Ik vroeg me af of iemand hier op bokt spijt heeft dat hij/zij, zijn/haar paard gecastreerd heeft?
En zo ja, waarom?
En ik ben ook geïnteresseerd als je geen spijt hebt?
En zo nee, waarom?
Bedankt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dookie schreef:had eens gehoord als ze hengst blijven dat ze een heel ander postuur krijgen.. maar of het waar is?
Zeker wel! Stel dat je je tweejarige ofzo laat castreren, dan ontwikkelt de hele bouw zich anders, dan krijgt hij bijvoorbeeld niet zo'n mooie hengstennek en hengstenfiguur.
, omdat hij zijn hengstengedrag al ontwikkeld heeft. Sammm"]
[quote="Dookie schreef:had eens gehoord als ze hengst blijven dat ze een heel ander postuur krijgen.. maar of het waar is?
Zeker wel! Stel dat je je tweejarige ofzo laat castreren, dan ontwikkelt de hele bouw zich anders, dan krijgt hij bijvoorbeeld niet zo'n mooie hengstennek en hengstenfiguur.
, omdat hij zijn hengstengedrag al ontwikkeld heeft.
. Waar ik erg blij mee ben, hij kan echt geweldig op schieten met de andere van stal en kan ook gewoon buitn staan met een ruin. Het paard van m'n ouders is wel gecastreerd, maar die heeft al een paar veulentjes gehad en ik geloof niet dat m'n ouders spijt hebben, maar juist heel erg blij zijn! Hij is een stuk rustigerer en reageerd al veel minder wild wanneer hij een merrie ziet. Dat is dus ook weer een groot voordeel bij wedstrijden, maar ik akn best begrijpen dat veel mensen spijt krijgen als ze hun paard hebben laten castreren en dan ineens horen dat veel mensen best graag een veulentje ervan willen! 
. Mijn hengstje is nu 6 maanden en echt wel super braaf (voor hengst te zijn toch
), maar hij wordt samen met een merrieveulen gespeend en ik kan hem dus al zeker niet langer dan 1 jaar hengst laten, tenzij ik een ander plekje vind om hem te spenen...
. Maar hij ziet er ook echt heel goed uit en zou ideaal zijn om mee verder te kweken, probleem is dan weer dat ik hem moet verkopen, want als hengst kan ik hem niet houden
. En daar heb ik echt wel spijt van.
--> Ik kan mijn cavia nog laten castreren. Maar ik doe dat niet. Hij heeft een super lief karakter. Is eigenwijs, erg lief, speels, etc... Alleen is hij wel altijd in zo'n *ahum*-bui als hij bij de vrouwtjes is (super erg dan!!
), als hij hun kooi hoort, als hij de cavia's zelf hoort en zelfs als ik net als of doe dat ik een vrouwtje bij me hebt. Helaas moet ik mijn cavia dus wel apart houden. Net als bij hengsten. Ook vindt ik hem een mooi postuur hebben. 
holly schreef:Het heeft niet echt met het hengst of ruin zijn te maken, maar meer dat er nu meer met hem gewerkt gaat worden waar hij soms geen zin in heeft.