoer én krachtvoer wel erg prettig zijn.
En dan irriteert het me wel dat ik bijv niet vrij kan beschikken over koud stromend water e.d.
Enfin, overal wat.

Ben benieuwd waar je stal gaat komen.