Startriem zielig, of juist handig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Staartriem zielig of niet?

Zielig
7 (8%)
Niet zielig
73 (91%)

Totaal aantal stemmen: 80


xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:11

staartriem is echt niet zielig hoor!!!!!! vooral bij shetlanders, fjorden en haflingers is de staartriem erg handig!!!!!

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 20:53

Hoi!

Oke, ik weet genoeg Haha!
Ik vind het zelf ook niet zielig, maar omdat het lesmens van de verzorgstertjes van de pony perse wilde dat ik zon kinderwintec aan zou schaffen, en zij dus tegen een staartriem was, wilde ik jullie mening daarover ook weten. Het is dus niet dat ik de staartriem zielig vind.
In tegendeel. Ik vind een staartriem juist een heel goede uitvinding. Ik ben benieuwd wie het uitgevonden heeft Tong uitsteken Misschien wel Dhr van Staartriem, of Mr Asshole ofzo.... Tong uitsteken
Haha! Ik ben zelf natuurlijk meer voor een goed passend zadel, zoals de meeste mensen. Ik zou ook liever een perfect passend zadeltje willen, maar ik heb het financieel niet zo breed. En een goed passend zadel is waarschijnlijk toch wel wat duurder dan Eur 125,-- Haha! Dus dan houdt ik het liever bij een staartriempje. Ik rijd sinds ik haar heb al met een kontriem, en Sandy heeft er ook nog nooit last van gehad. Ze heeft er ook nooit tegen geprotesteerd. Ik had eerst een andere staartriem, maar daarvan schuurde alle haartjes die onder de staartriem zaten weg, maar als ik hem losser deed, lag mijn zadel weer niet goed meer. Dus toen heb ik een wat duurdere, van betere kwaliteit leer, staartriem gekocht. Van die staartriem was het leer wat onder zit (op de kont dus) die ruw, maar ook glad, zoals de bovenkant van het leer. Sinds die staartriem heb ik geen last meer gehad van die schuurplekken.

Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,

Elise

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:24

hm, er hebben 5 mensen 'zlielig' geantwoord, ik zou hun motivatie ook wel willen weten.
ik vind het zielig in de naam van. dus ik stemde op niet zielig, kwestie van wennen. maar langs de andere kant
zou jij graag een string hebben waar zo af en toe flink aan getrokken wordt? Haha!

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 23:15

Hmm, lijkt me wel wat Tong uitsteken
haha. Maar ik denk dat je het daarmee niet kunt vergelijken
Ik zou niet weten hoe het voelt, zo'n staartriem. Volgens mij voel je (als je hem niet te strak hebt zitten dan, de staartriem) ''m alleen als je je hooft naar beneden doet. Door die staartriem haalt ie 'm dan weer naar boven. Zoiets...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 23:51

tja, ik ken verschillende pony's met, en die trokken toch serieus hun billen samen hoor Haha! daarmee Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:56

nope absoluut niet zielig!
een schuivend zadel is vervelender!

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:09

ik zie niet in waarom het zielig zou zijn!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 00:01

Margreet schreef:
Dit is een voorsingel:
Afbeelding

Die leg je voor het zadel, singel je aan en dan leg je het zadel erachter, de voorsingel houdt het zadel tegen. Ook niet ideaal hoor, maar het kan een oplossing zijn. Maar ze zijn best prijzig en ik weet niet of ze er in die maat zijn.


Helpt niet als het zadel naar voren schuift! Knipoog Maar voor springen enzo is dit.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 07:42

Ik ben het met de meesten hier eens. Een perfect liggend zadel is de ideale oplossing, maar als daarvoor de middelen ontbreken kan een staartriem uitkomst bieden.
Bovendien is mijn ervaring dat een passend zadel voor een shet of andere pony met weinig schoft, soms moeilijk te vinden is. Misschien kun je eens een wintecje lenen van iemand om te passen? Mocht dat nou echt goed passen, dan kun je misschien een betaalbaar tweedehands kopen.