Cribox spay net zo goed als pot?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonitolover

Cribox spay net zo goed als pot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 16:25

Hoi allemaal!

Mijn paard zuigt lucht. Ik smeer altijd Cribox op zn stal, het werkt. Alleen het op de stal doen is een drama, en aangezien mijn paard slim is en er gewoon hooi overheen gooit :+ Moet het er vaak weer opnieuw op.

Als ik weer eens onder de Cribox zit, vraag ik me altijd af: 'waarom is er geen spray?!'

Nu was ik vanmiddag aan het kijken op internet naar paardenspulletjes en kwam ik het tegen. De CRIBOXSPRAY! :)

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 006102/119

Ik vraag me alleen af of het net zo goed werkt als Cribox uit de pot?

Iemand ervaringen??

Groetjes!

Odysseus

Re: Cribox spay net zo goed als pot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:37

Kun je niet beter een plekje maken waar je paard veilig kan zuigen? Een rubber mat om de stalduur zodat hij kan zuigen als hij wilt maar niet z'n tanden beschadigd.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:13

Ik ben een paar weken geleden ook opzoek gegaan naar antibijt. Heb toen het een en anders gezocht op bokt. Kwam meerdere malen tegen dat de spray minder werkt als cribox uit de pot.
Zelf heb ik toch de spray gekocht. Wilde die eerst proberen, voordat ik cribox uit de pot wil kopen. Is gemakkelijker aan te brengen. Spray stinkt wel verschrikkelijk. hele chemische lucht. Tot nu toe vind ik het wel helpen.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:16

De spray werkt helemaal niet ik heb het gebruikt voor hout en deken en staart en manen maar het lijkt wel of de paarden het lekker vinden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:30

Hier werkt de spray ontzettend goed (soms te goed..).
Ik spray de hoeken aan de buitenzijde van de stal in (mijn Fjord eet graag stal....) en nu echt niet meer.
Het is super bitter (heb wel eens tegen de wind in gespoten en daardoor wat binnen gekregen waardoor ik bijna moest spugen).

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:31

De spray werkt bij mijn paard niet. Die zuigt rustig door. Alleen die vieze donkere pasta helpt. Kunnen ze dat niet doorzichtig maken ofzo haha. Ik heb nu een rubberen tuinslang op een rand van de stal gezet en een jolly bal aan een touwtje in de hoek gehangen. Ze zuigt nu daarop en laat de tralies gelukkig met rust.

En idd, die spray moet je echt niet in je mond krijgen. Het is echt verschrikkelijk en blijft uren lang in je mond.
Elke keer moeten overgeven van die rommel dus voor mij nooit weer.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 03:28

De spray werkt hier net zo goed als de pot. Ik spuit altijd de houten delen in de stal ermee in, en ze blijven er echt wel af. En het werkt ook perfect op dekens, mijn kleine ettertje mag zo graag dekentje trekken, maar met liquid cribox bedenkt ie zich wel }>