2e handswinkel???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

g_meester

2e handswinkel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 22:22

hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje zitten denken, maar wil eigenlijk een 2ehands paardenwinkel beginnen. Maar ik weet niet of daar zo een behoefte aan is in mijn omgeving.

Ik woon in de omgeving van Steenwijk

Hoe zou ik reclame moeten maken voor mijn winkeltje en wat verwacht je minimaal te hebben in een 2e handspaardenwinkel

hopelijk kunnen jullie mij hier een beetje mee helpen

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:12

Welkom op Bokt!

Waarom zou je dat willen? Zadels zijn bij ruitersportzaken gewoon 2e hands te koop en Marktplaats staat er vol mee. Ik denk niet dat mensen dan speciaal naar zo'n winkeltje zullen gaan, terwijl ze ergens anders over de prijzen kunnen onderhandelen. Het klinkt allemaal heel leuk maar wil je je hoofd boven water houden met een onderneming zul je toch een goed plan moeten hebben en niet iets waar ze je al mee dood gooien.

g_meester

Re: 2e handswinkel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 14:24

daar heb je wel gelijk in, maar bij mij in debuurt zijn geen paardenwinkels. daarvoor moet ik naar staphorst of naar wolvega of nog verder.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:02

In Zwolle is wel een tweedehands winkeltje voor paarden, die schijnt toch best populair te zijn. Hoe en wat weet ik ook niet, ben daar zelf nog nooit geweest.

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:06

Lijkt mij juist heel handig. Ook om gebruikte spullen in te leveren die dan in zo'n winkel verkocht wordt en de opbrengst is gedeeltelijk voor de eigenaar van de winkel en gedeeltelijk voor de eigenaar van de spullen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:12

Ik denk dat de mensen die van hun spullen af willen er eerder blij mee zijn dan dat er interesse voor de gebruikte spullen is met vaste prijzen. ;)

Meikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:30

Leuk idee!:D ik denk wel dat er juist veel mensen op af komen hoor. ;)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:33

Ik weet dat in Weesp er zo'n winkeltje zat (vergunning niet verlengd, dus opgedoekt). Je spullen kon je brengen, prijs overleggen. Als het verkocht was, werd er contact met je opgenomen en kreeg je een x% van dat bedrag.
Heeft volgens mij wel een tijdje bestaan.

Horsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:16

Ik denk dat als je goede 2e handsspullen zou gaan verkopen er best nog wel wat behoefte aan is in steenwijk! :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:17

Hartstikke leuk toch? Je verdient er geld mee en andere zijn er blij mee, Misschien kun je bij iedereen een brief door de bus doen met het winkeltje en beetje reclame, hier doen ze dat altijd en het word ook altijd druk.
Je kunt ook papier ophangen op bomen als dat mag.
Ik heb zelf helemaal niks met al die dure paardenspullen die rond de 1000 euro beginnen, en andere vast ook dus voor mensen die het leuk vinden is het juist een must :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:17

briefjes ophangen bij de pasmanmanege, Eehzerwold, Stegeman, Rijverenigingen etc etc.
Overigens zitten er hier in de omgeving best wel aardig wat ruitersportzaken, piaffe, divoza, koopstra en boer en peerd.

In Joure zit een 2e handsruitersportwinkel die hier in de omgeving aardig aan de weg timmert.
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 01-01-12 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:39

Bravura schreef:
Welkom op Bokt!

Waarom zou je dat willen? Zadels zijn bij ruitersportzaken gewoon 2e hands te koop en Marktplaats staat er vol mee. Ik denk niet dat mensen dan speciaal naar zo'n winkeltje zullen gaan, terwijl ze ergens anders over de prijzen kunnen onderhandelen. Het klinkt allemaal heel leuk maar wil je je hoofd boven water houden met een onderneming zul je toch een goed plan moeten hebben en niet iets waar ze je al mee dood gooien.

Naar mijn idee zijn er toch heel wat mensen huiverig om te kopen via internet, er blijven nu eenmaaal mensen die liever dingen irl willen zien en voelen met eventueel de mogelijkheid om te passen/ruilen en zonder aandelen bij tante post.