Geen rust mbt verzorging paarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Geen rust mbt verzorging paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 00:12

Hallo allemaal,

Mijn paardje staat sinds anderhalve maand bij een boer, hij voert 2x per dag hooi en kuil. Maar ik heb er soms geen rust bij, steeds als ik daar ben vraag ik me af of hij ze wel genoeg heeft gevoerd, of ze altijd dezelfde hoeveelheid krijgen. Ik ben er soms bij als hij ze voert ( de avond voerbeurt) , dan vind ik het een mooie hoeveelheid, maar soms als ik er dan 's middags ben en het is al op ( de morgen voerbeurt) begin ik weer te twijfelen en te malen. Dus dan begin ik weer, zouden ze te weinig gekregen hebben... Staan ze niet te lang zonder. Want soms kom ik en dan hebben ze wel nog. Ook als ik thuis ben, denk ik soms van zal ik toch nog even gaan om te checken of ze nog wel hooi hebben. Pas als ik weer bij een voerbeurt ben heb ik rust van ja het word goed verzorgd en ze krijgen genoeg:).

Nu ben ik toevallig al bijna 2 weken niet meer om de voedertijd geweest, en dan maal ik weer erg, ben ik deze week weer bij een voerbeurt stelt het me weer voldoende gerust voor een tijdje hahahaha.

Ik weet dat de boer er alles aan doet om ze uitstekend te verzorgen, en dat ook doet, daar ligt het echt niet aan. Maar ik denk zelf snel dat ze te kort komen hahaha. Wie herkent dit?
Laatst bijgewerkt door ANOUKIEE op 03-01-12 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

annmary

Re: Geen rust mbt verzorging paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:17

Als hij genoeg voert als je erbij bent dan denk ik dat dat wel goed zit, zolang je paard goed op gewicht blijft?
Ik heb ook een tijd lang 4 paarden gevoerd 's ochtends en 's avonds, en hoeveel hooi je ook gaf, binnen het uur (soms 1,5) was alles foetsie, helemaal op.
Dus het kan wel hoor, dat het snel op is, maar ik kan je twijfels ook begrijpen!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:18

Ik! Heb precies hetzelfde, maar heb eerder: krijgt ze niet teveel, krijgt ze wel het goede voer.. :o
Pony wordt snel dik en aangezien we fanatiek wedstrijden rijden wil ik dat ze mooi in dr velletje blijft.. Wat soort voer betreft, mijne heeft sportbrokken omdat ze de energie gewoon nodig heeft en ik bang ben dat ze de verkeerde krijgt en ze daar last van krijgt ofzo :Y) heel stom, wordt natuurlijk goed gevoerd, maar TOCH doe ik de avond voerbeurt 6 dagen in de week zelf, puur om nog een beetje de controle in eigen hand te houden.. :o

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:19

Het klinkt prima. De mijne krijgt ook maar 2x per dag hooi en ziet er uitstekend uit. Staan ze op stro of op vlas/zaagsel?

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 00:20

annmary schreef:
Als hij genoeg voert als je erbij bent dan denk ik dat dat wel goed zit, zolang je paard goed op gewicht blijft?
Ik heb ook een tijd lang 4 paarden gevoerd 's ochtends en 's avonds, en hoeveel hooi je ook gaf, binnen het uur (soms 1,5) was alles foetsie, helemaal op.
Dus het kan wel hoor, dat het snel op is, maar ik kan je twijfels ook begrijpen!

Dankjewel voor je reactie, stelt me weer gerust haha.
Hij blijft zeker goed op gewicht dat is het probleem niet, het is ook vooral mijn probleem hoor hahaha.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 00:22

MartineC1711 schreef:
Ik! Heb precies hetzelfde, maar heb eerder: krijgt ze niet teveel, krijgt ze wel het goede voer.. :o
Pony wordt snel dik en aangezien we fanatiek wedstrijden rijden wil ik dat ze mooi in dr velletje blijft.. Wat soort voer betreft, mijne heeft sportbrokken omdat ze de energie gewoon nodig heeft en ik bang ben dat ze de verkeerde krijgt en ze daar last van krijgt ofzo :Y) heel stom, wordt natuurlijk goed gevoerd, maar TOCH doe ik de avond voerbeurt 6 dagen in de week zelf, puur om nog een beetje de controle in eigen hand te houden.. :o

Wat fijn om de lezen dat iemand het herkend haha.
Ik vind het ook stom van mezelf hoor haha, want ik weet dat de boer goed voor ze zorgt. Hou ook graag de controle in eigen hand, en zou het liefste iedere dag gaan controlen wat ze precies krijgen :o . Maar dat zit er helaas niet in!

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 00:23

Agossie schreef:
Het klinkt prima. De mijne krijgt ook maar 2x per dag hooi en ziet er uitstekend uit. Staan ze op stro of op vlas/zaagsel?

Fijn om te horen :). In de schuilstal ligt stro!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:29

Kijk, dan hebben ze dus sowieso iets te knabbelen. Als ze ècht honger hebben, gaan ze daar veel van eten, maar zolang ze dat niet doen, hebben ze genoeg hooi/kuil denk ik. En als jij 's middags komt als ze 's ochtends hooi hebben gehad, moeten ze wel heeeeel veel krijgen willen ze het niet op hebben!
Niet meer twijfelen!

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 00:37

Jullie stellen me weer gerust haha :).

Ik lees op bokt altijd van alles over kilo's maar aangezien de boer gewoon een flinke pluk kuil op het gevoel geeft en de ruif ook op het gevoel vult met hooi, dus gewoon zoveel geeft als hij op dat moment vastpakt, vraag ik me altijd af of ze nou wel genoeg krijgen.

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:54

Het klinkt goed, als ze ook op stro staan is het nog beter want daar eten ze ook van.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:50

Ik denk dat je hier ook naar je paard moet kijken valt je paard af? Zo niet, dat wordt er voldoende voer verstrekt.